2022-07-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gjuteri
Har precis gett mig in i denna värld i hopp om att sluta röka cigaretter. Har snabbt insett att det som mest innehåller 20mg nikotin i de vätskor som finns att köpa i Sverige. Kan man blanda dem själv och på så sätt få en vätska med högre nikotinhalt? Är detta något att rekommendera?

Tar även tacksamt emot rekommendationer på system. Viktigt är att den är smidig och lätt att ta med i fickan.

Vänliga hälsningar

Det är möjligt, men lite svårt att få till någon smak då. Det finns t ex att köpa nicotine booster.
Har du provat nicsalt 20mg? Tycker du det är för svagt?

Annars kan du beställa 50mg från t ex: https://www.vapesale24.com/sv/144-50mg-nicotine
Citera
2022-07-15, 20:18
Medlem
Jag skulle vilja prova e-cigg. Vilken bra svensk sida finns det? vilken smak är den godaste enligt er? Kan man beställa så man posten direkt till brevlådan eller ska man hämta på affären?
Citera
2022-07-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det är möjligt, men lite svårt att få till någon smak då. Det finns t ex att köpa nicotine booster.
Har du provat nicsalt 20mg? Tycker du det är för svagt?

Annars kan du beställa 50mg från t ex: https://www.vapesale24.com/sv/144-50mg-nicotine

Tack, ska kika där!
Har endast provat engångs-poddar bara för att testa på. De har varit 20mg och har inte riktigt känt mig tillfredsställd. Sedan vet jag inte om det är stor skillnad mellan dessa engångsartiklar och en ”riktig”.
Citera
2022-07-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jag skulle vilja prova e-cigg. Vilken bra svensk sida finns det? vilken smak är den godaste enligt er? Kan man beställa så man posten direkt till brevlådan eller ska man hämta på affären?

Jag har beställt från cigge.se, i nuläget kör jag en Caliburn A2.

Vad är du ute efter smaker, är det fruktiga/läskiga, mintiga, något som smakar bakverk?
Jag gillar nasty juice's blue rasperry, apple & bear, bubblegum och pineapple/mango. Det är nicsalt jag kör med 50/50 VG/PG. (tunnare e-juice)

När jag beställde kuna jag välja via postnmord appen, direkt till brevlådan eller hämta i affärn
Citera
2022-07-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Jag har beställt från cigge.se, i nuläget kör jag en Caliburn A2.

Vad är du ute efter smaker, är det fruktiga/läskiga, mintiga, något som smakar bakverk?
Jag gillar nasty juice's blue rasperry, apple & bear, bubblegum och pineapple/mango. Det är nicsalt jag kör med 50/50 VG/PG. (tunnare e-juice)

När jag beställde kuna jag välja via postnmord appen, direkt till brevlådan eller hämta i affärn

Hej! Ja, det jag är ute efter är en bra prisvärd e-cigg, en så enkel som möjlig. Jag har läst lite på cigge.se hemsida och då finns det startpaket som jag tänkte beställa. Har du tips om någon som är bra? Och apropå smakerna, mango/pineapple verkar god, men sen är jag ute efter en smak som påminner om ”riktiga” cigaretter.

Jag tänkte dra en beställning på måndag, och bra att man kan välja som man vill!
Citera
2022-07-17, 08:58
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Hej! Ja, det jag är ute efter är en bra prisvärd e-cigg, en så enkel som möjlig. Jag har läst lite på cigge.se hemsida och då finns det startpaket som jag tänkte beställa. Har du tips om någon som är bra? Och apropå smakerna, mango/pineapple verkar god, men sen är jag ute efter en smak som påminner om ”riktiga” cigaretter.

Jag tänkte dra en beställning på måndag, och bra att man kan välja som man vill!

Svårt om inte helt omöjligt att hitta en juice som smakar som tobak, det finns de som kommer lite nära smakmässigt. Den här kanske liknar tobak.. https://vape.se/produkt/ry4-4/ du får googla...
Citera
2022-07-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Svårt om inte helt omöjligt att hitta en juice som smakar som tobak, det finns de som kommer lite nära smakmässigt. Den här kanske liknar tobak.. https://vape.se/produkt/ry4-4/ du får googla...

Jaha.. det var ju tråkigt att höra. Tack för länken, ska kika på den.

Jag kollade också på cigges hemsida och jag tänkte beställa en redbullsmak och en som heter classic tobacco. Sen kanske en menthol. Kanske classic tobacco påminner lite?
Citera
2022-07-17, 12:06
Medlem
Citat:

Jag rekommenderar Caliburn A2 som sagt. Smidig, och enkel poddvape
Citera
2022-07-17, 20:06
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Jaha.. det var ju tråkigt att höra. Tack för länken, ska kika på den.

Jag kollade också på cigges hemsida och jag tänkte beställa en redbullsmak och en som heter classic tobacco. Sen kanske en menthol. Kanske classic tobacco påminner lite?

Vet inte hur Red Bullvarianten smakar, men de tobakssmaker jag testat är smaksatta med typ choklad eller vanilj o liknande, har aldrig testad någon "ren" tobakssmak, så jag vet inte vilken som smakar mest som tobak...

Gå in på något vapeforum o kolla runt lite...
Citera
2022-07-18, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gjuteri
Har precis gett mig in i denna värld i hopp om att sluta röka cigaretter. Har snabbt insett att det som mest innehåller 20mg nikotin i de vätskor som finns att köpa i Sverige. Kan man blanda dem själv och på så sätt få en vätska med högre nikotinhalt? Är detta något att rekommendera?

Tar även tacksamt emot rekommendationer på system. Viktigt är att den är smidig och lätt att ta med i fickan.

Vänliga hälsningar

Finns att köpa många olika koncentrationer i andra länder vet inte hur det ser ut i Svergie. Du kan väll köpa vätska med noll nikotin om du vill och blanda med sådan med hög halt så att du får något mitt emellan om du vill det.
Citera
2022-07-18, 12:18
Medlem
La snuset på hyllan, ska sluta primärt pga att tänderna börjar ge sig och att sluta vara en slav.
Jag byter ut det tillfälligt mot e-cigg, köpt engångsvarianter med 2% nikotin.

Känns helt värdelöst, får varken nikotinkick eller något annat. Är det ens nikotin i grejena? Eller är det avsevärt mycket mindre än snus?

Jag rökte en cigarett i helgen (hade då också slutat snusa) och jag fick den starkaste nikotinkicken jag någonsin fått och då hade jag sugit på denna elektroniska cigarett halva dagen?
Citera
2022-07-18, 17:10
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMan55
La snuset på hyllan, ska sluta primärt pga att tänderna börjar ge sig och att sluta vara en slav.
Jag byter ut det tillfälligt mot e-cigg, köpt engångsvarianter med 2% nikotin.

Känns helt värdelöst, får varken nikotinkick eller något annat. Är det ens nikotin i grejena? Eller är det avsevärt mycket mindre än snus?

Jag rökte en cigarett i helgen (hade då också slutat snusa) och jag fick den starkaste nikotinkicken jag någonsin fått och då hade jag sugit på denna elektroniska cigarett halva dagen?

Du behöver komma upp till 6-12 mg nikotin..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in