Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-20, 03:35
  #5281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Lyssna ingen vet vad den kinesiska vätskan innehåller som du andas in.

Det tog mer än 50 år att bevisa att vanliga cigaretter är farliga och du tror att det redan ska finnas tillräckliga data på vejp....

Av någon anledning funkar det så med dessa produkter att det är inte upp till tillverkaren att bevisa att de är ofarliga, eller ens deklarera vad de innehåller

Håll dig till produkter som har kända egenskaper och med godkänd kvalitet istället så kan du känna dig säkrare

Deras finns massor av myndigheter som varnar för vape om du bara googlar, om det nu är den typen av info du vill ha , annars kommer man ganska långt med sunt förnuft

Hur länge har du vejpat?
Själv har jag användt vejp i 12 år. Âven min läkrae säger att jag mår bättre nu än när jag rökte.

INGEN har sagt att vejp är halsosamt.
Men det ät MINDRE farligt än vad cigaretter är.

Dom produkter du menar man skal hålla sig till , , , är det cigaretter som dödar 10.000 människor i Sverige varje år?
Du hittar inte en endaste vejpare som dött av vejp sen dom uppfanns.

Om man googlar hittar man massor av allt.
Internät säger att du kan dö av morötter, av potatis, av vatten ock mjölk.
Du hittar inte en eda vejp-tillverkare som säger att det är hälsosamt eller ofarligt.

Men du slipper andas inn att som cigaretter ger dina lungor. Kolla giftstoffer i tobakk. Det är fler än 7.000 tillsatser. Minst tio av dom är cancerfrämjande og dödliga.
I e-juice finne enbart Propylene Glycol, Vegetablisk Glycerin, lite aroma samt nicotin.
Nicotin åar dödligt. I stora mängder, men innan du vejpar tillräckligt nicotin i dödlig dos, kräks du. Du klarar inte vejpa så mycket nicotin att du dör av det.

Simma lugnt o Vape On.
Citera
2024-02-15, 02:32
  #5282
Medlem
Kan någon länka en bra vape som inte går sönder efter 1 dag och inte blir nå fel när man inhalerar och så bildas ingen vapor... Under 500kr
Citera
2024-03-15, 15:55
  #5283
Medlem
inmurads avatar
Jag har de senaste månaderna vejpat en del. Har provat en del olika engångsmärken och tänkte ge mig på en review.
Har inte rökt vanliga cigaretter tidigare, och inte heller snusat.
Betygen är helt subjektiva och sätts på en tiogradig skala där 10 är bäst.

Elfbar 600
Det första märke jag provade. Överlag nöjd med dessa. Finns en mängd olika smaker och de flesta har varit goda (spearmint ett gräsligt undantag)
Pris: 8
Varierar bland de olika nätshopparna men oftast runt 60-80 kr.
Kvalitetskänsla: 8
Känns välbyggd och ligger fint i handen.
Smak: 7
Generellt bra smaker. Har känt senaste gångerna att de börjar tappa smaken rätt fort. Kanske har jag börjat ta djupare bloss. Favoritsmakerna är Elfbar Ice och Pink Lemonade.
Ångproduktion: 8
Jämn och riklig ånga med ett trevligt lätt motstånd.
Sammanfattning: 8
En bra engångsvejp. Känns tyvärr som den tar slut rätt fort.

N-One 600
Pris: 8
70-80 kr på nätshopp. Liknande andra märken.
Kvalitetskänsla: 8
Helt ok. Känns väldesignad och ligger bra i handen. Smak och motstånd är konsekvent mellan enheterna.
Smak: 8
Fylliga smaker som håller länge. Tycker den känns lite kraftigare än Elfbaren.
Ångproduktion: 8
Bra ånga med ett lagom motstånd.
Sammanfattning: 8
En trevlig vejp som gör det den ska.


N-One Crystal
Pris: 5
Begränsad tilgång på nätshoppar. Jag har köpt mina på en tobaksbutik för 110 kr.
Kvalitetskänsla: 10
Robust vape med cool design. Vid bloss så sprids ett blått ljus genom det kristalliknande höljet. Känns genomarbetad och jämn kvalitet mellan olika enheter. Kanske något stor och chunky.
Smak: 10
Fyllig och kraftig smak som håller hela vägen till den tar slut. Provat Mango Ice, Fizzy Cherry och Watermelon Ice. Fizzy Cherry är favoriten.
Ångproduktion: 10
Mycket ånga hela vägen tills den är slut. Trevligt och jämnt motstånd.
Sammanfattning: 9
Den klart godaste, fylligaste och bästa vejpen av de jag provat. Priset drar ned snittbetyget. För samma pris kan jag nästan få två likvärdiga vejps av annat märke.


24K 800
Pris: 7
Ca 60 kr på nätshopp under kampanj. Så i linje med andra märken.
Kvalitetskänsla: 2
Känns billig när man plockar ut den. Lite för stor med väldigt enkel formgivning.
Kvalitetskontrollen verkar också vara dålig då det är så stor variation i prestanda mellan olika enheter.
Smak: 3
Tunna smaker. Inte speciellt goda. Provat Lemon Ice, Cranberry Lemonade och Cherry Ice. Smakade syntetiskt och ganska platt.
Ångproduktion: 3
Mycket ojämn ångproduktion. Någon flöt det på bra med, andra var man tvungen att suga för kung och fosterland. Håller dock ganska länge, kanske just därför.
Dessa innehåller också bara 14 mg nikotin per 2 ml vätska. De flesta andra märken har 20 mg/2ml. Detta gör, iaf för mig att jag inte får samma nikotineffekt.
Sammanfattning: 3
Tråkig vape, känns billig och trist kvalitet.

Som sagt, detta är mina högst subjektiva omdömen. Hoppas de kan vara till nytta för någon.
Citera
2024-03-20, 00:33
  #5284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inmurad
Jag har de senaste månaderna vejpat en del. Har provat en del olika engångsmärken och tänkte ge mig på en review.
Har inte rökt vanliga cigaretter tidigare, och inte heller snusat.
Betygen är helt subjektiva och sätts på en tiogradig skala där 10 är bäst.

Elfbar 600
Det första märke jag provade. Överlag nöjd med dessa. Finns en mängd olika smaker och de flesta har varit goda (spearmint ett gräsligt undantag)
Pris: 8
Varierar bland de olika nätshopparna men oftast runt 60-80 kr.
Kvalitetskänsla: 8
Känns välbyggd och ligger fint i handen.
Smak: 7
Generellt bra smaker. Har känt senaste gångerna att de börjar tappa smaken rätt fort. Kanske har jag börjat ta djupare bloss. Favoritsmakerna är Elfbar Ice och Pink Lemonade.
Ångproduktion: 8
Jämn och riklig ånga med ett trevligt lätt motstånd.
Sammanfattning: 8
En bra engångsvejp. Känns tyvärr som den tar slut rätt fort.

N-One 600
Pris: 8
70-80 kr på nätshopp. Liknande andra märken.
Kvalitetskänsla: 8
Helt ok. Känns väldesignad och ligger bra i handen. Smak och motstånd är konsekvent mellan enheterna.
Smak: 8
Fylliga smaker som håller länge. Tycker den känns lite kraftigare än Elfbaren.
Ångproduktion: 8
Bra ånga med ett lagom motstånd.
Sammanfattning: 8
En trevlig vejp som gör det den ska.


N-One Crystal
Pris: 5
Begränsad tilgång på nätshoppar. Jag har köpt mina på en tobaksbutik för 110 kr.
Kvalitetskänsla: 10
Robust vape med cool design. Vid bloss så sprids ett blått ljus genom det kristalliknande höljet. Känns genomarbetad och jämn kvalitet mellan olika enheter. Kanske något stor och chunky.
Smak: 10
Fyllig och kraftig smak som håller hela vägen till den tar slut. Provat Mango Ice, Fizzy Cherry och Watermelon Ice. Fizzy Cherry är favoriten.
Ångproduktion: 10
Mycket ånga hela vägen tills den är slut. Trevligt och jämnt motstånd.
Sammanfattning: 9
Den klart godaste, fylligaste och bästa vejpen av de jag provat. Priset drar ned snittbetyget. För samma pris kan jag nästan få två likvärdiga vejps av annat märke.


24K 800
Pris: 7
Ca 60 kr på nätshopp under kampanj. Så i linje med andra märken.
Kvalitetskänsla: 2
Känns billig när man plockar ut den. Lite för stor med väldigt enkel formgivning.
Kvalitetskontrollen verkar också vara dålig då det är så stor variation i prestanda mellan olika enheter.
Smak: 3
Tunna smaker. Inte speciellt goda. Provat Lemon Ice, Cranberry Lemonade och Cherry Ice. Smakade syntetiskt och ganska platt.
Ångproduktion: 3
Mycket ojämn ångproduktion. Någon flöt det på bra med, andra var man tvungen att suga för kung och fosterland. Håller dock ganska länge, kanske just därför.
Dessa innehåller också bara 14 mg nikotin per 2 ml vätska. De flesta andra märken har 20 mg/2ml. Detta gör, iaf för mig att jag inte får samma nikotineffekt.
Sammanfattning: 3
Tråkig vape, känns billig och trist kvalitet.

Som sagt, detta är mina högst subjektiva omdömen. Hoppas de kan vara till nytta för någon.

Testa "Rev Pod" finns som både engångs och som salt. Det enda märket jag röker nu. Har fullt med e juice hemma, tyckte inte det var så gott med min egna vape som dessa. Och nu har dom precis släppt juice. Smakar exakt lika bra. Nu röker jag billigt.
Citera
2024-04-15, 11:13
  #5285
Medlem
snurr0999s avatar
Någon som vet om flavour raver e juicerna är bra?
Citera
2024-04-15, 15:22
  #5286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurr0999
Någon som vet om flavour raver e juicerna är bra?

Var inga smaker jag skulle gilla men det är omöjligt för mig att veta vad du gillar. Jag har fastnat för blåbär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback