2013-04-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Förresten, Genocide; som jag förstår använder sig en del e-cigg av filter med färdigladdade smaker, medan andra e-cigg har möjligheten att fylla på e-liquids efter lust och behov? Är det senarenämnda att föredra eller?

Hej på dig, Moose (eller har jag fel?)!

Nu var inte frågan ställd till mig, men personligen föredrar jag det sistnämnda. Du slipper slänga en massa filter som blir odugliga då de är färdiganvända och har dessutom ett större urval av ejuicer om du väljer en förångare. Du blir liksom inte bunden. Dessutom tror jag det är så att de färdigfyllda filtren oftast passar till de lite mindre "cigarettliknande" batterierna. Dessa är å ena sidan smidiga, men å andra sidan håller batteriet inte särskilt länge med tanke på storleken. Generellt sett verkar det vara mindre krut i dem.

Jag körde tidigare med en "cigarettliknande" elcigg som hade filter. Dessa fyllde man visserligen själv på, men ändå. När jag bytte till förångare märkte jag direkt av både bättre rökutveckling och bättre smak (delvis på grund av att jag också skaffade ett bättre batteri).

La förresten precis en beställning på esmokes tillsammans med polaren. Blev en eGo CE5 förångare och lite nikotinfria juicer för min del. Vågar man hoppas att det är här på fredag? Nog var det snabba leveranstider som utlovades, men det är kanske lite väl mycket önsketänkande från min sida?
Senast redigerad av Pardon 2013-04-17 kl. 22:18.
Citera
2013-04-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Hej på dig, Moose (eller har jag fel?)!

Nu var inte frågan ställd till mig, men personligen föredrar jag det sistnämnda. Du slipper slänga en massa filter som blir odugliga då de är färdiganvända och har dessutom ett större urval av ejuicer om du väljer en förångare. Du blir liksom inte bunden. Dessutom tror jag det är så att de färdigfyllda filtren oftast passar till de lite mindre "cigarettliknande" batterierna. Dessa är å ena sidan smidiga, men å andra sidan håller batteriet inte särskilt länge med tanke på storleken. Generellt sett verkar det vara mindre krut i dem.

Jag körde tidigare med en "cigarettliknande" elcigg som hade filter. Dessa fyllde man visserligen själv på, men ändå. När jag bytte till förångare märkte jag direkt av både bättre rökutveckling och smak (delvis på grund av att också skaffade ett bättre batteri).

La förresten precis en beställning på esmokes tillsammans med polaren. Blev en eGo CE5 förångare och lite nikotinfria juicer för min del. Vågar man hoppas att det är här på fredag? Nog var det snabba leveranstider som utlovades, men det är kanske lite väl mycket önsketänkande från min sida?

Ditt svar will do just fine - och nej, du har så rätt min virtuelle vän. Roligt att snubbla över forum såhär!

Det var väl lite så jag tänkte. Smidighet känns som en överkomlig aspekt. Kör nog på det där start-kittet (http://www.esmokes.se/se/startkits/ego-k) så får vi se var man landar. Bör man komplettera med någonting? (annat än juicer, that is) Fläskigare batteri eller fler förångare?
Citera
2013-04-17, 22:39
Medlem
Håller med Pardon helt och hållet.

Har du inga problem med att höja priset lite så tycker jag verkligen du ska köpa ego-c twist och en vivi nova förångare från esmokes. Ego-c twist gör som batteriet jag rekommenderade tidigare, den låter dig bestämma hur mycket smak & ånga du får. Vivi nova är en grym förångare men den är bra att ha just för att den kan hålla mycket mer e-liquid. Du behöver alltså inte fylla den lika ofta.
Citera
2013-04-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ditt svar will do just fine - och nej, du har så rätt min virtuelle vän. Roligt att snubbla över forum såhär!

Det var väl lite så jag tänkte. Smidighet känns som en överkomlig aspekt. Kör nog på det där start-kittet (http://www.esmokes.se/se/startkits/ego-k) så får vi se var man landar. Bör man komplettera med någonting? (annat än juicer, that is) Fläskigare batteri eller fler förångare?

Verkligen!

Har aldrig beställt från den sidan förut, min första gång nu. Förångare tror jag inte du behöver ändra, men hur bra den är vet jag inte. Kan inte uttala mig om det förrän jag fått min egen! Däremot funderade jag på om det ändå inte vore bäst för dig att investera i ett batteri med variabel volt. Ejucier kan smaka olika beroende på volt. Vissa är bättre på låg volt, andra på hög.

Om du nu ändå hade tänkt beställa från den sidan och dessutom samtidigt beställa nikotinfri juice därifrån, kan ju "bygg en egen" vara ett alternativ: http://www.esmokes.se/se/startkits/k...gen-e-cigarett

Ifall du lägger till en "eGo CE5" och en "Svart Twist / 650mAh" (den har variabel volt) kommer du upp i 333 kr. Men i detta paketet verkar du också kunna lägga till tre ejuicer kostnadsfritt.

Så då får du ett batteri med variabel volt och dessutom tre ejuicer för bara 130 kr mer. Låter inte så illa, enligt mig. Tror dock du hade blivit helt okej nöjd med det andra paketet också.
Senast redigerad av Pardon 2013-04-17 kl. 22:43.
Citera
2013-04-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Håller med Pardon helt och hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Ifall du lägger till en "eGo CE5" och en "Svart Twist / 650mAh" (den har variabel volt) kommer du upp i 333 kr. Men i detta paketet verkar du också kunna lägga till tre ejuicer kostnadsfritt.

Så då får du ett batteri med variabel volt och dessutom tre ejuicer för bara 130 kr mer. Låter inte så illa, enligt mig. Tror dock du hade blivit helt okej nöjd med det andra paketet också.

Strålande, mina herrar. Kör iväg en beställning som du sa, Pardon, för 333 spänn så får vi se. Det är ingen risk att man bränner av någonting i förångaren om man öser på med högsta volt?
Citera
2013-04-17, 23:44
Medlem
Citat:
Strålande, mina herrar. Kör iväg en beställning som du sa, Pardon, för 333 spänn så får vi se. Det är ingen risk att man bränner av någonting i förångaren om man öser på med högsta volt?

Risken finns om du börjar på högsta volt. Hög, stegvist. Dock har förångaren en begränsad livstid oavsett vilken voltnivå du har den på. För många är faktiskt förångaren det dyraste med att röka e-cig regelbundet.
Citera
2013-04-18, 00:36
Medlem
Citat:
Risken finns om du börjar på högsta volt. Hög, stegvist. Dock har förångaren en begränsad livstid oavsett vilken voltnivå du har den på. För många är faktiskt förångaren det dyraste med att röka e-cig regelbundet.

...Tills man inser hur lätt det är att rewicka Material för ~3kr och 3 minuters arbetstid så har du fixat den, och då presterar den oftast bättre än nyskick.

Såklart inte alla som gillar att pilla och betalar gärna för att slippa, men skulle gissa att majoriteten fått en bild av att det bara skulle vara något för "experter". Båda beskrivningarna passar på mig för en månad sen

Ett tips till alla nya här inne, snåla inte med juicen. Om man börjar med billig kinajuice finns risken att man får en kass upplevelse, blir missnöjd och drar slutsatser efter det. Är nog många som gått tillbaka till analoga på den vägen, kanske främst när det gäller hårdvara men underskatta inte juicens betydelse.
Citera
2013-04-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stighjalmar
...Tills man inser hur lätt det är att rewicka Material för ~3kr och 3 minuters arbetstid så har du fixat den, och då presterar den oftast bättre än nyskick.

Såklart inte alla som gillar att pilla och betalar gärna för att slippa, men skulle gissa att majoriteten fått en bild av att det bara skulle vara något för "experter". Båda beskrivningarna passar på mig för en månad sen

Ett tips till alla nya här inne, snåla inte med juicen. Om man börjar med billig kinajuice finns risken att man får en kass upplevelse, blir missnöjd och drar slutsatser efter det. Är nog många som gått tillbaka till analoga på den vägen, kanske främst när det gäller hårdvara men underskatta inte juicens betydelse.

Helt rätt.

Är faktiskt inte så duktig på juicer helt ärligt, vilket märke/sida rekommenderar du?
Citera
2013-04-18, 05:55
Medlem
Citat:
Helt rätt.

Är faktiskt inte så duktig på juicer helt ärligt, vilket märke/sida rekommenderar du?

Jag har köpt min saft från ebnferro.com och uk-eliquid.co.uk.

Har testat en drös med olika tillverkare och smaker och för mig personligen så har Vermillion River stuckit ut mest. Alla VR-safter som jag sugit i mig har haft rikligt med smak.

Dock har jag insett hur jädra dyrt det kommer att bli i längden att köpa färdig saft så nu är efterforskningar igång för att tillverka min egen.
Senast redigerad av aurli 2013-04-18 kl. 06:02. Anledning: stavning på morgonkvisten...
Citera
2013-04-18, 15:39
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Får man fråga frågor här?

Köpte en ecigarett av en vän för 250kr (En som liknar Ego-c4).
Fick hela saken och 1 påfyllning med smaken Camel.

Nu till saken, den smakade skit
Har rökt ecigg tidigare och det har smakat äpple och haft en väldigt len smak som man kan french inhala och allting utan att det känns men denna skit gör ont i munnen

Kan man köpa andra oljor (är dom ens universala dessa oljor?) och fylla på med en annan istället för skiten jag fick? Den oljan jag fick var tjock och seg i clearomizern.
Någon?
Citera
2013-04-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stighjalmar

Vad innebär detta?

Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Får man fråga frågor här?

Köpte en ecigarett av en vän för 250kr (En som liknar Ego-c4).
Fick hela saken och 1 påfyllning med smaken Camel.

Nu till saken, den smakade skit
Har rökt ecigg tidigare och det har smakat äpple och haft en väldigt len smak som man kan french inhala och allting utan att det känns men denna skit gör ont i munnen

Kan man köpa andra oljor (är dom ens universala dessa oljor?) och fylla på med en annan istället för skiten jag fick? Den oljan jag fick var tjock och seg i clearomizern.
Någon?

Du kan köpa annan ejuice, ja. Antar att det är en helt vanlig förångare och ett batteri du har? Var ejuicen med smak av äpple nikotinfri? Jag har rökt juicer med både nikotin och utan, de med nikotin i (den jag hade var det 24 mg nikotin i) känns väsentligt mer i halsen. Dock har jag aldrig fått ont i munnen. Den så kallade "throat hitten" är, enligt min erfarenhet, större i ejuicer med hög nikotinhalt. Hur mycket det känns i halsen beror också på ejuicens koncentration av PG och VG. Vanligtvis är ejuice en blandning utav dessa två. Ju mer PG, desto mer riv.

Kan ju kanske vara det som gör att du får ont i munnen?

Här kan du läsa lite mer: http://www.lightyourfire.se/e-juice-...ing&order=DESC
Senast redigerad av Pardon 2013-04-18 kl. 15:59.
Citera
2013-04-18, 15:55
Medlem
Serpicos avatar
Hej! Är dom här "påfyllningshylsorna" universella?! Min gamla e-cigg 1a gen gick sönder men har 4 askar smak kvar! :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in