2018-11-03, 21:58
Medlem
19:25 : köpte ny smak igår, har haft min vape i 6 dagar nu, igår så började de bränna i halsen så fort ja la in den nya smaken (Straight Flavour Strawberry 70/30) på min Stick X8 Smok

Är det dags att byta coil?
Ska nog tömma tanken snart och testa med en annan E-juice och se ifall det fortfarande bränner.

Uppdatering; 21:40

Herregud, bytte coil, rensade hela tanken, la juice i coilen o lät den vila ett tag, tog två bloss nyss, värsta jag varit med om, värre än innan.
Använde min smak som jag inte hade några problem med alls tidigare, vad ska jag göra... Vad är felet.
Citera
2018-11-07, 00:07
Medlem
Ska köpa en vape i julklapp till en människa jag håller kär men jag har själv bara vapes för torkade växtdelar så är dåligt bevandrad i ämnet.

Krav: kvalité, lätt att använda och rengöra.

Finns det några reservdelar som kan vara bra att köpa på sig? Jag söker alltså ett helt kit som ska vara funktionsdugligt ett bra tag framöver.

Har ni några tips? Vill inte lägga mer än 1500:-, får man nått vettigt för det?
Senast redigerad av AndersJohanssen 2018-11-07 kl. 00:11.
Citera
2018-11-07, 01:51
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlafRagnar
19:25 : köpte ny smak igår, har haft min vape i 6 dagar nu, igår så började de bränna i halsen så fort ja la in den nya smaken (Straight Flavour Strawberry 70/30) på min Stick X8 Smok

Är det dags att byta coil?
Ska nog tömma tanken snart och testa med en annan E-juice och se ifall det fortfarande bränner.

Uppdatering; 21:40

Herregud, bytte coil, rensade hela tanken, la juice i coilen o lät den vila ett tag, tog två bloss nyss, värsta jag varit med om, värre än innan.
Använde min smak som jag inte hade några problem med alls tidigare, vad ska jag göra... Vad är felet.

Vissa coils är dåliga när dem kommer nya från förpackningen, pga massproduktion, du ska fukta coilen ORDENTLIGT och sen låta den stå ca fem minuter. Sen skruva i den , fyll tanken och låt den stå ett tag till för i va säker.

Hur många procent VG har du i juicen? Och hur många watt är din vape på? Vad för vape? Vad för coils?
Citera
2018-11-18, 23:09
Medlem
DjDoggs avatar
Någon som har tips på billig men prisvärd vape för THC/CBD-juice? Skall vara 510 thread. Sökt runt lite men det är ej djungel så tänkte det är bäst att kolla med er med lite koll.

Frid
Citera
2018-11-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Ska köpa en vape i julklapp till en människa jag håller kär men jag har själv bara vapes för torkade växtdelar så är dåligt bevandrad i ämnet.

Finns det några reservdelar som kan vara bra att köpa på sig? Jag söker alltså ett helt kit som ska vara funktionsdugligt ett bra tag framöver.

Jag skulle rekommendera en SMOK® STICK V8, superlätt att använda.
Smok gör kvalitetsgrejjer i mina ögon och du får den för ca 400kr. Till det bör du kanske köpa några extra coils, dom behöver man byta ca nån gång i månaden beroende på hur mycket man röker, kostar runt 40kr styck och finns en rad olika varianter till Stick V8. Lägg resten av pengarna på lite olika juicer.

Det enda negativa jag ser med min Stick V8 är att batteriet inte håller om jag t.ex. har en helkväll på krogen och röker friskt men det är ju lätt löst med en liten powerbank vilket för den delen också ryms inom din budget.

Med vänlig hälsning.
Citera
2018-11-19, 17:19
Medlem
Citat:

Lost Vape Orion om det är något som är lätt att använda men fortfarande av bra kvalitet som du är ute efter.
Det mesta som är high-end måste man bygga själv.
Citera
2018-11-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badmongoo
Jag skulle rekommendera en SMOK® STICK V8, superlätt att använda.
Smok gör kvalitetsgrejjer i mina ögon och du får den för ca 400kr. Till det bör du kanske köpa några extra coils, dom behöver man byta ca nån gång i månaden beroende på hur mycket man röker, kostar runt 40kr styck och finns en rad olika varianter till Stick V8. Lägg resten av pengarna på lite olika juicer.

Det enda negativa jag ser med min Stick V8 är att batteriet inte håller om jag t.ex. har en helkväll på krogen och röker friskt men det är ju lätt löst med en liten powerbank vilket för den delen också ryms inom din budget.

Med vänlig hälsning.

Ser riktigt lovande ut, hur mycket kan du vapea innan det är dags för att fylla på juice?

Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Lost Vape Orion om det är något som är lätt att använda men fortfarande av bra kvalitet som du är ute efter.
Det mesta som är high-end måste man bygga själv.
Det där ser åtminstone kvalitativt ut, äger du en själv? Vad är din personliga åsikt? Är den lätt nog att användas för en mor på ålderns höst?

Ser att den är slutsåld på svensk webbshop det är ett bra tecken.
Citera
2018-11-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ser riktigt lovande ut, hur mycket kan du vapea innan det är dags för att fylla på juice?

Själv drar jag i mig kanske 4-6ml en vanlig dag och då tanken rymmer 2ml så får jag fylla på nån gång eller två per dag, finns även en 3ml tank (kanske ännu större) att köpa till.
Har jag förstått saken rätt är det nån EU begränsning som gör att dom inte får levereras med större än 2ml tankar, men det kan säkert nån med mer kunskap på området svara närmare på.

Med det sagt så vet jag folk som kan dra i sig 10ml per dag och dom som kanske bara drar i sig 1-2ml per dag så är omöjligt att säga hur ofta någon annan behöver fylla på.

Med vänlig hälsning.
Citera
2018-12-23, 11:21
Medlem
Hej.

Mim mamma har rökt sedan hon var 18 och är nu 70. Hon har en del problem med rökhosta etc.
Min tanke är att försöka få henne att börja med en vape istället.

Jag skulle behöva lite köpråd på en vape. Ska man köpa ett startpaket?
Gärna något prisvärt som inte slutar funka efter 4 månader.

Hur länge räcker juicen? Hur mycket är det i dom man beställer och hur mycket kostar det per månad om hon röker motsvarande 3 packet i veckan?

Är det något annat man ska tänka på när man köper?
Citera
2018-12-29, 14:04
Medlem
Livshacks avatar
Tja! Hade tänkt köpa en vape inom kort som alternativ till snus. Brukar röka cigg när jag går ut och snusa inne, men då saknar jag alltod känslan av att röka något.

Har lånat en polares vape förut, kommer inte ihåg vilket märke/modell den var. Men förutom det så kan jag nästan inget om vape/elcigg.

Kollade lite på nybörjarkit på cigoteket, vet ni om denna är något att ha?
Senast redigerad av Livshack 2018-12-29 kl. 14:11.
Citera
2019-01-01, 02:41
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Om man nu skulle vilja ha lite högre nikotinstyrka och tänkte blanda i själv, var kan man köpa detta? De nikotinshots som jag hittat i Sverige är så svaga så för att uppnå önskad styrka skulle smak-vätskan bli utspädd.

Hoppas nån har ett tips, tack!

PS, vill har minst 12 mg styrka på den färdigblandade vätskan.
Citera
2019-01-18, 01:03
Medlem
Tiaitchsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Om man nu skulle vilja ha lite högre nikotinstyrka och tänkte blanda i själv, var kan man köpa detta? De nikotinshots som jag hittat i Sverige är så svaga så för att uppnå önskad styrka skulle smak-vätskan bli utspädd.

Hoppas nån har ett tips, tack!

PS, vill har minst 12 mg styrka på den färdigblandade vätskan.
Det blir nog svindyrt att köpa in över 18mg/ml från utlandet med "nya" skatten på nikotin.
Kör själv ~12-14 mg/ml och det smakar fortfarande en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in