2013-07-13, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harman-Smith
ursäktar om det låter lite gnälligt, men jag vill bara se om jag gör rätt för mig
är jag på rätt spår?
är påväg att inköpa
x1 Vision STV Nova lyf
x1 Kangar Protank pm
m. x2 VV Vision Spinner 1100mah (från pinkmule, ist för 1300 p.g.a storleken)

efter ett tags användande byter man alltså ut förbrännaren(?)
en bottenplatta som reservdel, är den bara till om man tappat bort den?
på vilket sätt bör man vara uppmärksam så att man inte får billiga kinakopior? tänker på väldigt billiga grejer från fasttech
hur ska man förstå sig på vilken laddare som passar mina batterier?
och till sist, vilken färg har ni på era batterier? tycker inte om svart och skulle hellre vilja ha ett vitt batteri
tackar ödmjukast för svar. spenderat en månad över insamling info och är slutligen påväg att beställa, undrar som sagt över de sista frågorna

Det ser fint ut. Japp, du bytar ut förbrännaren efter en månad cirkus.

LYF har originalgrejor, Fasttech har också originalgrejor.

Laddare kan du köpa när du köper batteriet på LYF, finns på samma sida.

Själv har jag en Vamo, så mitt batteri syns inte.
Citera
2013-07-14, 09:59
Medlem
banhxeos avatar
Har äntligen bestämt mig för att inköpa alla prylar för vejpandet! Dock är jag lite orolig om allting kommer passa, om någon kunde kolla och bekräfta att mina vejp prylar kommer att det inte är något som passar vore jag djupt tacksam.

bild på allt jag ska köpa:
http://piclair.com/x22tp

Batteri: Vision 'Spinner' - 1300mah steglöst 3,2V-4,8V
Förångare: Vision STV Nova (vivi nova 3.5ml)

Om det är något jag borde köpa till så låt mig gärna veta det!

tack på förhand
Citera
2013-07-14, 10:14
Medlem
glodhetts avatar
http://ecocig.se/
Citera
2013-07-14, 10:21
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banhxeo
Har äntligen bestämt mig för att inköpa alla prylar för vejpandet! Dock är jag lite orolig om allting kommer passa, om någon kunde kolla och bekräfta att mina vejp prylar kommer att det inte är något som passar vore jag djupt tacksam.

bild på allt jag ska köpa:
http://piclair.com/x22tp

Batteri: Vision 'Spinner' - 1300mah steglöst 3,2V-4,8V
Förångare: Vision STV Nova (vivi nova 3.5ml)

Om det är något jag borde köpa till så låt mig gärna veta det!

tack på förhand

Tänk på att äpplesmak förstör plasttankar

Annars ska det passa
Senast redigerad av Kolagubben 2013-07-14 kl. 10:24.
Citera
2013-07-14, 10:22
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glodhett
http://ecocig.se/
Svindyrt
Citera
2013-07-14, 10:41
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Svindyrt

Haha!
700 spänn för två 650mAh Ego-batterier, laddare, 10ml juice och clearo. Detta paket bör inte kosta mer än 300kr. Jag hoppas innerligt att ingen går på detta.
Citera
2013-07-14, 11:08
Medlem
banhxeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Tänk på att äpplesmak förstör plasttankar

Annars ska det passa

oj det visste jag inte, tack så mycket tips på ejuice som smakar gott?
Citera
2013-07-14, 15:44
Medlem
Vad tycker ni om Elcigg.se?
Citera
2013-07-14, 19:19
Medlem
MrDeltoids avatar
Lade en beställning från Fasttech.com.
Det fick bli en http://www.fasttech.com/products/141...pping-atomizer som jag visserligen inte har allt för stora förhoppningar på att vara speciellt bra, men den var så billig. Sen bestämde jag mig för en http://www.fasttech.com/products/141...tte-battery-co . Denna ser jag verkligen fram emot då den ska hålla rätt bra kvalitet och ha mycket låg voltage drop.
Nu gäller det bara att vänta... Jag hatar att vänta! :P
Citera
2013-07-15, 09:13
Medlem
shuberTs avatar
Hej!

Började precis med elcigg och kan inte så mycket. Använder CE4-clearomizern, den funkar helt okej. Lyckas inte ta isär den för att rengöra dock, därför undrar jag om ni tror att det räcker att skölja så gott det går med varmt vatten och låta lufttorka?
Citera
2013-07-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harman-Smith
ursäktar om det låter lite gnälligt, men jag vill bara se om jag gör rätt för mig
är jag på rätt spår?
är påväg att inköpa
x1 Vision STV Nova lyf
x1 Kangar Protank pm
m. x2 VV Vision Spinner 1100mah (från pinkmule, ist för 1300 p.g.a storleken)

efter ett tags användande byter man alltså ut förbrännaren(?)
en bottenplatta som reservdel, är den bara till om man tappat bort den?
på vilket sätt bör man vara uppmärksam så att man inte får billiga kinakopior? tänker på väldigt billiga grejer från fasttech
hur ska man förstå sig på vilken laddare som passar mina batterier?
och till sist, vilken färg har ni på era batterier? tycker inte om svart och skulle hellre vilja ha ett vitt batteri
tackar ödmjukast för svar. spenderat en månad över insamling info och är slutligen påväg att beställa, undrar som sagt över de sista frågorna

Det bästa tipset är nog att hålla koll på vilken tillverkare som producerar orginalet. I de flesta fall säljs kopior under samma produktnamn men utan namnet på tillverkaren. Ex: En "Protank" är förmodligen inte ett orginal om det inte står "Kanger Protank", en "Vivi nova" är aldrig ett orginal om det inte står "Vision Vivi Nova" etc... För Vision's produkter kan du också dubbelkolla att logotypen på förpackningen är korrekt, då det har cirkulerat en del kopior där allt utom grafiken på förpackningen tydde på att det var orginal.

Om man ska vara petig är Vision Spinner en kopia på Joytech's Twist, men dock en populär sådan med relativt hög byggkvalité, även om den enligt de flesta är snäppet sämre än originalet.
Citera
2013-07-16, 11:57
Medlem
Jag har precis köpt ett par Vision Novas från LYF och mmm... Jag tycker om dem, även fast de är i det minsta laget. Dock så har jag upptäckt att ett par sekunder efter att jag har tagit ett bloss så ryker det från munstycket. Är detta vanligt? Samtidigt som jag skriver detta och tar ett bloss så fick jag en stöt på tungan, wtf?
Det står V-Nova på behållaren och jag använder den på ett eGo 650 mAh batteri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in