2013-01-05, 23:36
Medlem
MrDeltoids avatar
Har börjat bygga egna coils på min Vivi Nova och resultaten har hittills varit mycket goda, jag menar, vapeupplevelsen av en egenhändigt tillverkad coil och dom man köper är som natt och dag imho.
Så nu har jag börjat kolla runt på diverse RBA och ville höra mig för här om någon sitter på lite erfarenhet samt tips på vad man bör investera i.
Står fortfarande och velar mellan genesis och drippingattys. En genesistyp har ju fördelen av att rymma mer juice samtidigt som en drippingatty i många fall verkar lättare att bygga en ny coil på.
RBA'n måste vara billig, ej över 300kr.
Citera
2013-01-06, 11:02
Medlem
notsoperfects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Vad och varifrån ska man köpa om man vill ha e-cigaretter (med nikotin) så smidigt som möjligt, inget särskilt och fancy, bara så likt vanliga cigg som möjligt och med nikotin. Självklart till bästa pris.

Jag själv köper mitt ifrån www.dx.com. Sök på electronic cigarette.
Stort urval, många smaker och väldigt billigt. Nackdelen är att leveranserna tar tid.
Citera
2013-01-06, 12:25
Medlem
Jag tycker om att röka cigaretter. Bäst tycker jag om Prince, men jag är inte så kräsen.
Jag vill dock att det skall smaka äkta tobak och cigarett. Inte vanilj, jordgubb, parfym eller fel slags tobakssmak.

Enligt http://www.aftonbladet.se/punktse/article1859458.ab är E-cigg inget som jag skulle tycka om verkar det som?
Citera
2013-01-06, 13:38
Medlem
notsoperfects avatar
Den artikeln har sina år på nacken...utvecklingen går framåt, även inom detta området..
Du kan nu köpa "filter" som smakar som de flesta stora tobaksmärkena....
Citera
2013-01-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notsoperfect
Den artikeln har sina år på nacken...utvecklingen går framåt, även inom detta området..
Du kan nu köpa "filter" som smakar som de flesta stora tobaksmärkena....

Det låter ju jättebra! Så det finns alltså e-cigg som smakar precis som en äkta cigarett?
Citera
2013-01-06, 18:39
Medlem
notsoperfects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PillerLina
Det låter ju jättebra! Så det finns alltså e-cigg som smakar precis som en äkta cigarett?
Det kan ju diskuteras, men med de priserna kan man testa sig fram tills man hittar rätt smak
Citera
2013-01-06, 22:37
Medlem
Citat:
Det kan ju diskuteras, men med de priserna kan man testa sig fram tills man hittar rätt smak

Jaha, men då stämde ju visst artikeln? Jag skrev ju att jag ville ha något som smakade äkta cigarett.
Tack ändå.
Citera
2013-01-06, 23:29
Medlem
notsoperfects avatar
Citat:
Jaha, men då stämde ju visst artikeln? Jag skrev ju att jag ville ha något som smakade äkta cigarett.
Tack ändå.

Mja....det var inte riktigt så jag menade....
De säljer cigg som skall smaka som Kent, Marlboro, Dunhill osv.... om dessa är korrekta, kan jag inte säga, då jag inte har så förfinat smaksinne, men visst tusan är det smak på dem...vilken smak man föredrar är upp till var och en...
Citera
2013-01-07, 00:26
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Tack ändå.

Det kommer aldrig smaka äkta cigarett, det finns tobakssmaker men kommer aldrig smaka som en riktig cigarett
Citera
2013-01-07, 03:53
Medlem
Citat:
Mja....det var inte riktigt så jag menade....
De säljer cigg som skall smaka som Kent, Marlboro, Dunhill osv.... om dessa är korrekta, kan jag inte säga, då jag inte har så förfinat smaksinne, men visst tusan är det smak på dem...vilken smak man föredrar är upp till var och en...

Men alltså... Det låter rätt kul ändå. Så det finns alltså olika tobakssmaker och till och med så mycket olika tobakssmaker att de döps efter vilket cigarettmärke de ska likna? Heter de "Marlboro flavour", "Dunhill flavour" osv?
Citera
2013-01-07, 04:05
Medlem
FingeringAminors avatar
Tycker om Dekangs Tobacco, tobacksaromen är ok balanserad och det är riv i halsen. Andra jag har testat var inte lika lyckade som Dekang USA-mix, Eciggbutiks Burley och Sweet Alabama. RY4 har inslag av karamelkola och lakrits. Det gäller att prova sig fram.

Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
"Kanske är det det vanligaste nyårslöftet – att sluta röka. Och i takt med hårdare tobakslagstiftning och högre tobaksskatter satsar nu världens stora tobaksjättar miljonbelopp på att utveckla rökfria nikotinprodukter. Allt för att överleva" http://www.svt.se/nyheter/sverige/e-...er-nyarsloftet

Verkar inte så vidare nyttigt och det skulle inte förvåna mig om man kan bli sjuk även av dessa.
Hör av dig när Marlboro och Prince lancerar elciggsprodukter haha.
Senast redigerad av FingeringAminor 2013-01-07 kl. 04:08.
Citera
2013-01-07, 08:55
Medlem
Jag hade aldrig tänkt riktigt på e-cigaretter förrän för en vecka sedan.
Mina kunskaper är noll. Vart börjar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in