Citat:
Ursprungligen postat av
laidbackk
Det är ett tragiskt försök till hjälpmedel om du kallar det så , du går ju runt och puffar konstant utan tanke på att sluta. Det är som en alkis dricker folkisar eller glögg, fortfarande beroende och så är det. Du skapar en falsk illusion om att du är duktig, men du e fast i samma beroende.
Målet är att trappa ner nikotinet och lägga e-ciggen på hyllan, precis som med andra hjälpmedel, t.ex nikotinplåster och tuggummin. Visst, det finns många som inte trappar ner nikotinhalten och aldrig lägger e-ciggen på hyllan, men jag ser nog hellre att man är beroende av det än av vanliga cigaretter, sett till innehållet. Med det sagt så är det nog få som skulle våga svära på att e-cig är garanterat ofarligt men de flesta är nog överens om att det är bättre att blossa på dem än på vanliga cigaretter.
E-cig har hjälpt mig bort från cigaretter. Jag både luktar och mår bättre. Om jag inte skulle kunna sluta och mitt straff för det skulle vara att bli beroende av e-cig resten av livet istället för cigaretter så tar jag gladeligen det, utan tvekan.
Alkohol, socker, fett, cigaretter, vapes... Det är mycket som vi människor blir beroende av och som är dåligt för oss. Världen vi bor i är inte perfekt. Vi har alla våra laster. Om du inte fallit ner i ett liknande hål så blir det hatten av för dig. Fortsätt på det spåret.