2004-06-15, 19:30
Medlem
Technicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe
Jo, dock är det jobbigast i början då man måste virka in allt hår från hårbottnen, men sen blir resultatet fint också .

Ja, då kan vi se fram emot och springa från festen när några överförfriskade svin börjar få får sig att vi dealar droger där

Jag har långt hår nu, men det blir ju lite kortare när man fixar dreads.
Tänkte spara ett tag till... Men vi får se som sagt

Det är väl den största nackdelen att det tar en sån lång tid att fixa allt...

Räkna med att jag kommer i mina jogging skor
Citera
2004-06-15, 19:46
Medlem
Basics avatar
Men hur sköter man dom då? tränar så pass mycket så jag skulle behöva duscha minst en gång om dagen.. skulle de funka för mig tror ni?
Citera
2004-06-15, 20:04
Medlem
Technicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basic
Men hur sköter man dom då? tränar så pass mycket så jag skulle behöva duscha minst en gång om dagen.. skulle de funka för mig tror ni?

Här är en länk och här är en annan.
Jag kan tänka mig att det blir lite jobbigt i början ang att duscha varje dag med dreadsen men det klart, man vänjer ju sig.

Jag tror iaf att det skulle funka.
Citera
2004-06-15, 20:52
Medlem
Memnoks avatar
Ya is a raaz bladkloth man, white man kin be na rasta man....
Citera
2004-06-15, 21:02
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Fiyah haffi bum the wicked man who calls med pundare.
Citera
2004-06-15, 23:07
Medlem
Basics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technical
Här är en länk och här är en annan.
Jag kan tänka mig att det blir lite jobbigt i början ang att duscha varje dag med dreadsen men det klart, man vänjer ju sig.

Jag tror iaf att det skulle funka.

Tack fan!
Ska kolla länkarna sen förhoppningsvis blir de dreads.
Citera
2005-04-25, 20:38
Kribils avatar
Fundera på att skaffa Dreads, hjälp behövs

Hur mycket kostar det?
Hur ska man behandla/tar man hand om det?
Sliter det mycket på håret(har hört att det förstör håret väldigt krafigt)
Hur mycket på längden förlorar man. (jag har ner till brösten nu och har sparat det väldigt länge och vill inte förlora mycket thats it :P)
Annat som behövs tänkas på?

Ös på med fördelar/nackdelar.
Mitt hår är mitt liv, liv behövs förnyas men ej skadas.
Citera
2005-04-25, 20:48
Medlem
Memnoks avatar
Tänk på det här: White mon can be no rasta!
Citera
2005-04-25, 20:49
Kribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Tänk på det här: White mon can be no rasta!

Vad har det med saken att göra ?
Plus vem säger att jag är vit för den delen?
Citera
2005-04-25, 20:53
Medlem
Kostar ingenting!
Lite hårt arbete samt lite värk i hårbottnen måhända, men det är det värt!! GÖr det själv helt enkelt, passa på att baka in lite kärlek när du ändå är i farten, blir mycket bättre än alla "perfekta" frisör-dreads..
Alltså, ja, skadeverkningarna på håret behöver du inte bekymra dig så mycket om, då dreadlockifieringen av ditt hår är en envägsfunktion (för att uttrycka det i matematiska termer), du kommer alltså inte kunna få tillbaka ditt ursprungliga utseende (om det görs bra) utan en HEL del möda.. Så då spelar det väl ingen roll om håret blir lite slitet?
Hmm, längden, ja.. svårt att säga.. Jag har låtit mitt hår växa fritt i ca tre år nu, och det är ite sådär jättelångt, men jag tror inte att du behöver oroa dig för att tappa mycket längd..
Ganska dålig bild för ändamålet, men här kan du se längden på mitt hår, på ett ungefär:
http://img199.echo.cx/my.php?image=mrg2vn.jpg

Sist men inte minst så vill jag verkligen rekommendera dig att genomgå denna förvandling, eller vad man nu ska kalla det, mitt hår är numera en outsinlig källa till förnöjelse!
Go for it!
(och lägg upp en bild när du är färdig)
Citera
2005-04-25, 21:06
Kribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Kostar ingenting!
Lite hårt arbete samt lite värk i hårbottnen måhända, men det är det värt!! GÖr det själv helt enkelt, passa på att baka in lite kärlek när du ändå är i farten, blir mycket bättre än alla "perfekta" frisör-dreads..
Alltså, ja, skadeverkningarna på håret behöver du inte bekymra dig så mycket om, då dreadlockifieringen av ditt hår är en envägsfunktion (för att uttrycka det i matematiska termer), du kommer alltså inte kunna få tillbaka ditt ursprungliga utseende (om det görs bra) utan en HEL del möda.. Så då spelar det väl ingen roll om håret blir lite slitet?
Hmm, längden, ja.. svårt att säga.. Jag har låtit mitt hår växa fritt i ca tre år nu, och det är ite sådär jättelångt, men jag tror inte att du behöver oroa dig för att tappa mycket längd..
Ganska dålig bild för ändamålet, men här kan du se längden på mitt hår, på ett ungefär:
http://img199.echo.cx/my.php?image=mrg2vn.jpg

Sist men inte minst så vill jag verkligen rekommendera dig att genomgå denna förvandling, eller vad man nu ska kalla det, mitt hår är numera en outsinlig källa till förnöjelse!
Go for it!
(och lägg upp en bild när du är färdig)

Okej göra det själv säger du?
Det vet jag inte om jag kan. Är allt för okunnig för att kunna fixa det.
Nackdelar som jag kom på är bland annat att jag får inte ångra mig för man måste väll raka sig om man vill bli av med dem?
Men ska man tvätta det normalt med shampo och grejor?
OBS: Jag har väldigt välvårdat hår. Jag tvättar det minst tre gånger veckan och som sagt har lagt ner mycket kärlek i mitt hår för det håller jag så kärt.
Men jag vill göra lite mer med det kanske (?)
en annan sak som kanske inte är en stor grej är att jag har glasögon. Är det någoting som hindra mina chanser till att det skulle passa på just mig? Jag vill ju inte se ut som hej-kom-och-hjälp-mig-att-dö direkt.
Sedan har jag hört att det kan vara diverse ting i håret som sniglar och sånt (skämt) men å andra sidan lite andra ting. Jag frågar dig. Stämmer detta?
Sist men inte minst (iochmed att jag lever fattigt så ) Hur kan man göra det själv? Hur gick du till vägar?
OBS: Har ingen som helst effarnhet av hår och sånt dylikt mer än att har färgat det en gång och skött det bra (anser jag själv).

EDIT: BTW, bilden kanske inte var så övertydlig och man uppfattade väldigt vagt hur långt det var och dylikt.
Citera
2005-04-25, 22:10
Medlem
Man är aldrig för oerfaren för att göra själv, det är kul som fan att exprimentera och hålla på! Jag tog hjälp av mn flickvän, och vi höll på i ett par dagar, och efetr en tid såg det bra ut..
Man får typ ruta in håret i olika, lagom stora, bitar, och hålla isär dem med snodd eller dylikt.. Sen så gör man en lock, hela grejen är att man ska knyta ihop håret, i en knut som aldrig går upp.. Man trasslar ihop det lite, och drar i håret, så att knuten spänns, och upprapar tills det är fixat hela vägen ut till toppen... Man kan även dra en kam baklänges, längs håret för att spänna det... Exprimentera på för sjutton! Avslutningsvis kan det vara bra med en gummisnodd (gärna diskret färgad, ser väldigt fånigt ut annars) som hålle rihop det ute i toppen..
Man skall även kunna göra det med en virknål, det är dock inget jag prövat, men resultatet ska tydligen bli mycket bra..
Klet kan man ha i om man vill..
Kom på att det kanske kan vara jobbigt att göra själv om man har så långt hår som du, tar liksom ett tag...

Jaja, nog om det..
Shampoo är en nödvändighet! Hårbotnnen blir väldigt geggig annars.. Head&Shoulders är min vän!

Om du vill avsluta fin dreadlocks-karriär tror jag inte du behöver raka av dig allt, det är lite av en folkmyt.. Det räcker om du klipper det, typ 5 cm, från hårbottnen..

Angående bilden så slängde jag bara upp en, föreställande mig, som fanns på internet.. Om du gärna vill se mitt hår lite närmre, så kan jag väl lägga upp nått sånt också..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in