Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 16:36
  #4885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpjaevel
Du jämför rökare och vejpare med heroinister, vilket inte känns helt rätt. Argument och argument, jag har förklarat för dig varför vejping är bättre än cigaretter och förklarat varför jag gör det istället för att röka och vad mitt, och många andras, mål är.

Jag har redan gått ner från 12 mg till 6 mg nikotin. Nästa steg är 3 mg, sen eventuellt nikotinfritt ett kort tag för att slutligen lägga av helt. Om några månader så får vi se om det funkade eller ej. Annars får jag väl fortsätta "knarka".

Hade jag varit beroende av heroin hade jag nog också sett ganska annorlunda på beroendet än vad jag gör på nikotin.

Förstår din poäng. Håller inte med fullt ut men har full förståelse för hur du tänker. Trevlig kväll.
Jag använde bara heroinist som en liknelse för beroende. Alla beroenden fungerar på samma sätt, vare sig det är porr, fettma, träning eller fiskeberoende. Alla kräver och påverkar belöningssystemet.
Vill du sluta , då lägger du skiten på hyllan och försöker, för säg inte att du försöker. Du rationaliserar. Du talar om för dig att det du gör är bättre än cigg. I dagens samhälle där du lever i frihet och kan med egen vilja lägga skiten på hyllan o du gör inte det. Det finns inga som dött av lite nikotin avtändning. Du är en blind gående puffare, du kommer inte sluta fören du insett ditt beroende och problem. Tills dess lycka till, en dag kanske du inser, bara det inte är försent och du ligger på båren och ska säga dina sista ord till familjen.
Citera
2017-08-22, 21:03
  #4886
Medlem
Zot^s avatar
Är det någon som kan svara på hur det är med nya TPD lagen och import för personligt bruk? Vill importera 1 liter + e-liquid från USA men vill inte att det fastnar i tullen. Gäller den nya lagen enbart för säljare eller?
Citera
2017-08-22, 22:37
  #4887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Är det någon som kan svara på hur det är med nya TPD lagen och import för personligt bruk? Vill importera 1 liter + e-liquid från USA men vill inte att det fastnar i tullen. Gäller den nya lagen enbart för säljare eller?

https://tid.tullverket.se/fragewizard/main.sv.aspx fråga tullen dom brukar alltid svara även om jag ej har impoterat ljust tobak eller e vätska.
Citera
2017-08-23, 22:37
  #4888
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
https://tid.tullverket.se/fragewizard/main.sv.aspx fråga tullen dom brukar alltid svara även om jag ej har impoterat ljust tobak eller e vätska.

Jag ringde dem. Dem svarade att det var bara att köra på. 6.5% är tullavgiften om någon undrar.
Citera
2017-08-30, 16:31
  #4889
Medlem
killenmedkexs avatar
Fick precis hem min SMOK Vape Pen 22 som jag hade beställt, och jag säger köp fan INTE den. Ifall man bara lutar den extremt lite åt sidan så börjar e-juicen rinna ut som fan.

Betyder att man inte kan transportera den alls utan att skit börjar läcka ut i fickan/väskan. 300 spänn rakt åt helvete
Citera
2017-08-31, 12:45
  #4890
Medlem
Mrchrists avatar
Tjenare!

Tänkte höra efter lite råd och tips om detta med e-cigg/vape-doningar. Det är som såhär, jag har rökt vanliga cigg i många år, men har slutat för något år sedan och gått över till snus. Något jag dock inte har slutat med är feströkandet samt festivalrökandet. Nu är det ju inte extremt ofta som jag feströker, men det händer. Jag tänkte då att varför inte sluta med feströkandet och istället köra på e-cigg när jag festar/går på festival? Även om det inte är ofta jag röker så borde det ju ändå vara bättre att vapa (stavas det så?) vid de tillfällena? Eller vad tycker ni?
Jag tänker ju inte lägga av med feströkningen, för det tycker jag är underbart, tyvärr.

Jag är dessutom astmatiker, så kan jag dra ner på riktiga cigg så är ju det bättre? (Bästa hade ju varit att sluta med allt sånt helt, men jag är lite korkad)

I vilket fall, om jag nu ska ge mig på något med e-cigg, vad bör jag då satsa på? Startpaket? Något eget bygge?

Jag kommer ju inte vapa konstant, varje dag, utan bara vid särskilda tillfällen!

Vet dock att jag inte bör ge mig på något svinbilligt för en 200:- iaf! Mitt ex skaffade nämligen en sån, och den gick ju inte att använda! Brände vätskan och så fick man svårt att andas pga det. Smakade kuk dessutom!

Har fått testa en dyrare grej, och det funkade skitfint

Finns det förresten smaker som smakar vanliga cigaretter samt mentol-cigg? Avskyr de sötsliskiga smakerna nämligen! Helst utan nikotin, då jag redan löser det behovet med snus.
__________________
Senast redigerad av Mrchrist 2017-08-31 kl. 12:51.
Citera
2017-08-31, 13:49
  #4891
Medlem
killenmedkexs avatar
Blir bara ännu bättre, nu vill batteriet inte ladda upp sig längre. Har testat både vägguttag och usbporten på datorn.

Inte ens 24 timmar fungerade den...
Citera
2017-09-04, 18:50
  #4892
Medlem
tazzos avatar
Vill införskaffa mig en sådan där e-cigg som liknar smok v8 (penn-modell), men som går att justera watt på och har ett utbyttbart battter (typ 18650-batteri).
Någon som har tips på en sådan robust e-cigg?
Citera
2017-09-19, 20:23
  #4893
Medlem
Hallå alla kunniga här på fb!
Fick en innokin mvp 4.0 idag av en polare men nu undrar jag vilken tank ( helst MTL då jag redan har en sub ohm setup) som skulle funka på den här modden.

Chrallii
Citera
2017-09-25, 11:10
  #4894
Medlem
Prövar här i tråden istället för en ny tråd.

Jag letar efter en fysisk butik i Örebro (län) som säljer e cigaretter, ejuice och liknande. Har försökt googleträsket utan att hitta något relevant. Är det någon som vet om någon butik som har detta?
Citera
2017-09-26, 13:22
  #4895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Fick precis hem min SMOK Vape Pen 22 som jag hade beställt, och jag säger köp fan INTE den. Ifall man bara lutar den extremt lite åt sidan så börjar e-juicen rinna ut som fan.

Betyder att man inte kan transportera den alls utan att skit börjar läcka ut i fickan/väskan. 300 spänn rakt åt helvete

Jag har en Smok vape pen plus och det är samma visa där. Riktigt bra tryck och smak men går enbart att ha hemma ståendes och till och med i stående läge så kan det läcka lite. Såvitt jag vet så har alla tankar med airholes nedtill samma problem i varierande grad. Jag har i alla fall aldrig hört talas om någon tank med airholes nedtill som är helt läckagefri..

Bedrövligt att branschen inte lyckats komma till rätta med det här och ännu mer bedrövligt att alla dessa recensenter på youtube i sina ibland halvtimmeslånga recensioner "glömmer" nämna att produkten läcker som ett såll så fort du lutar den. Antar att gratisgrejerna de får av företagen kommer med vissa förbehåll..

Själv kör jag enbart med grejer utan airholes nedtill när jag är ute och rör på mig. Joyetech ego är grymt underskattad. Coilsen dör dock fort som fan om du kör juicer med för högt VG. Helst ska det vara typ 50/50 och då räcker coilsen hur länge som helst..

Smok stick AIO är jag också väldigt förtjust i samt tanken Cleito EXO. Kör med vanliga cleito-coils så får du i 4 ml istället för 2 ml..
__________________
Senast redigerad av teameffort 2017-09-26 kl. 13:39.
Citera
2017-10-14, 20:47
  #4896
Medlem
Sameshs avatar
Någon som vet om man kan få tag på E-Cig vid namn Eversmoke här i Sverige?

https://quitsmokingcommunity.org/wp-...Cig-Review.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback