2008-10-26, 23:13
Medlem
byyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Håller på att skaffa långt hår (inte hårdrockslångt hår.. men något längre än page-frisyr) och jag har fått "ankstjärtar" både på sidorna och i nacken.
De på sidorna ser bra ut, men i nacken störs jag lite av, så jag undrar om det kommer att se mobbat ut om man har det kortlkippt i nacken men långt på sidorna?

Njaa, det ser ju värre ut med kort på sidorna och längre i nacken. Kör på kort i nacken, i värsta fall så växer det ju ut igen!
Citera
2008-10-26, 23:33
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Håller på att skaffa långt hår (inte hårdrockslångt hår.. men något längre än page-frisyr) och jag har fått "ankstjärtar" både på sidorna och i nacken.
De på sidorna ser bra ut, men i nacken störs jag lite av, så jag undrar om det kommer att se mobbat ut om man har det kortlkippt i nacken men långt på sidorna?

Nejdå det kan funka hur bra som helst.
Citera
2008-10-27, 00:44
Medlem
Numes avatar
Ett par gånger i veckan... Så använder jag sällan schampo heller, blir dock att leta upp något bra sådant innehållandes lite grisfett.

Jag har rätt tjockt hår, helt omöjligt att få annat än ''blatte frisyr'' (dvs. ha i massvis med pomada/hårgelé) om jag skulle tvätta det mer än så. Så vill jag inte ha kort hår...eller göra för mycket ansträngningar för att håret ska se ut som annat än ogräs.
Citera
2008-10-27, 07:13
Medlem
aelgfans avatar
Jag vet inte riktigt om det är här rätt tråd att ställa frågan i, menneh..

Kan någon rekommendera något stället att klippa sig på i Kalmar? Jag funderar på att skaffa mig en mohawk/tuppkam men inte med rakad skalle, mer som den här fast utan allt rosa och stjärnorna lol. Själva kammen ska se ut på det här viset.
Senast redigerad av aelgfan 2008-10-27 kl. 07:15.
Citera
2008-10-27, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aelgfan

Kan någon rekommendera något stället att klippa sig på i Kalmar? Jag funderar på att skaffa mig en mohawk/tuppkam men inte med rakad skalle, mer som den här fast utan allt rosa och stjärnorna lol. Själva kammen ska se ut på det här viset.
Tror du få gå till någon mer eller mindre okänd frisör för att få någon att klippa dig så här. En seriös frisör skulle aldrig ge dig tjänsten att se ut sådär.
Citera
2008-10-27, 13:53
Medlem
setermannens avatar
Jag tycker håret brukar se som bäst ut när det man har i börjar förlora verkan. Kring kvällstid då. Däremot så ser det allt som oftast förjävligt ut att ha sovit med flottigt hår.
Citera
2008-10-27, 14:17
Medlem
Sypnis avatar
jag har kommit på en lösning som passar perfekt för mej och det är att schamponera en gång i veckan, men då med ett starkt djuprengörande schampo. Upplever precis som många andra att håret blir snyggare när det är lite smutsigt. Jag känner aldrig att håret hinner blir äckligt på en vecka, det kan dock bero på att jag duschar håret varje morgon.
Citera
2008-10-27, 17:30
Citat:
Ursprungligen postat av aelgfan

Köp eller låna en hårtrimmer så kan en polare göra den åt dig. Det är ingen frisyr som måste klippas på salong.
Citera
2008-10-27, 18:23
Medlem
aelgfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Köp eller låna en hårtrimmer så kan en polare göra den åt dig. Det är ingen frisyr som måste klippas på salong.
Njaa.. Det fattade jag väl, men att fixa "toppen" är väl lite halvjobbigt?

Äh.. Jag ringde runt till några ställen här i staden och de satt jag lika gärna kunde raka bort allt.. Så det får bli en fyllegrej nu i helgen!
Citera
2008-10-27, 21:34
Medlem
Nytvättat och stylat hår är fult som fan. Jag tvättar håret med schampo kanske två gånger i månaden bara för att inte känna mig alltför smutsig, och då helst när jag vet att jag inte behöver visa mig ute nästkommande dagar.
Citera
2008-10-28, 02:01
Medlem
Clit_Commanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visdomsord
Nytvättat och stylat hår är fult som fan. Jag tvättar håret med schampo kanske två gånger i månaden bara för att inte känna mig alltför smutsig, och då helst när jag vet att jag inte behöver visa mig ute nästkommande dagar.

inte behöva vista sig ute nästkommande dagar? helvete är du en sorts eremit som låser in dig för det mesta eller?

har hört mycket om det ska va bra för håret att inte tvätta/schamponera för ofta, själv schamponerar jag 1-2 gånger om dagen vilket måste vara jävligt dåligt för mitt hår. Har därför bestämt mig för att testa nu i ett par veckor o försöka schamponera max 2 gånger i veckan och kan dra ner på tvättandet med då jag tänker skippar hårprodukter ett tag.
Citera
2008-10-28, 02:55
Medlem
I Got Erections avatar
Tips på hur man får "fluffigare" hår?

Jag avundas er som har ett så kallat fluff på hjässan, lite som Bröderna Fluff, fast inte lika extremt kanske

Jag själv har lite smålockigt hår, men jag skulle inte tacka nej till att ha ett rejält krull.

Exempel på vad jag menar: http://www.munkyhaus.com/images/rawk...MarsVolta1.jpg

Nu antar jag att vi skandinaver inte har sådant hår, men nog borde man kunna fluffa till det lite grann i alla fall

Efter duschen brukar mitt hår locka till sig rätt rejält. Visst borde det finnas metoder för att få håret lite mer "fluffigt" eller vad man ska säga? Några särskilda produkter kanske?

Tacksam för alla tips & trix!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in