Citat:
Ursprungligen postat av
slayersboxer
Tjena!
Tänkte ge e-cigg en ärlig chans, men ju mer jag började läsa på desto mer förvirrad blev jag. Men la till slut en beställning på vad jag förstod var ett bra nybörjarkit.
Eleaf iStick Pico 75W TC Kit + Sony VTC5A 18650 25A (2600 mAh)
Läste inte allt för mycket om batterier (förutom säkerheten) innan jag beställde, och har nu förstått att det finns lite olika varianter när det kommer till ampere.
Vad bör jag tänka på när jag använder detta batteri i denna mod? Finns ju så otroligt många olika inställningar, och läste någonstans att man t.ex. kan överbelasta batteriet med fel settings.
När använder man egentligen alla olika finesser som att ändra till nickel/rostfritt stål/titanium eller temp/vw-läge och TCR-lägena?
Köpte även en 1A adapter, är det lugnt att ladda genom usb-ingången, t.ex. över natten?
Hur bär man runt denna lilla sak egentligen? Är det safe att ha den i fickan, tillsammans med mobil/kort/nycklar etc..?
Tackar och bockar
Strålande val av första vape, körde själv på samma.
Det batteri du köpt är det bästa 18650 på marknaden, så att du i en pico skulle överbelasta eller liknanade är ingen risk, utan ställ in den så du tycker att det är nice bara. Det kommer inte vara något problem.
nickel/rostfritt/nic hör alla till temp controll, som jag tycker att man lika gärna kan skippa.
Kör bara på vw och ändra watten där den känns trevlig för dig.
Tempcontrolen är inget att hurra över på en pico och du kan dessutom bara använda dig av nickel200(som är ganska ovanliga och SUPERGIFTIGA om de blir för varma vid watt-användning.
Angående laddning skulle jag köpt ett par extra batterier samt en extern laddare (nitecore gör stabila laddare och det är bara någon hundring det handlar om.. värt det) Så kan du ha med dig ett par extra batterier i ett case när det laddat ur.
Självklart är det inte optimalt att ha den i fickan tillsammans med massa andra grejer, men jag skulle påstå att det inte är någon fara direkt. Den har ju en låsfunktion och OM den skulle låsa upp sig själv och börja köra på av sig själv så slår den av efter 10 sekunder och du hamnar helt enkelt med en bränd coil. Inte speciellt roligt, men du kommer med all sannolikhet inte smälla några batterier heller..