Kostar ingenting!
Lite hårt arbete samt lite värk i hårbottnen måhända, men det är det värt!! GÖr det själv helt enkelt, passa på att baka in lite kärlek när du ändå är i farten, blir mycket bättre än alla "perfekta" frisör-dreads..
Alltså, ja, skadeverkningarna på håret behöver du inte bekymra dig så mycket om, då dreadlockifieringen av ditt hår är en envägsfunktion (för att uttrycka det i matematiska termer), du kommer alltså inte kunna få tillbaka ditt ursprungliga utseende (om det görs bra) utan en HEL del möda.. Så då spelar det väl ingen roll om håret blir lite slitet?
Hmm, längden, ja.. svårt att säga.. Jag har låtit mitt hår växa fritt i ca tre år nu, och det är ite sådär jättelångt, men jag tror inte att du behöver oroa dig för att tappa mycket längd..
Ganska dålig bild för ändamålet, men här kan du se längden på mitt hår, på ett ungefär:
http://img199.echo.cx/my.php?image=mrg2vn.jpg
Sist men inte minst så vill jag verkligen rekommendera dig att genomgå denna förvandling, eller vad man nu ska kalla det, mitt hår är numera en outsinlig källa till förnöjelse!
Go for it!
(och lägg upp en bild när du är färdig)