2017-02-13, 17:11
Medlem
Red-Pandas avatar
Jag bytte tråd på min Dripbox 160 (Stapled Fused Clapton By Teus) men jag får ingen smak ifrån juicen nu på dom första blossen jag tog, smakar bara lite konstigt av vad jag antar är coilen.

Vet inte om man behöver bränna coilen lite innan man sätter in bomull och juice?, något jag tänkte på såhär i efterhand.

Ska jag ta bort bomullen och juicen och bränna coilen lite eller är det bara att fortsätta vapa som vanligt så kommer smaken efterhand?
Citera
2017-02-17, 23:09
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Går det att röka E-cigg utan att bli beroende? Jag skulle gärna vilja röka lite vid festtillfällen, men inte annars. Funkar det med E-cigg?
Citera
2017-02-18, 09:34
Medlem
Har en liten fundering...
Jag har puffat på min Eleaf pico i snart en månad och är grymt nöjd! Använder mig enbart av Maestro Rahpsody 6mg då jag tycker den är helt fantastiskt god, men jag känner samtidigt att jag vill ha mer! Mer ånga och mer smak. Har maxat ut picon så därför funderar jag nu på att gå upp i watt och byta ut den mot en
https://www.vapes.se/produkt/batteri...er=matt-vitvit
samt
https://www.vapes.se/produkt/foranga..._farger=silver

Vad tror ni om det? Eller någon som har bättre förslag?
Citera
2017-02-27, 11:27
Medlem
Vapar Eleaf Pico 75w med Melo Mini-tanken, men det har hänt något konstigt på senaste. Ibland får jag en konstig smak (ej bränd, ej torrhit, utan mer tvål/bara jävligt skum), men sedan försvinner den efter ett tag. När jag skruvar av själva locket med sugmunstycket så är den svartsotig på insidan av atomizer tuben (bilden högst upp till höger: https://www.altsmoking.gr/2305-thick...l-atomizer.jpg) vilket ju är "på väg ned till coilen". Denna svartsotiga goja är mer flytande än sotig, och lukten påminner mest om en juice jag kör emellanåt - apple pie egenblandad, men "sotet" uppkommer även om jag inte haft den på ett tag. Det går att torka bort, men kommer tillbaka hela tiden.

Vapen smakar normalt och funkar bra, men blir nojig över detta. Snälla, vet någon varför det blir så?

Har 0,5 ohm-coil på 28,5w och en 70/30 VG/PG-bas.
Citera
2017-02-28, 01:23
Medlem
tomatochfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Märke: X20 Kronos 80TC

Nytt batteri, Påfylld med "Röka"

Men när jag ska röka går det icke utan står Shorted?
Vad är problemet? Och tips på hur jag kan lösa det om möjligt.
som sagt, förmodligen är det coilen som sitter löst, testa att skruva åt det ordentligt ev byt coil.
Citera
2017-02-28, 09:37
Medlem
Hej, någon som kan tipsa om en hyfsad elcigg med hyfsad vätskevolym som går att fylla på? De nya varianterna jag blivit rekommenderad i butik har alla haft pyttesmå cleromizers/behållare för vätska och skitstora batterier så de blir otympliga.

Har kört med Kengertech EVOD 2 (och 1) i flera flera år och köpt flera nya, varit väldigt näjd med andra ord. I början hade jag ex ett startkit med EVOD 1 där de två batterierna höll bra i över ett år! Likadant med mitt första EVOD 2 kit. Det senaste året har jag dock haft problem med alla nya batterier jag köpt till, de funkar hyfsat första månaderna men sedan kortsluter de hela tiden. Spelar ingen roll att jag byter brännaren. Har givetvis testat med olika brännare (med eko bomull o.s.v.) och bytt hela cleromizern eftersom jag har flera oanvända. Den kanske inte produceras längre så jag har köpt gamla batterier? Man börjar fan undra..

Jag söker efter en elcigg där batteriet är relativt litet och smidigt och jag måste kunna ha en extra behållare färdig med vätska som jag kan byta.
Citera
2017-02-28, 19:56
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Precis det jag inte ville har hänt .....

Det har gått över förväntan med att sluta röka. Slutet av april 2016 slutade jag och har sedan dess enbart rökt på fyllan. Det har funkat bra på så sätt att jag inte köpt några egna cigg och aldrig känt något sug dagen efter. Senaste två månaderna har jag bara vejpat hemma och aldrig tagit med mig e-ciggen när jag lämnat hemmet. Är nere på låga nikotinnivåer på juicen också och dom senaste veckorna har jag vejpat någon jävla slags häxblandning av alla slattar jag haft på ful-juicer etc. och hade tänkt att sluta helt.

Men så blev jag lite nojjig att det kanske är för tidigt att sluta helt så jag köpte ett gäng fuljuicer från hörnturken här hemma. Det vidrigaste jävla möget jag smakat, fyra olika fruktsmaker, en peppermint och en kaffevariant. Fruktsmakerna var i sanning rätt jävla otrevliga (varning för Innovation) men så blandade jag lite och helt plötsligt hände något. Jag har aldrig vejpat av någon annan anledning än att sluta röka. Sånär som på att jag älskar Liqua Two Apple så har smaken ändå varit sekundär och jag har hållit mig till enkla eGo AIO makkapärer men nu har jag fan snöat in på att börja blanda juicer själv och sitter med fingret på köpknappen på en massa olika Inawera-aromer.

Men till saken ..... är ändå lite bekväm av mig och vill ha en färdigblandad VPG-bas med nikotin. Men då är frågan hur mycket det skiljer i kvalitet mellan olika tillverkare. Är t.ex. Inawera's basvätskor lika bra som deras aromer eller ska jag satsa på denna från eciggs.se

/#LOUDmouth#
Citera
2017-03-02, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Jag bytte tråd på min Dripbox 160 (Stapled Fused Clapton By Teus) men jag får ingen smak ifrån juicen nu på dom första blossen jag tog, smakar bara lite konstigt av vad jag antar är coilen.

Vet inte om man behöver bränna coilen lite innan man sätter in bomull och juice?, något jag tänkte på såhär i efterhand.

Ska jag ta bort bomullen och juicen och bränna coilen lite eller är det bara att fortsätta vapa som vanligt så kommer smaken efterhand?

Lite sen på bollen men;
Sätter du i nya coils skall du alltid (om det inte är nickel200) bränna in dom så att de glöder jämt innifrån och ut i samma takt på båda coilsen.
När du gjort det sköljer du dem under rinnande vatten lite snabbt medans de fortfarande "glöder".

Gör du inte detta kommer du garanterat att få "hotspots" och det kommer inte bli bra alls.
Citera
2017-03-02, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Men till saken ..... är ändå lite bekväm av mig och vill ha en färdigblandad VPG-bas med nikotin. Men då är frågan hur mycket det skiljer i kvalitet mellan olika tillverkare. Är t.ex. Inawera's basvätskor lika bra som deras aromer eller ska jag satsa på denna från eciggs.se

/#LOUDmouth#

Tycker helt ärligt att du skall skippa att köpa färdigblandad bas. Det blir knappast enklare och det kommer bara att bli knepigare att få till just den VG/PGn och nic-halten du vill ha i din färdiga juice då man använder olika aromer i helt olika styrkor.

Köper du en färdigblandad bas så kan den alltså bli väldigt olika i styrka beroende på om du har essenser du vill ha 20% av totalt eller kanske 5% totalt.

Köp en våg, VG/PG och 72mg+ nic är mitt tips. Det är sjuukt smidigt att blanda med våg och det är verkligen supersimpelt.

Basvätska har jag köpt från basicvape.se eller n-taste.eu (båda är svenska). Har köpt mitt nic från n-taste också (kör på 100mg VG-baserat just nu) men skulle nog rekomendera nic i PG då det är lite lättare att handskas med och jag antar att du vill hålla en relativt hög PG-halt om du använder pennor och sådant.
Citera
2017-03-02, 13:25
Medlem
Closters avatar
Jag har funderat på att byta upp mig från cigarrliknande vapes till en Smok Osub 80w, vad har ni för erfarenheter av den? Har ni förslag på en bättre vaporizers som ger riktigt fina moln utan att kosta skjortan?
Citera
2017-03-02, 14:14
Medlem
Redlinezs avatar
Tja, köpte en EasyGo Startset EasyGo™ Digital Powerbank & Startset från http://www.electrocigarette.se och undrar om det var ett klokt köp med tanke på rean? Sedan undrar jag vilka sköna tillbehör som passar till den?
Vet ni möjligtvis en billig och bra e cigg utöver den jag köpte? Vad är skillnaden mellan en vapen och en e cigg och vilken föredrar ni? Ber om ursäkt om texten e förvirrande men skriver fån en telefon

Mvh RedlineZ
Senast redigerad av Redlinez 2017-03-02 kl. 14:51.
Citera
2017-03-02, 18:29
Medlem
Redlinezs avatar
Tjo, ber om ursäkt för dubbelpost men det gick inte att redigera. . Men till min fråga, jag undrar om det går att köpa tillbehör som passar EasyGo™ Digital Powerbank & Startset? Söker bra munstycken samt andra sköna tillbehör för en billig peng. Helst inge skräp utan kvalité för så billigt som möjligt.

EDIT: Glömde även fråga vilken är bäst och skönast att röka från? Vape eller E cigg? Kanske är bägge samma sak? HElt novis inom detta

Bless
Senast redigerad av Redlinez 2017-03-02 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in