2021-12-30, 07:31
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesperkatt
Ojdå. 18 mg används endast till hög Ohm och lite watt. MTL.
T.ex. Nautlius elr Innokin, men oxå i enstaks Pods.

Med större vape fler batterier och låg Ohm med hög watt är 6-9 mg oftast max av vad folk flest klarar av. Om du vejper 18 mg på 0.2 Ohm och 80 watt deckar du rätt snabbt.

Jag började med 24 mg i 2011, men âr nere på 6 nu.
Jag kôr med en Vaporesso Luxe och Smok TFV8 på 0.17 Ohm med 60 watt. Den ger rätt bra med ånga och mitt hemmabrygg med hallon och melon/kiwi smakar alldeles utmârkt.
Nä jag håller mig på 40 watt i sub-ohm tank.
30 är nog egentligen bättre, men jag har lite dåligt tålamod.
Citera
2021-12-30, 14:09
Medlem
Kolla vad det står på coilen.
Det står med pytteliten text vilken Ohm den har och hur många watt du borde ställa inn den på.
Citera
2022-02-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Tyvärr inte ännu, men har ganska mycket kvar.
Har provat att beställa från smash men det skickades tillbaka, vet inte om de märker paketet fel eller något, postnord meddelade mig inte heller, provade en andra gång med en mindre mängd och helt tyst sen det kom till Sverige nästan två veckor sedan. Jag säger till om jag hittar ett alternativ, hemskt frustrerande då jag bunkrade lite dåligt, har nog så jag klarar mig till efter sommaren typ.

Har ni kommit fram till vilka regler som gäller för UK nu efter Brexit? Klarar sig mindre volymer genom tullen utan moms och skatt?

Tack förresten för tipset om smash, riktigt bra och billigt :-)
Citera
2022-03-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Nä jag håller mig på 40 watt i sub-ohm tank.
30 är nog egentligen bättre, men jag har lite dåligt tålamod.
40 watt är lite på en sub-ohm.
Jag minns inte någon coil som rekommenderar 40 watt.
Citera
2022-03-09, 06:55
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
40 watt är lite på en sub-ohm.
Jag minns inte någon coil som rekommenderar 40 watt.
Enkelhåls mesh coil till V2 mini eller vad den heter har rekommenderat 40-80.

80 går dock inte tycker jag, den spottar så mycket och slurk så är det slut i tanken.
55 går typ, men det blir inte så värst tjockare rök över det.
Dessutom behöver man verkligen inte mer än 50 med nikotinsalt. Det är så starkt så man storknar.
Citera
2022-05-04, 18:50
Bannlyst
Just fått min första riktiga vape, en Innokin EQ och trycker tre gånger efter laddning, drar ett bloss och no action. Har laddat den i c:a en timme och fyllt på podden samt dragit av all plast som hindrar från kontakt. Whats wrong?
Senast redigerad av Vildblom 2022-05-04 kl. 18:58.
Citera
2022-05-10, 21:12
Medlem
Har förslaget om att förbjuda ejuice gått igenom eller hur ser det ut? Vet att det ska röstas nu i maj, går det igenom är alla smaksättningar på både snus och vape juice förbjudet.
Citera
2022-06-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Just fått min första riktiga vape, en Innokin EQ och trycker tre gånger efter laddning, drar ett bloss och no action. Har laddat den i c:a en timme och fyllt på podden samt dragit av all plast som hindrar från kontakt. Whats wrong?

Om du inte fått liv i den nu, bör du prata med butiken du köpte den i.
Fem snabba tryck skal öppna ångmaskinen din.
Citera
2022-06-04, 19:12
Bannlyst
Citat:
Om du inte fått liv i den nu, bör du prata med butiken du köpte den i.
Fem snabba tryck skal öppna ångmaskinen din.
Slutade med en återbetalning och att jag fick behålla den. Den funkar icke. Var för mycket problem kring vapes så la ner det.
Citera
2022-06-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Slutade med en återbetalning och att jag fick behålla den. Den funkar icke. Var för mycket problem kring vapes så la ner det.

Om du vill sluta röka e det mycket bättre å hämta hem en bra vejp. En du kan kontrollera lite mer än en plastpod som skal slängas i soperna efter en vecka.
En Pico med Nautilus är mitt bästa förslag til rökare som vill sluta. Du kan byta batteri och fylla på egen juice med din smak o din styrka nic.

Efter 10 år med vejp-hjälp tycker jeg det är det et bra alternativ.
Citera
2022-06-11, 03:46
Bannlyst
Citat:
Om du vill sluta röka e det mycket bättre å hämta hem en bra vejp. En du kan kontrollera lite mer än en plastpod som skal slängas i soperna efter en vecka.
En Pico med Nautilus är mitt bästa förslag til rökare som vill sluta. Du kan byta batteri och fylla på egen juice med din smak o din styrka nic.

Efter 10 år med vejp-hjälp tycker jeg det är det et bra alternativ.
Röker inte vanligtvis utan tänkte ha det som en rolig grej då o då bara. Köpte en med pod som du säger och jävlar vad det klabbar.
Citera
2022-07-05, 15:13
Medlem
Har precis gett mig in i denna värld i hopp om att sluta röka cigaretter. Har snabbt insett att det som mest innehåller 20mg nikotin i de vätskor som finns att köpa i Sverige. Kan man blanda dem själv och på så sätt få en vätska med högre nikotinhalt? Är detta något att rekommendera?

Tar även tacksamt emot rekommendationer på system. Viktigt är att den är smidig och lätt att ta med i fickan.

Vänliga hälsningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in