2013-04-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Vanilly tahity är god, funkar ensam men skiner verkligen tillsammans med frukt och tobakssmaker.
Som sagt, en droppe arom till 1ml juice är en god riktlinje när det gäller dom allra flesta av Inaweras smaker, det är inte svårare än så.

Tänk på att dina egenblandade juicer ibland kan behöva stå mörkt och svalt i några veckor innan smakerna kommer till sin rätt. Notera att detta inte alltid är nödvändigt då många av deras aromer smakar bra direkt efter att dom blandats.

Tack! Antar att runt en 10-20 droppar är bäst för de flesta då. Kanske en aning mindre än tio när man blandar med Tahity då. Blir nog Donald Bubble Gum, Cola, Jordgubb, Piña Colada och Tahity.

Kan tänka mig att Cola/Tahity och Jordgubb/Tahity funkar fint. Funkar kylskåpet som en mörk och sval plats?

Citat:
Ursprungligen postat av racketsmacker
du värkar kunna dehär med smaker, vet du om man kan blanda i sirap, för min juice håller på att ta slut

Låter som ett bra sätt om du vill riskera att förstöra den. Tror ingen här kan svara det, för tvivlar starkt på att någon har provat.
Senast redigerad av Pardon 2013-04-28 kl. 01:15.
Citera
2013-04-28, 08:03
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Tack! Antar att runt en 10-20 droppar är bäst för de flesta då. Kanske en aning mindre än tio när man blandar med Tahity då. Blir nog Donald Bubble Gum, Cola, Jordgubb, Piña Colada och Tahity.

Kan tänka mig att Cola/Tahity och Jordgubb/Tahity funkar fint. Funkar kylskåpet som en mörk och sval plats?

Låter som ett bra sätt om du vill riskera att förstöra den. Tror ingen här kan svara det, för tvivlar starkt på att någon har provat.

Jag lägger nyblandade juicer i en skrivbordslåda eller garderob, kylskåpet är förmodligen för svalt.

Berätta gärna hur pina coladan var för jag har funderat ett tag på att köpa den.
Citera
2013-04-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Jag lägger nyblandade juicer i en skrivbordslåda eller garderob, kylskåpet är förmodligen för svalt.

Berätta gärna hur pina coladan var för jag har funderat ett tag på att köpa den.

Då tar jag och gör något liknande. Piña Colada är en personlig favorit bland de färdigblandade, så jag hoppas jag kommer kunna blanda till något liknande. Kommer rapportera mina resultat.

La hela beställningen igår och förutom de tidigare nämnda smakerna blev det en VPG bas med 26 mg nikotin samt en Kanger Protank (jag kunde bara inte låta bli).
Citera
2013-04-28, 19:46
Medlem
Funderar på att köpa min första ecigg och vet inte vilken jag ska välja. Vad är skillnaden mellan olika batterier 650 , 900 och 1100 ? funderar på denna startkit http://www.esmokes.se/se/startkits/ego-w ? kostar 370 kr men samma kit på lightyourfire kostar 570`kr ? http://www.lightyourfire.se/el-cigar...artpaket-ecigg är det någon skillnad på de två sidorna? vilka smaker ska jag välja som nybörjare funderar på menthol och redbull ? eller vilka andra smaker föredrar ni ? Vad mer ska jag köpa utöver startkitet? skickas det till närmaste post eller hem till brevlådan ? sorry många frågor här men som sagt är ny genom denna område
Citera
2013-04-29, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frihet89
Funderar på att köpa min första ecigg och vet inte vilken jag ska välja. Vad är skillnaden mellan olika batterier 650 , 900 och 1100 ? funderar på denna startkit http://www.esmokes.se/se/startkits/ego-w ? kostar 370 kr men samma kit på lightyourfire kostar 570`kr ? http://www.lightyourfire.se/el-cigar...artpaket-ecigg är det någon skillnad på de två sidorna? vilka smaker ska jag välja som nybörjare funderar på menthol och redbull ? eller vilka andra smaker föredrar ni ? Vad mer ska jag köpa utöver startkitet? skickas det till närmaste post eller hem till brevlådan ? sorry många frågor här men som sagt är ny genom denna område

Vad jag kan se är det inte någon skillnad mellan de båda, om inte jag har missat något eller den billigare är en kopia. Dock har jag ingen anledning att tro att det är en kopia, då min CE5 från esmokes.se fungerar utmärkt. Priset gör en ju konfunderad, dock. Båda sidorna skickar direkt hem i brevlådan.

Ju högre mAh desto längre klarar batteriet mellan varje laddning. Smaker är något väldigt personligt, men mentol och vanilj är två smaker som är ganska svåra att misslyckas med. Ifall du gillar Red Bull hade jag nog däremot kört på den. Cola är också god, i alla fall den från esmokes.se.

Ifall det är ett sånt kit du vill ha verkar de båda täcka det mesta. Finns inget du behöver direkt utöver dem, förutom lite fler ejuicer kanske. Däremot finns det ju andra alternativ än färdiga kit.
Senast redigerad av Pardon 2013-04-29 kl. 02:11.
Citera
2013-04-29, 06:43
Medlem
oretas avatar
tipsa om en bra clearomizer tack
min ego w håller inte tätt, den läcker, får knappt någon ånga, när man skurvar av batteriet så finns vätska där med
är ego twist batteri jag har
Citera
2013-04-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oreta
min ego w håller inte tätt, den läcker, får knappt någon ånga, när man skurvar av batteriet så finns vätska där med

Vision var ju länge kungarna på marknaden med sina CE-serien/Stardust/Vivi Nova.

Innokin iClear erbjöd sedan dualcoils och blev för många en ny favorit.

Kanger drog sitt strå till stacken och erbjöd bottom feeders (T-serien / Evod / Protank).

Samtliga av ovan nämnda tillverkare är bra val. Om du vill undvika polykarbonat är nog Protank och Vivi Nova v2.5 med alutank dina bästa alternativ. Min gissning är att bottom feed lösningen kommer anammas av samtliga tillverkare så småningom. Fler Pyrex(glas)tankar är också på ingång ifrån t.ex Innokin.

Var dock försiktig så att du inte blir pålurad kopior, om butiken inte anger tillverkaren (Kanger, Vision, Innokin...) är det med största sannolikhet en kopia. Om butiken satt sitt eget namn på produkten likaså (ex. MinEciggButik Vivi Nova). Jag påstår inte att alla kopior är skit, man kan ha "tur", men förvänta dig inte kvalité. Prisskillnaden mellan orginal och kloner brukar vara ytterst marginell, och ett flertal svenska butiker säljer kopior med pris som ligger bra mycket högre än marknadspriset för ett orginal.
Senast redigerad av Stighjalmar 2013-04-29 kl. 11:23.
Citera
2013-04-29, 12:35
Medlem
tips på vart man kan köpa utomlands? bra sidor med äkta varor inga kopior ?
Citera
2013-04-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frihet89
tips på vart man kan köpa utomlands? bra sidor med äkta varor inga kopior ?

I princip alla butiker har kopior, det är en verklighet vi får acceptera och lära oss att navigera i. Det är upp till oss som konsumenter att välja "rätt". Oseriösa butiker försvårar det valet eftersom det finns potentiellt större vinstmarginal i kopior. Det behöver dock inte uteslutande vara något negativt att kopior finns på marknaden.

Varningstecken för mindre seriösa aktörer är t.ex om dessa marknadsförs på ett vilseledande sätt (ex. genom rebranding).

Svarade inte på din fråga nu Du kommer säkert få många exempel, alla har sina favoriter, och butikerna är ofta bra på olika områden. Ett bra konsumenttips överlag är att först och främst välja produkt (genom recensioner, forum etc.) och sedan jämföra inköpsställen.
Senast redigerad av Stighjalmar 2013-04-29 kl. 13:31.
Citera
2013-04-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oreta

Innokin iClear 16 Dual Coil tycker jag personligen om. Får se om Kanger Protank kan sno dess plats, bör få den denna veckan.
Citera
2013-04-29, 15:42
Bannlyst
Nån som har tips på några bra e-juice företag? Trött på kina juicen som smakar skit
Som alla svenska företag säljer förutom Lightyourfire som tänker på konsumenterna åtminstånde.
Hellst nån juice som kostar max 100 kr för 30 ml, ska förmodligen dra en beställning till mtbakervapor.
Om inte ni har nån bättre tips.

Sen blir det väl nån ny batteri och andra fina tanks från healthcabin när dom har fått in det i lager
Citera
2013-04-29, 18:55
Medlem
Hej jag tänkte köpa min första el-cigg vilken rekommenderar ni som är bäst om man säger så. Hade tänkt att köpa CE4 är det någon som har den och tycker den är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in