Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 09:59
  #4897
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Jag har en Smok vape pen plus och det är samma visa där. Riktigt bra tryck och smak men går enbart att ha hemma ståendes och till och med i stående läge så kan det läcka lite. Såvitt jag vet så har alla tankar med airholes nedtill samma problem i varierande grad. Jag har i alla fall aldrig hört talas om någon tank med airholes nedtill som är helt läckagefri..

Bedrövligt att branschen inte lyckats komma till rätta med det här och ännu mer bedrövligt att alla dessa recensenter på youtube i sina ibland halvtimmeslånga recensioner "glömmer" nämna att produkten läcker som ett såll så fort du lutar den. Antar att gratisgrejerna de får av företagen kommer med vissa förbehåll..

Själv kör jag enbart med grejer utan airholes nedtill när jag är ute och rör på mig. Joyetech ego är grymt underskattad. Coilsen dör dock fort som fan om du kör juicer med för högt VG. Helst ska det vara typ 50/50 och då räcker coilsen hur länge som helst..

Smok stick AIO är jag också väldigt förtjust i samt tanken Cleito EXO. Kör med vanliga cleito-coils så får du i 4 ml istället för 2 ml..
Fick pli på vapen, den läcker som mest bara några droppar nu. Gummibandet hjälper bra när man ska ha den i fickan. Problem får man lätt ifall man droppar för mycket på coilen och det svämmar över. Eller för tunn e-juice med vattenkonsistens.

Lite jobbigt att man lätt kan bränna coilen ifall det är för lite vätska i, får fylla upp den ofta eller tömma och byta ut mot ny. Coilsen var inte så dyra dock, 80spänn för 5 stycken köpte en till likadan också fast en annan färg
Citera
2017-11-01, 22:35
  #4898
Medlem
Hallå! Köpte en endura T22 och har vart riktigt nöjd tills jag skulle byta coil för första gången.
Bytte den och fyllde på med vätska (ungefär halva) och väntade ett tag och skulle röka men den vill inte. Lampan lyser rött och det kommer inget. Har prövat ladda den och den laddar fint så inget problem med batteriet. Prövade till och med att lossa delen som sitter på batteriet väldigt lite och då blinkar den grönt 3 gånger men fortfarande ingenting.

Help me!

Edit: prövade byta tillbaka till den gamla coilen och det funka som vanligt då men bränd smak då den är gammal
__________________
Senast redigerad av grasklipparen 2017-11-01 kl. 22:37.
Citera
2017-11-02, 12:40
  #4899
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasklipparen
Hallå! Köpte en endura T22 och har vart riktigt nöjd tills jag skulle byta coil för första gången.
Bytte den och fyllde på med vätska (ungefär halva) och väntade ett tag och skulle röka men den vill inte. Lampan lyser rött och det kommer inget. Har prövat ladda den och den laddar fint så inget problem med batteriet. Prövade till och med att lossa delen som sitter på batteriet väldigt lite och då blinkar den grönt 3 gånger men fortfarande ingenting.

Help me!

Edit: prövade byta tillbaka till den gamla coilen och det funka som vanligt då men bränd smak då den är gammal
Kolla så att coiltråden i är emot metallbiten som sitter mot batteriet. Låter som det är antingen det, eller så har du fått en trasig coil.

Kontakta återförsäljare så brukar man oftast få en ny om man är trevlig och berättar situationen.
Citera
2017-11-02, 17:32
  #4900
Medlem
Någon som har provat Zombie party juicen som nofire.se har?
https://www.nofire.se/59-zombie-party ifall någon undrar
Citera
2017-11-11, 16:41
  #4901
Medlem
Resanhems avatar
Börjar på sugen på att köpa en vape för att sluta röka vanliga cigaretter. Vilken rekommenderas? Betalar hellre mer och får något riktigt bra.
Citera
2017-11-13, 20:35
  #4902
Medlem
Jag beställde för en vecka sedan två flaskor (60ml, 6mg nikotin vardera) färdigblandad juice från USA. Fiskade idag gladeligen upp ett brev ur brevlådan från PostNord, i tro om att det var en leveransavi. Icke sa nicke, jag blir istället informerad om att paketet ska tullbehandlas innan det skickas vidare samt att eventuella avgifter ska betalas vid utlämning.
Följande uppgifter är jag ombedd att via mejl komplettera:

"FAKTURA/ORDERBEKRÄFTELSE MED VARUBESKRIVNING OCH VARUVÄRDE INKL FRAKT"
"PERSONNUMMER KRÄVS VID IMPORT AV RESTRIKTIONSVAROR"

Allting har jag nu bifogat och skickat in till mejladressen som var angiven på avin. Men efter lite sökande på Google och runt forumet så stöter jag på inlägg efter inlägg angående lagstiftningar som infördes i somras, som bland annat berör importen av nikotinhaltig vätska i behållare större än 10ml. Detta har jag helt lyckats missa där jag suttit i molnet av egenblandad juice.

Min fråga är alltså om det tar stopp där, i en grå kontroll-lokal hos tullen. Hoppas att någon med lite bättre koll eller erfarenhet vet och kan svara!
Citera
2017-11-15, 18:04
  #4903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foljer
Jag beställde för en vecka sedan två flaskor (60ml, 6mg nikotin vardera) färdigblandad juice från USA. Fiskade idag gladeligen upp ett brev ur brevlådan från PostNord, i tro om att det var en leveransavi. Icke sa nicke, jag blir istället informerad om att paketet ska tullbehandlas innan det skickas vidare samt att eventuella avgifter ska betalas vid utlämning.
Följande uppgifter är jag ombedd att via mejl komplettera:

"FAKTURA/ORDERBEKRÄFTELSE MED VARUBESKRIVNING OCH VARUVÄRDE INKL FRAKT"
"PERSONNUMMER KRÄVS VID IMPORT AV RESTRIKTIONSVAROR"

Allting har jag nu bifogat och skickat in till mejladressen som var angiven på avin. Men efter lite sökande på Google och runt forumet så stöter jag på inlägg efter inlägg angående lagstiftningar som infördes i somras, som bland annat berör importen av nikotinhaltig vätska i behållare större än 10ml. Detta har jag helt lyckats missa där jag suttit i molnet av egenblandad juice.

Min fråga är alltså om det tar stopp där, i en grå kontroll-lokal hos tullen. Hoppas att någon med lite bättre koll eller erfarenhet vet och kan svara!

Betalar du alla avgifter mm lär de inte vara något problem.
Citera
2017-11-19, 01:47
  #4904
Medlem
Någon som har erfarenhet av TFV12:an? Bra eller anus? Några nackdelar med den?

Jag kom att tänka på en grej, denna tank kommer ju vara olaglig att sälja när de nya reglerna träder i kraft. Men hur blir det med coilsen? Kommer de fortfarande vara tillgängliga på marknaden eller?
Citera
2017-12-01, 06:36
  #4905
Medlem
Vapingcommunityn verkar liten i Sverige. Vad beror det på? Att de flesta är snusare eller? Dåligt drag i den här tråden.

Tänkte annars bara berätta om mina två nyaste inköp och mitt personliga intryck av dessa.

Mod: Tesla Punk 220w (runt 600 spänn)
http://www.3fvape.com/166942-thickbo...-2-x-18650.jpg
Den har ledlampor med lite olika slags förprogrammerade scheman som blinkar och har sig när man blossar, och de går också att stänga av för den som inte gillar sånt. Helt okej meny i övrigt, den har alla modes (coil-typ och flavour osv), temp control (fahrenheit bara dock) och allt sånt där. Precis allt som en reglerad mod ska ha idag. Inga klagomål där.

PRO: Så jävla snygg och solid, rolig design, perfekt för nördar som bryr sig om sånt.
CON: Så jävla tung. Jag orkar knappt lyfta skiten. Jag hade hört att den var tung och tänkte att det var ett plus att ha en fet rackare i handen men den väger lite för mycket för att vara bekväm lol. Den kommer nog hamna på hyllan som någon slags samlarobjekt snart. Är ändå nöjd med inköpet för det är kul med något ovanligt som denna.

Tank: SMOK TFV8 Cloud beast (kit med tank och 3 olika coils, runt 300 spänn)
Jag borde inte ha köpt denna, visste att den inte var för mig. Jag är ingen riktig cloudchaser men ville ändå testa en fetare sub-ohm tank. Har inte hunnit testa de olika coilsen som kommer med kittet än, MEN, testat allt möjligt för att den inte ska läcka utav helvete. Det värsta är dock bara när jag fyllt på den (med luftreglagen stängda). Man kan blåsa ut det mesta läckaget genom att hålla den upp och ned (ha hushållspapper runt lufthålen). Den lugnar sig lite efter det. I övrigt presterar den väl så som den ska och kul för den som gillar rejäla moln.

Upplever dock stor skillnad på spitback (att det sprätter upp juice på tungan) beroende på vad jag kör för juice i den. Alla mina juicer är 70/30. Detta kan ju vara mina juicers fel också.
Citera
2017-12-01, 12:46
  #4906
Medlem
GigaSexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovusLiberRecito
Vapingcommunityn verkar liten i Sverige. Vad beror det på? Att de flesta är snusare eller? Dåligt drag i den här tråden.

Tänkte annars bara berätta om mina två nyaste inköp och mitt personliga intryck av dessa.

Mod: Tesla Punk 220w (runt 600 spänn)
http://www.3fvape.com/166942-thickbo...-2-x-18650.jpg
Den har ledlampor med lite olika slags förprogrammerade scheman som blinkar och har sig när man blossar, och de går också att stänga av för den som inte gillar sånt. Helt okej meny i övrigt, den har alla modes (coil-typ och flavour osv), temp control (fahrenheit bara dock) och allt sånt där. Precis allt som en reglerad mod ska ha idag. Inga klagomål där.

PRO: Så jävla snygg och solid, rolig design, perfekt för nördar som bryr sig om sånt.
CON: Så jävla tung. Jag orkar knappt lyfta skiten. Jag hade hört att den var tung och tänkte att det var ett plus att ha en fet rackare i handen men den väger lite för mycket för att vara bekväm lol. Den kommer nog hamna på hyllan som någon slags samlarobjekt snart. Är ändå nöjd med inköpet för det är kul med något ovanligt som denna.

Tank: SMOK TFV8 Cloud beast (kit med tank och 3 olika coils, runt 300 spänn)
Jag borde inte ha köpt denna, visste att den inte var för mig. Jag är ingen riktig cloudchaser men ville ändå testa en fetare sub-ohm tank. Har inte hunnit testa de olika coilsen som kommer med kittet än, MEN, testat allt möjligt för att den inte ska läcka utav helvete. Det värsta är dock bara när jag fyllt på den (med luftreglagen stängda). Man kan blåsa ut det mesta läckaget genom att hålla den upp och ned (ha hushållspapper runt lufthålen). Den lugnar sig lite efter det. I övrigt presterar den väl så som den ska och kul för den som gillar rejäla moln.

Upplever dock stor skillnad på spitback (att det sprätter upp juice på tungan) beroende på vad jag kör för juice i den. Alla mina juicer är 70/30. Detta kan ju vara mina juicers fel också.

Vad uppskattar du att Tesla modden väger? Är sugen på en fetare och blinkande mod då jag mest vapear hemma, framför datorn osv. Har inga lampsladdsarmar direkt men att den skulle vara tung att använda låter bissart.
Citera
2017-12-02, 01:39
  #4907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigaSexy
Vad uppskattar du att Tesla modden väger? Är sugen på en fetare och blinkande mod då jag mest vapear hemma, framför datorn osv. Har inga lampsladdsarmar direkt men att den skulle vara tung att använda låter bissart.

280 gram för bara modden, upp till 370 gram med batterier/atomizer beroende på vad du använder. Nu när det gått några dagar glömmer jag vikten efter ett tag, men när man plockat upp den utan att hålla i den ett tag reagerar man ändå. Sen är den ganska kantig också vilket adderar till obekvämligheten.

Men har du en känsla av att du vill ha en tung mod så kommer du nog gilla den. Speciellt om du är tilltalad av designen.
__________________
Senast redigerad av NovusLiberRecito 2017-12-02 kl. 01:45.
Citera
2017-12-02, 02:04
  #4908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltrasSarajevo
Någon som har erfarenhet av TFV12:an? Bra eller anus? Några nackdelar med den?

Jag kom att tänka på en grej, denna tank kommer ju vara olaglig att sälja när de nya reglerna träder i kraft. Men hur blir det med coilsen? Kommer de fortfarande vara tillgängliga på marknaden eller?

Har också försökt kolla upp detta och det verkar som om lagen enbart rör tankstorlek, e-liquid-storlek samt nikotininnehåll. Ser ingenting om coils någonstans så skulle förvåna mig om butikerna slutar sälja coilsen. I värsta fall kan man nog beställa från kina.
Några av de svenska onlinebutikerna säljer dessutom såna "bulb-glas" nu separat som gör att man får en större tank på sina 2ml's iallafall.

Det tråkigare problemet för min del är att de stora e-liquidflaskorna försvinner. Då kommer säkert flera av de mindre juice-företagen tvingas lägga ner också. Jävla skitlag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback