Citat:
Ursprungligen postat av
TheCompany
Precis börjat vejpa för 2 veckor sedan. Köpte ett Aspire Premium kit till att börja med. Inte rökt en cigarett sedan jag fick hem den (yay!)
Har testat ett par olika märken liquids med lite olika PG/VG blandningar. Högsta VG blandningen jag testat är från liquid voyage med 60% VG. Har märkt att jag defennetivt föredrar mer VG än PG. En 70% PG jag har hemma kan jag knappt röka då jag får ont i lungorna.
Pratade med de på Esmokes och de sa att jag inte kan ha mer än 60-70% VG i mina liquids med Nautilus mini BVC coils då de funkar dåligt med en så trögflytande vätska. Stämmer det?(1) Såg att Nautilus mini även har BDC coils man kan köpa, skulle det fungera att röka 80-100% VG liquids med de coilsen?(2) Eller ska jag kanske hellre köpa en Kanger Aerotank mega BDC?(3) passar den till mina aspire CF+ och vision spinner 2 batterier?(4)
Sedan så kanske någon vet av någon bra sida där man kan köpa liquids med hög VG förutom Esmokes och liquid Voyage?
Blev ett par frågor med skulle verkligen uppskatta om någon kan hjälpa en nybörjare som totalfastnat för ecigg!
Edit: finns det någon som kan allt sånt här och vill bli bombad med lite frågor så skicka gärna ett PM

Nä, BDC coils är föregångaren & de håller inte lika länge som BVC (min erfarenhet) & de tycker inte heller om alltför hög % VG (gäller förövrigt de flesta vanliga clearomizers).
Hög/maxad VG är mer ämnad för drippers/RDA´s....dvs där du bygger coil & vekmaterial själv.
Tror du gör bättre i att fortsätta utforska olika märken & smaker av e-juice med de Nautilus tankar du har...... av alla de juicer jag har beställt hittills så är i ärlighetens namn mer än hälften sånt som jag rycker på axlarna åt, få är äckliga men.....de blir bara stående.... & det man hela tiden söker efter är guldkornet bland samlingen. Om jag beställer tio olika flaskor/smaker & två st är sådana som jag verkligen tycker om & vill beställa mer av så är det acceptabelt.
Köp en iStick 20w eller vänta lite tills dess att iStick 50w släpps (inte för att du behöver eller kan använda så höga watt med en Nautilus MEN batterikapaciteten för iStick 50w är hela 4400mah

jämfört med din Spinner 2 som är på 1600mah ).... du kommer att märka en förbättring i vape upplevelsen jämfört med Ego/Spinner batterierna..... svårt att beskriva men iSticken ger ett bättre tryck helt enkelt.
Esmokes har ju 20% rabatt på MBV & SNG juicer from nu & hela helgen....
Beställa juicer direkt från USA är ju också ett alternativ...
Jag testade nyligen ett gäng juicer från:
http://sweet-vapes.com/
& tyckte faktiskt att de flesta var riktigt bra !
Följande site rekommenderas då de har ett brett utbud av märkes juicer samt skickar omgående:
http://www.giantvapes.com/
Välj "bestsellers" inom varje smakgrupp så ser du vilka juicer som är populärast