2015-01-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
29/1 blir exakt 6 månad sedan som jag slutade med cigg och gick över till e-cigg. Det funkar hur bra som helst bättre andning och bättre kondition som det gäller för min del.

När det gäller priset. Jag vejpar 2 mil om dagen och det går på 6 kr om dagen

När det gäller styrkan. Tänk på att kroppen tar upp ca 10-15% av det nikotinet.

Det låter bra, att kroppen svara positivt.

Man får väl ta sig igenom första veckan innan man vänjer sig och suget börjar avta lite. I morse var jobbigt att inte kunna ta en vanlig cigg men annars funkar det bra.
Citera
2015-01-28, 20:20
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det låter bra, att kroppen svara positivt.

Man får väl ta sig igenom första veckan innan man vänjer sig och suget börjar avta lite. I morse var jobbigt att inte kunna ta en vanlig cigg men annars funkar det bra.

Nu är jag tyvärr tillbaka till vanliga cigaretter till 99% för tillfället*, men den perioden då jag skar ner till 1/3-1/5 av min normala ciggmängd (som ligger kring 20-25/dag) så var det helt otroligt hur mycket bättre mina lungor kändes. Att effekten var såpass stor förvånade mig faktiskt rejält.
Luktsinnet blev också abnormt mycket bättre - vilket tyvärr inte alls var något positivt.

Det där med sug efter riktig tobak låter litet märkligt - vejpar du nikotinfritt?

För mig visade det sig att nikotinet inte var den viktigaste tobaksalkaloiden, vet inte vilken av dem det är, men skillnaden mellan att vejpa vanlig vätska och den jag gjorde själv av några äckliga gamla cigariller var ganska markant.
En annan märklig sak för mig var att trots att jag gärna röker starka cigaretter (och alltså 20-25 per dag), så blir jag närapå illamående om jag vejpar starkare än 15-16mg vätskor, och föredrar 10-12mg.

*Mest för att jag är lat, och har litet märkliga preferenser vad gäller vätskor, så vill helst blanda själv. Borde också skaffa litet nyare och bättre grejer - besvärligt dock när utvecklingen gått mot stora tankar med vekar, när jag själv föredrar cartomizers med mindre volym för att lättare kunna variera smak och styrka. Och så var det ju det där problemet med luktsinnet. Om någon har en lösning på det så skulle jag bli överlycklig.
Citera
2015-01-29, 21:55
Medlem
Precis börjat vejpa för 2 veckor sedan. Köpte ett Aspire Premium kit till att börja med. Inte rökt en cigarett sedan jag fick hem den (yay!)

Har testat ett par olika märken liquids med lite olika PG/VG blandningar. Högsta VG blandningen jag testat är från liquid voyage med 60% VG. Har märkt att jag defennetivt föredrar mer VG än PG. En 70% PG jag har hemma kan jag knappt röka då jag får ont i lungorna.

Pratade med de på Esmokes och de sa att jag inte kan ha mer än 60-70% VG i mina liquids med Nautilus mini BVC coils då de funkar dåligt med en så trögflytande vätska. Stämmer det?(1) Såg att Nautilus mini även har BDC coils man kan köpa, skulle det fungera att röka 80-100% VG liquids med de coilsen?(2) Eller ska jag kanske hellre köpa en Kanger Aerotank mega BDC?(3) passar den till mina aspire CF+ och vision spinner 2 batterier?(4)

Sedan så kanske någon vet av någon bra sida där man kan köpa liquids med hög VG förutom Esmokes och liquid Voyage?

Blev ett par frågor med skulle verkligen uppskatta om någon kan hjälpa en nybörjare som totalfastnat för ecigg!

Edit: finns det någon som kan allt sånt här och vill bli bombad med lite frågor så skicka gärna ett PM
Senast redigerad av TheCompany 2015-01-29 kl. 21:57.
Citera
2015-01-30, 04:57
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCompany
Precis börjat vejpa för 2 veckor sedan. Köpte ett Aspire Premium kit till att börja med. Inte rökt en cigarett sedan jag fick hem den (yay!)

Har testat ett par olika märken liquids med lite olika PG/VG blandningar. Högsta VG blandningen jag testat är från liquid voyage med 60% VG. Har märkt att jag defennetivt föredrar mer VG än PG. En 70% PG jag har hemma kan jag knappt röka då jag får ont i lungorna.

Pratade med de på Esmokes och de sa att jag inte kan ha mer än 60-70% VG i mina liquids med Nautilus mini BVC coils då de funkar dåligt med en så trögflytande vätska. Stämmer det?(1) Såg att Nautilus mini även har BDC coils man kan köpa, skulle det fungera att röka 80-100% VG liquids med de coilsen?(2) Eller ska jag kanske hellre köpa en Kanger Aerotank mega BDC?(3) passar den till mina aspire CF+ och vision spinner 2 batterier?(4)

Sedan så kanske någon vet av någon bra sida där man kan köpa liquids med hög VG förutom Esmokes och liquid Voyage?

Blev ett par frågor med skulle verkligen uppskatta om någon kan hjälpa en nybörjare som totalfastnat för ecigg!

Edit: finns det någon som kan allt sånt här och vill bli bombad med lite frågor så skicka gärna ett PM

Nä, BDC coils är föregångaren & de håller inte lika länge som BVC (min erfarenhet) & de tycker inte heller om alltför hög % VG (gäller förövrigt de flesta vanliga clearomizers).
Hög/maxad VG är mer ämnad för drippers/RDA´s....dvs där du bygger coil & vekmaterial själv.

Tror du gör bättre i att fortsätta utforska olika märken & smaker av e-juice med de Nautilus tankar du har...... av alla de juicer jag har beställt hittills så är i ärlighetens namn mer än hälften sånt som jag rycker på axlarna åt, få är äckliga men.....de blir bara stående.... & det man hela tiden söker efter är guldkornet bland samlingen. Om jag beställer tio olika flaskor/smaker & två st är sådana som jag verkligen tycker om & vill beställa mer av så är det acceptabelt.

Köp en iStick 20w eller vänta lite tills dess att iStick 50w släpps (inte för att du behöver eller kan använda så höga watt med en Nautilus MEN batterikapaciteten för iStick 50w är hela 4400mah jämfört med din Spinner 2 som är på 1600mah ).... du kommer att märka en förbättring i vape upplevelsen jämfört med Ego/Spinner batterierna..... svårt att beskriva men iSticken ger ett bättre tryck helt enkelt.

Esmokes har ju 20% rabatt på MBV & SNG juicer from nu & hela helgen....

Beställa juicer direkt från USA är ju också ett alternativ...

Jag testade nyligen ett gäng juicer från:
http://sweet-vapes.com/
& tyckte faktiskt att de flesta var riktigt bra !

Följande site rekommenderas då de har ett brett utbud av märkes juicer samt skickar omgående:
http://www.giantvapes.com/
Välj "bestsellers" inom varje smakgrupp så ser du vilka juicer som är populärast
Senast redigerad av GreenStuff 2015-01-30 kl. 05:04.
Citera
2015-01-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Nä, BDC coils är föregångaren & de håller inte lika länge som BVC (min erfarenhet) & de tycker inte heller om alltför hög % VG (gäller förövrigt de flesta vanliga clearomizers).
Hög/maxad VG är mer ämnad för drippers/RDA´s....dvs där du bygger coil & vekmaterial själv.

Tror du gör bättre i att fortsätta utforska olika märken & smaker av e-juice med de Nautilus tankar du har...... av alla de juicer jag har beställt hittills så är i ärlighetens namn mer än hälften sånt som jag rycker på axlarna åt, få är äckliga men.....de blir bara stående.... & det man hela tiden söker efter är guldkornet bland samlingen. Om jag beställer tio olika flaskor/smaker & två st är sådana som jag verkligen tycker om & vill beställa mer av så är det acceptabelt.

Köp en iStick 20w eller vänta lite tills dess att iStick 50w släpps (inte för att du behöver eller kan använda så höga watt med en Nautilus MEN batterikapaciteten för iStick 50w är hela 4400mah jämfört med din Spinner 2 som är på 1600mah ).... du kommer att märka en förbättring i vape upplevelsen jämfört med Ego/Spinner batterierna..... svårt att beskriva men iSticken ger ett bättre tryck helt enkelt.

Esmokes har ju 20% rabatt på MBV & SNG juicer from nu & hela helgen....

Beställa juicer direkt från USA är ju också ett alternativ...

Jag testade nyligen ett gäng juicer från:
http://sweet-vapes.com/
& tyckte faktiskt att de flesta var riktigt bra !

Följande site rekommenderas då de har ett brett utbud av märkes juicer samt skickar omgående:
http://www.giantvapes.com/
Välj "bestsellers" inom varje smakgrupp så ser du vilka juicer som är populärast

Tack så mycket för svaret!

Beställt en reservad pink custard från liquid Voyage och en hawk sauce från Esmokes nu tog en 50/50 VG/PG, tänkte köra 80% VG men var osäker på om det skulle funka i nautilus mini med BVC coil? Aldrig testat hawk sauce men hört att den skall vara bra!

Blev sugen på en iStick! Hittade en på Esmokes som var 30w, kan man ställa in watt på den? Läste någonstans att nautilus mini inte presterar så bra över 15w, men vet inte om det stämmer.

Skall defennetivt kolla in sidorna du länkade
Citera
2015-01-30, 19:50
Medlem
phobic03s avatar
Citat:
Tack så mycket för svaret!

Beställt en reservad pink custard från liquid Voyage och en hawk sauce från Esmokes nu tog en 50/50 VG/PG, tänkte köra 80% VG men var osäker på om det skulle funka i nautilus mini med BVC coil? Aldrig testat hawk sauce men hört att den skall vara bra!

Blev sugen på en iStick! Hittade en på Esmokes som var 30w, kan man ställa in watt på den? Läste någonstans att nautilus mini inte presterar så bra över 15w, men vet inte om det stämmer.

Skall defennetivt kolla in sidorna du länkade

Tjo,
Enda skillnad på dom är att 30 wattaren kan du köra högre watt på och att den är förbättrad på vissa punkter ( fjäderbelastad 510 kontakt, bättre 510 gängor ) dels klarar den sub ohm ( lägre resistans på förbrännaren/coilen, alltså under 1-0.8 ohm ), sen lite andra skillnader som du säkert kan se på bilder. Nau mini tanken bör inte köras över 15 watt som du säger, då din coil kommer brännas väldigt snabbt och du kommer också få dryhits ofta. Skulle köra på 30 wattare då den är bättre kvalité och lite framtidssäkrare ifall du vill köra någon sub ohm tank.

Alla juicer med 70vg och mindre funkar på nautilus tanken, men 50/50 är väl vanligaste man kör med.
Citera
2015-01-30, 23:59
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSpindl
Har lite besvär. Har Aspire-batteri och Nautilustank. Min e-cig sprakar och spottar juice när den används, blir bränd på tungan ibland. Vad beror detta på, har bytt brännare men det är samma sak nu

Gör så här

1. Skruva ut coilen, torka rent med en tops i basen (där du skruvar fast coilen)
Gör sedan rent röret plus munstycket med en tops. Se till att det blir torrt.

2. Skruva inte fast glasdelen för hårt i basen i fortsättningen. Låt den sitta lite löst. Det behöver komma in lite luft i det hela för att det ska smaka mycket och inte gurgla. Annars drar du in juice i förbrännaren, upp i röret och munstycket och så får du det i munnen.
Senast redigerad av Jimbo 2015-01-31 kl. 00:07.
Citera
2015-01-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phobic03
Tjo,
Enda skillnad på dom är att 30 wattaren kan du köra högre watt på och att den är förbättrad på vissa punkter ( fjäderbelastad 510 kontakt, bättre 510 gängor ) dels klarar den sub ohm ( lägre resistans på förbrännaren/coilen, alltså under 1-0.8 ohm ), sen lite andra skillnader som du säkert kan se på bilder. Nau mini tanken bör inte köras över 15 watt som du säger, då din coil kommer brännas väldigt snabbt och du kommer också få dryhits ofta. Skulle köra på 30 wattare då den är bättre kvalité och lite framtidssäkrare ifall du vill köra någon sub ohm tank.

Alla juicer med 70vg och mindre funkar på nautilus tanken, men 50/50 är väl vanligaste man kör med.

Kommer nog att bli att köpa en iStick och en Atlantis tank. Av vad jag förstått så verkar det vara en mycket bra kombination? Och då kanske det skulle funka att köra 80VG i den?

Är fortfarande mycket förvirrad av volt, watt och ohm och har inte en susning om vad det innebär rent praktiskt. Får se om jag hittar något bra ställe att läsa på om det.
Citera
2015-01-31, 22:11
Medlem
phobic03s avatar
Citat:
Kommer nog att bli att köpa en iStick och en Atlantis tank. Av vad jag förstått så verkar det vara en mycket bra kombination? Och då kanske det skulle funka att köra 80VG i den?

Är fortfarande mycket förvirrad av volt, watt och ohm och har inte en susning om vad det innebär rent praktiskt. Får se om jag hittar något bra ställe att läsa på om det.

Istick 30 watt då för den mindre funkar inte med Atlantis, annars så är det en bra kombo. Atlantis tanken fungerar utmärkt med 80vg bara du sprutar i lite vätska i toppen av coilen ( prime heter det på engelska ) och sen låter den stå ett antal minuter, ~10 mins typ med tanken påfylld så den hinner suga åt sig ( när du har en ny coil ).

Atlantis är mening att du ska ta lungbloss med FYI, inte mun till lunga, kan vara bra att veta så du inte får värsta hostattacken när du kör första gången

Lycka till!
Citera
2015-02-01, 08:06
Medlem
Toyjns avatar
Hej allesammans.

Köpte mig startpaketet från electrocigarette.se men vet inte om jag är dum som en sten eller om den faktiskt inte fungerar. Har laddat den över natten samt fyllt tanken med liquid. När jag trycker på knappen händer inget, jag har prövat dra långsamt (inget händer) och dra hårt vilket resulterade i liquid i munnen. Knappen som man trycker på lyser inte heller när jag trycker på den men när den laddar så lyser den.

Har tidigare bara haft en ecig som man helt enkelt suger på så är det finito, så jag må vara lite dum men please bare with me. Tack!
Citera
2015-02-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toyjn
Hej allesammans.

Köpte mig startpaketet från electrocigarette.se men vet inte om jag är dum som en sten eller om den faktiskt inte fungerar. Har laddat den över natten samt fyllt tanken med liquid. När jag trycker på knappen händer inget, jag har prövat dra långsamt (inget händer) och dra hårt vilket resulterade i liquid i munnen. Knappen som man trycker på lyser inte heller när jag trycker på den men när den laddar så lyser den.

Har tidigare bara haft en ecig som man helt enkelt suger på så är det finito, så jag må vara lite dum men please bare with me. Tack!

Låter som att batteriet är avstängt. Tryck 5 snabba gånger på knappen för att starta, sedan ska den lysa blått när du trycker in knappen.
Citera
2015-02-01, 09:15
Medlem
Jag köpte också på electrocigarette.se och det funkar bra.
Köpte startpaketet plus en Nautilus mini. Förångaren i startpaketet tyckte jag var ganska dålig men med Nautilusen fungerar det perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in