Säg att du vill raka av dig allt hår...?
Den egentliga termen du söker är nog buzz cut/crew cut, men säger du att du vill raka av dig håret förstår de ändå vad du menar.
Säg att du vill raka av dig allt hår...?
Den egentliga termen du söker är nog buzz cut/crew cut, men säger du att du vill raka av dig håret förstår de ändå vad du menar.
tack... det heter nog crew cut eller high and tight men jag var inte så säker, får väl försöka säga att jag vill ha rakat bara
Senast redigerad av SGT.O 2008-07-07 kl. 20:07.
Kanske en dum fråga men till alla sleezare/glamare där ute. Vad är det bästa vaxet/hårsprayen för att få till en schysst frisyr om man har hår ner till axlarna?
Kanske en dum fråga men till alla sleezare/glamare där ute. Vad är det bästa vaxet/hårsprayen för att få till en schysst frisyr om man har hår ner till axlarna?
Det där ska man vara ordentlig med. Om du köper skit som tex dax vax så kan du börja tappa hår efter ett tag eftersom att det täpper till hårbottnen och inte ger det någon luft. Kör på märket Sachajuan, deras gel är guld värd. Den kostar lite mer men är så mycket mer pålitlig. Jag använder det och det kladdar aldrig och känns sjukt fräsht vilket är raka motsattsen till dax vax.
Det där ska man vara ordentlig med. Om du köper skit som tex dax vax så kan du börja tappa hår efter ett tag eftersom att det täpper till hårbottnen och inte ger det någon luft. Kör på märket Sachajuan, deras gel är guld värd. Den kostar lite mer men är så mycket mer pålitlig. Jag använder det och det kladdar aldrig och känns sjukt fräsht vilket är raka motsattsen till dax vax.
Härligt! Vad ger det för effekt? Dvs är det till för "wetlook" eller är det bra för schyssta frisyrer med volym?
Jag blir helt enkelt sur varje gång jag ser en kvinna få sitt hår upprullat av en väninna. Jag har aldrig haft någon sådan väninna (!)
Sköter mitt hår själv som alltid. Nu är det så långt att jag kan klippa mig själv och det har jag gjort senaste tio åren. Kamma framåt och ett rakt klipp... Voila! (Håret räcker till midjan bör jag kanske tillägga)
När jag vill vara "extra snygg", självkänslan förståss, rullar jag upp delar av håret i hushållspapper. Det blir lite busigt halvrufs av det hela. Funkar bra med min egen syn på mig själv.
Problemet är de där produkterna jag aldrig får råd att köpa. När jag började på fb såg jag ut som min avatar i håret men nu är det råttfärgat igen.
Nåväl, det är kanske inte så chic att ha illröda strimmor i håret efter 40... så det får väl kvitta. Det stämmer inte med min personlighet heller för den delen.
Senast redigerad av catami 2008-07-10 kl. 00:57.
känns som majoriteten av de som skrivit i den här tråden bör fundera
på att hålla klaffen istället för att ge ut falsk fakta. Skäms!
Den som funderar på att skaffa dreads eller vill veta mer
bör ta sig en rejäl titt på http://com3.runboard.com/bknottydreadlockforum
Dreads tycker jag! Det som är så coolt med dreadlocks är att de bara blir längre och längre med tiden, till motsats till vanligt hår som vanligen slutar växa nånstans mellan axlarna och midjan (beror lite på gener)... När man har riktigt långa dreads så syns det verkligen att man inte är en n00b! Såna tar år att skaffa, rakat huvud är ju inget speciellt... Det kan ju vem som helst fixa på några minuter...
Sen är det ju alltid mäktigt att ha ett hårsvall som omger huvudet, själv föredrar jag visserligen "vanligt långt hår" men jag hade jag blivit tvungen att välja mellan dreads och rakat huvud hade det helt klart blivit dreads...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!