2017-12-02, 18:51
Medlem
GigaSexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovusLiberRecito
280 gram för bara modden, upp till 370 gram med batterier/atomizer beroende på vad du använder. Nu när det gått några dagar glömmer jag vikten efter ett tag, men när man plockat upp den utan att hålla i den ett tag reagerar man ändå. Sen är den ganska kantig också vilket adderar till obekvämligheten.

Men har du en känsla av att du vill ha en tung mod så kommer du nog gilla den. Speciellt om du är tilltalad av designen.

Låter som en kul pryl, kan nog bli den eller en Snow Wolf vilket jag fått intrycket ska också vara en större mod. Köpte du från Kina eller Sverige?

Citat:
Har också försökt kolla upp detta och det verkar som om lagen enbart rör tankstorlek, e-liquid-storlek samt nikotininnehåll. Ser ingenting om coils någonstans så skulle förvåna mig om butikerna slutar sälja coilsen. I värsta fall kan man nog beställa från kina.
Några av de svenska onlinebutikerna säljer dessutom såna "bulb-glas" nu separat som gör att man får en större tank på sina 2ml's iallafall.

Det tråkigare problemet för min del är att de stora e-liquidflaskorna försvinner. Då kommer säkert flera av de mindre juice-företagen tvingas lägga ner också. Jävla skitlag.

Risken att Coilsen försvinner kan vara ganska stor om man tänker efter. Om tanken enbart finns i > 2ml så kan den inte säljas inom EU, och det finns då ingen anledning för återförsäljare att ha passande coils hemma.

USA, KINA osv kan man såklart fortfarande beställa tank & coils ifrån, men Sverige/EU kan nog bli dött på den fronten.
Citera
2017-12-06, 21:57
Medlem
Hej! I kommentarerna på detta inlägg har esmokes svarat att coils till tanks på större volym, t.ex TFV8,12 etc fortfarande kommer att säljas som vanligt, så det är inget att oroa er över!
Citera
2017-12-10, 12:08
Bannlyst
Har hoppat på tåget med E-cigg då man rökt i exakt 20år och en ask om dagen. Har slutat nu sen 19dagar sen. Har änsålänge inget sug på vanliga cigg tack vare e-ciggen
Citera
2017-12-14, 18:17
Medlem
Också frågat runt lite och butikerna säger att de kommer fortsätta sälja coils till de större tankarna så länge efterfrågan finns, vilket det säkert kommer göra till de större etablerade märkena.

När det gäller 10ml-gränsen för försäljning av juicer så löser man det genom "shortfills", där butikerna säljer stora flaskor med nikotinfria juicer, och så köper man helt enkelt en nikotin-shot till som man häller i flaskan på egen hand.

Jag kan dock verkligen varmt rekommendera sub-ohm tanken "Uwell Crown III Mini". EU-godkänd 2ml tank, fast man får ett utbytbart fish bowl-format glas till som gör att man får i 4,5ml juice i den. :P
Producerar inte riktigt lika feta moln som SMOK beast-tanksen osv, men den är känd för att ge mycket mycket bättre smakåtergivning och kan verkligen instämma med detta. Bästa köpet på länge, verkligen jättenöjd.
Bild på tanken och extraglaset: https://img.fasttechcdn.com/809/8093203/8093203-7.jpg
Citera
2017-12-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Har hoppat på tåget med E-cigg då man rökt i exakt 20år och en ask om dagen. Har slutat nu sen 19dagar sen. Har änsålänge inget sug på vanliga cigg tack vare e-ciggen

Grattis, välkommen till gänget!

Slutade också tvärt efter 20+ års handrullamde av rulltobak. Så jävla sjukt hur lätt det var så fort jag köpte en riktigt bra vape, och jag som hade haft ångest i flera år med bronkit, den där visslande andningen och alltid hosta och ha en känsla av slem i halsen. Jag trodde aldrig jag skulle kunna sluta röka och istället tvingas dö av de där vidriga cancerpinnarna.

Bronkiten är helt borta nu, andas helt fritt igen, och fått blodcirkulation i händer/fötter för första gången som jag kan minnas lol.
Citera
2017-12-17, 00:53
Medlem
Har en bra vejp jag också. Röker dock rätt mycket på den.
Upplever nikotinkickar på morgonen och har börjat få en eftersmak som sätter sig i munnen precis som det var då jag rökte cigg. Kanske man borde trappa ner, men vejpen har hjälpt mig gå ner i vikt bland annat då jag vejpar hellre än att klämma i mig godis och läsk.
Citera
2017-12-20, 17:16
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Har en bra vejp jag också. Röker dock rätt mycket på den.
Upplever nikotinkickar på morgonen och har börjat få en eftersmak som sätter sig i munnen precis som det var då jag rökte cigg. Kanske man borde trappa ner, men vejpen har hjälpt mig gå ner i vikt bland annat då jag vejpar hellre än att klämma i mig godis och läsk.
Vilken styrka kör du din e-juice på? Ifall du vill vapea mindre och inte bli lika nikotintorsk så rekommenderar jag att köra på 1.5mg/ml eller 3mg/ml. Bättre smak och ett mindre beroende till nikotin och då kommer du nog sluta köra den konstant.

Skulle hellre fortsätta köra på än att käka massa onyttigt.
Citera
2017-12-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Vilken styrka kör du din e-juice på? Ifall du vill vapea mindre och inte bli lika nikotintorsk så rekommenderar jag att köra på 1.5mg/ml eller 3mg/ml. Bättre smak och ett mindre beroende till nikotin och då kommer du nog sluta köra den konstant.

Skulle hellre fortsätta köra på än att käka massa onyttigt.

Kör på 3mg och 70/30 i blandningen.

Den här är min smak.
https://www.vapemore.se/shop/crazy-swedez-halvan/
Citera
2018-01-06, 15:23
Medlem
Beställde från eciggbutik i torsdags och ser nu att min order är "Annullerad" någon som fått något liknande? Ser att det betyder att ordern inte gäller längre men vet ej om jag fått tillbaka mina pengar.
Citera
2018-01-10, 05:32
Bannlyst
Tjenixen, jag ska sluta röka har jag tänkt gjorde det lite i min ungdom och började lite igen för något år sedan, vansinne!

Så nu får det vara nog med dumheterna men eftersom jag gillar att röka och det är socialt både i vardagen och på fest så vill jag börja vapea nikotinfritt, nikotinet får jag från mitt snus som jag aldrig kommer sluta med.

Ingen aning om jag kommer gilla det så kommer beställa en e-cigg från E-bay, är inte imponerad av stora rökmoln eller trimma, stora tankar osv.

Jag vill ha en cigg som jag kan ladda på kvällen och att den räcker till 4-5 rök pauser på ca 2 min vardera dagen efter.

Kan någon rekommendera ett märke / modell som jag kan köpa billigt på Ebay, gillar jag det sedan kan jag investera lite mer pengar i hobbyn.

Nikotinfria juicer kan man köpa dom på Ebay eller riskerar man att få arsenik i sig?

Om Ebay är Big NO NO ås rekommendera mig gärna era svenska favoritbutiker!

Tack på förhand!

Edit: Är det här något att ha?
https://www.ebay.com/itm/Electronic-...DlwIT4xr9IIM5g

Hur länge räcker en "coil" som man kan köpa separat i flerpack?

Det fick bli den och sen köpte jag 5 flaskor juice från elekcig.

Ska bli spännande har aldrig testat Vape-E-cigg.
Senast redigerad av KneeTop 2018-01-10 kl. 06:20.
Citera
2018-01-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Tjenixen, jag ska sluta röka har jag tänkt gjorde det lite i min ungdom och började lite igen för något år sedan, vansinne!

Så nu får det vara nog med dumheterna men eftersom jag gillar att röka och det är socialt både i vardagen och på fest så vill jag börja vapea nikotinfritt, nikotinet får jag från mitt snus som jag aldrig kommer sluta med.

Ingen aning om jag kommer gilla det så kommer beställa en e-cigg från E-bay, är inte imponerad av stora rökmoln eller trimma, stora tankar osv.

Jag vill ha en cigg som jag kan ladda på kvällen och att den räcker till 4-5 rök pauser på ca 2 min vardera dagen efter.

Kan någon rekommendera ett märke / modell som jag kan köpa billigt på Ebay, gillar jag det sedan kan jag investera lite mer pengar i hobbyn.

Nikotinfria juicer kan man köpa dom på Ebay eller riskerar man att få arsenik i sig?

Om Ebay är Big NO NO ås rekommendera mig gärna era svenska favoritbutiker!

Tack på förhand!

Edit: Är det här något att ha?
https://www.ebay.com/itm/Electronic-...DlwIT4xr9IIM5g

Hur länge räcker en "coil" som man kan köpa separat i flerpack?

Det fick bli den och sen köpte jag 5 flaskor juice från elekcig.

Ska bli spännande har aldrig testat Vape-E-cigg.

Det finns så många seriösa svenska butiker nu så jag ser verkligen ingen anledning att köpa från utlandet. Jag betalar gärna någon hundring extra för att veta att jag får en bra grej levererad på 2 dagar hellre än att det blir billig kopia som känns skakig och tar flera veckor att få hem. Men det är jag!

www.vapes.se
www.cigge.se
www.vaporstore.se
www.vapemore.se
www.vapenation.se
www.beyondvape.se
www.angfabriken.se
www.lyf.se

Dessa är några jag har handlat av och du får ofta grejerna dagen efter.

Nu har du köpt en vape av något jätteokänt märke, men det blir säkert bra så länge du kan få tag på coils till den. Behandla batterierna med respekt bara. 18650 är inte att leka med och ha absolut inte de löst i fickan med mynt och nycklar osv, då har du inga ben kvar sedan. Detta är också ännu en anledning till att köpa en vettig vape, då nästan alla kör på 18650/26650-batterier om man vill gärna ha en vape som har lite säkerhetsspärrar och inte överladdar osv.

De flesta sidorna ovan har kategorier för nybörjare och man kan ta vad som helst där, lite efter tycke och smak. Allt är väldigt standardiserat när det kommer till funktioner nuförtiden så du kan gå på utseende så länge det är väl etablerade märken. Skadar inte att googla på reviews också.

Coils håller allt från 5 dagar upp till flera veckor. När det kommer till billigare vapes så brukar de hålla sämre, medan alla coils från de riktigt populära märkena jag har brukar ha 2 veckor som minimum. Sen beror det helt på vilken watt du röker på osv.

Du kan köpa nikotinfria juicer överallt utan att oroa dig. Det finns ingen anledning att hälla arsenik i E-juice så sånt behöver du inte vara orolig för. =) ALL E-Juice innehåller vegetabiliskt glycerin, propylenglykol och sen smakämnen (och nikotin för de som vill ha det). Alla ingredienserna är livsmedelsklassade.

Jag gillar mina malaysiska juicer, jag tycker de är bäst när det kommer sånt de är bra på, mango, jackfruit, lichii och andra exotiska frukter. De ligger absolut i framkant där och är populära i hela vapecommunityn världen över för sina juicer.

Sen föredrar jag oftast svenska juicers smaker framför amerikanska då vi inte alls har samma smakkultur i mycket. Amerikaner tycker det är rimligt med sockrade popcorn, feta donuts eller tårtglasyr osv.
Jag föredrar isåfall fläder, viol och hallonlakritsgodis som bara går få tag på hos svenska tillverkare i princip.

Aja det var det om det. Lycka till med dina nya vape!
Citera
2018-01-10, 11:13
Bannlyst
Citat:
Det finns så många seriösa svenska butiker nu så jag ser verkligen ingen anledning att köpa från utlandet. Jag betalar gärna någon hundring extra för att veta att jag får en bra grej levererad på 2 dagar hellre än att det blir billig kopia som känns skakig och tar flera veckor att få hem. Men det är jag!

www.vapes.se
www.cigge.se
www.vaporstore.se
www.vapemore.se
www.vapenation.se
www.beyondvape.se
www.angfabriken.se
www.lyf.se

Dessa är några jag har handlat av och du får ofta grejerna dagen efter.

Nu har du köpt en vape av något jätteokänt märke, men det blir säkert bra så länge du kan få tag på coils till den. Behandla batterierna med respekt bara. 18650 är inte att leka med och ha absolut inte de löst i fickan med mynt och nycklar osv, då har du inga ben kvar sedan. Detta är också ännu en anledning till att köpa en vettig vape, då nästan alla kör på 18650/26650-batterier om man vill gärna ha en vape som har lite säkerhetsspärrar och inte överladdar osv.

De flesta sidorna ovan har kategorier för nybörjare och man kan ta vad som helst där, lite efter tycke och smak. Allt är väldigt standardiserat när det kommer till funktioner nuförtiden så du kan gå på utseende så länge det är väl etablerade märken. Skadar inte att googla på reviews också.

Coils håller allt från 5 dagar upp till flera veckor. När det kommer till billigare vapes så brukar de hålla sämre, medan alla coils från de riktigt populära märkena jag har brukar ha 2 veckor som minimum. Sen beror det helt på vilken watt du röker på osv.

Du kan köpa nikotinfria juicer överallt utan att oroa dig. Det finns ingen anledning att hälla arsenik i E-juice så sånt behöver du inte vara orolig för. =) ALL E-Juice innehåller vegetabiliskt glycerin, propylenglykol och sen smakämnen (och nikotin för de som vill ha det). Alla ingredienserna är livsmedelsklassade.

Jag gillar mina malaysiska juicer, jag tycker de är bäst när det kommer sånt de är bra på, mango, jackfruit, lichii och andra exotiska frukter. De ligger absolut i framkant där och är populära i hela vapecommunityn världen över för sina juicer.

Sen föredrar jag oftast svenska juicers smaker framför amerikanska då vi inte alls har samma smakkultur i mycket. Amerikaner tycker det är rimligt med sockrade popcorn, feta donuts eller tårtglasyr osv.
Jag föredrar isåfall fläder, viol och hallonlakritsgodis som bara går få tag på hos svenska tillverkare i princip.

Aja det var det om det. Lycka till med dina nya vape!

Tack tack, mnja ibland är jag dumsnål och lite för AD/HD-ig det blir snabba puckar... ja ja nu har jag köpt 1l basvätska och en massa essenser osv så nu jävlar ska det blandas och rökas, en ny vape får jag väl skaffa sen om jag gillart.

Vad är det som slits i coilsen, jag vet inte alls hur det fungerar är det någon form av glödtråd i dom?

Jag får läsa på lite märker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in