Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 02:25
  #4957
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Nu vet jag inte vad IQOS är men om du inte är rökare bör du tänka på att det bästa är att andas frisk luft.

Jag har inga tankar på att börja, men då jag inte bor i Sverige var jag nyfiken på ifall de dykt upp på marknaden. Det är "elektrisk tobak" cigaretterna är mindre än halva storleken av en normal cigarrett och de stoppas ned i en elektronisk manick som håller dem tända och ser till att ingen rök kommer ut till omgivningen (hur de tekniskt fungerar övergår mitt förstånd), trots deras litenhet varar de lika länge som en normal cigarrett men rökaren halverar sitt intag av gifter samtidigt som omgivningen inte utsätts för avgaserna.

Med tanke på allt tal om att förbjuda rökning på offentlig plats så torde IQOS utgöra ett intressant alternativ för de som röker.
Citera
2018-02-06, 19:39
  #4958
Medlem
Någon som vet om det är tillåtet att importera e-juice med nikotin i större flaskor en 10ml för privat bruk?
Jag personligen använder e-juice som ligger på 6mg och det är något förbannat.
Irriterande att jag måste blanda ut ca 44ml 18mg nikotin shots i en 100ml 0mg flaska.
För att få upp den till 6mg nikotin dock blir den nästan av med all smak i processen.

Jag fattar inte hur fan dom tänkte med att e-juice med nikotin får max vara 10ml.
Perfekt prova på storlek billigt och bra för dom under 18år med dålig ekonomi att prova på vaping.

Vore bättre om dom hade suttit att e-juice med nikotin får MINST säljas i 30ml flaskor
som dom gjorde när dom förbjöd 5/10 pack cigaretter.
Citera
2018-02-07, 11:03
  #4959
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirah
Någon som vet om det är tillåtet att importera e-juice med nikotin i större flaskor en 10ml för privat bruk?
Jag personligen använder e-juice som ligger på 6mg och det är något förbannat.
Irriterande att jag måste blanda ut ca 44ml 18mg nikotin shots i en 100ml 0mg flaska.
För att få upp den till 6mg nikotin dock blir den nästan av med all smak i processen.

Jag fattar inte hur fan dom tänkte med att e-juice med nikotin får max vara 10ml.
Perfekt prova på storlek billigt och bra för dom under 18år med dålig ekonomi att prova på vaping.

Vore bättre om dom hade suttit att e-juice med nikotin får MINST säljas i 30ml flaskor
som dom gjorde när dom förbjöd 5/10 pack cigaretter.

Jag har mailat tullverket och frågat detta och så länge det är för ditt privata bruk får du importera hur stora flaskor som helst samt hur mycket du vill, så lät det iaf i juni förra året.

Passa på och köp på er era brännare nu innan nya postreglerna börjar gälla för kinespaketen också! Absolut sista chansen innan moms och postnord avgift för deklaration blir ett måste verkar det som.
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2018-02-07 kl. 11:05.
Citera
2018-02-07, 21:21
  #4960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag har mailat tullverket och frågat detta och så länge det är för ditt privata bruk får du importera hur stora flaskor som helst samt hur mycket du vill, så lät det iaf i juni förra året.

Passa på och köp på er era brännare nu innan nya postreglerna börjar gälla för kinespaketen också! Absolut sista chansen innan moms och postnord avgift för deklaration blir ett måste verkar det som.

Är det fortfarande så med den nya TPD lagen som vart aktiv i början av 2018?
Citera
2018-02-07, 21:49
  #4961
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirah
Är det fortfarande så med den nya TPD lagen som vart aktiv i början av 2018?

Ja, jag frågade efter att den hade trätt i kraft. Den var själva anledningen till att jag frågade överhuvudtaget från första början.
Citera
2018-02-13, 21:02
  #4962
Medlem
tazzos avatar
Läste att de första elektroniska cigaretterna utan coils introducerades för några månader sedan. Har dock inte haft tid att följa utvecklingen i det området sedan dess. Någon som vet om var man kan köpa dessa?
Citera
2018-02-27, 10:50
  #4963
Medlem
Dalailamas avatar
Min mamma är på grund av lungcancer tvingad att omedelbart sluta röka och behöver därför en e-cigg snarast möjligt. Hon är virrig så den måste vara någorlunda lätt att använda.

Tips?
Citera
2018-03-03, 04:04
  #4964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Min mamma är på grund av lungcancer tvingad att omedelbart sluta röka och behöver därför en e-cigg snarast möjligt. Hon är virrig så den måste vara någorlunda lätt att använda.

Tips?

Skulle rekommendera Bo One kit inte direkt det billigaste alternativet men det är en av dom lättaste att använda och finns färdig fyllda pod's att köpa så man behöver inte hålla på med flaskor och coils.
Länk till kit/pods
https://www.beyondvape.se/bo-vaping-...tarterkit.html
https://www.beyondvape.se/bo-vaping-bo-pods-3-pack.html
Citera
2018-03-08, 22:35
  #4965
Medlem
Hej! Tänkte införskaffa mig en tfv12 rba-t då det är snuskigt dyrt med att köpa färdiga Tfv12 coils.

Det som förvirrar mig är coilsen. Jag hade tänkt att köpa färdiga coils och bomull, sedan wicka. Problemet är att det finns en jävla massa olika sorters coils med olika ohm.

Har för mig att man vill ha coils med låg ohm när man kör tfv12. Har också för mig att fused Clapton är bra.

När jag kollar på vapes hittar jag bara dessa som heter fused Clapton: https://www.vapes.se/produkt/rba/rof...rebuilt-coils/

Dessa har 0.45 ohm vilket jag tror är för mycket.

Kan någon hjälpa mig förstå och rådgiva vilka coils som är bra till tfv12 rba-t?

Kan tillägga att jag är helt ny inom rba och hela det köret och kan typ ingenting. (Vilket märks i inlägget)

Mvh!
Citera
2018-03-09, 15:15
  #4966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnehare
Hej! Tänkte införskaffa mig en tfv12 rba-t då det är snuskigt dyrt med att köpa färdiga Tfv12 coils.

Det som förvirrar mig är coilsen. Jag hade tänkt att köpa färdiga coils och bomull, sedan wicka. Problemet är att det finns en jävla massa olika sorters coils med olika ohm.

Har för mig att man vill ha coils med låg ohm när man kör tfv12. Har också för mig att fused Clapton är bra.

När jag kollar på vapes hittar jag bara dessa som heter fused Clapton: https://www.vapes.se/produkt/rba/rof...rebuilt-coils/

Dessa har 0.45 ohm vilket jag tror är för mycket.

Kan någon hjälpa mig förstå och rådgiva vilka coils som är bra till tfv12 rba-t?

Kan tillägga att jag är helt ny inom rba och hela det köret och kan typ ingenting. (Vilket märks i inlägget)

Mvh!

Köp ett par från någon svensk hemmasnurrare istället så får du bra mycket högre kvalitet, finns ett helt gäng man kan nå via facebook som gör coils för vettiga priser.
Jag har aldrig byggt på TFV12-decket så jag vet inte riktigt hur mycket man får plats med.
På en reglerad mod spelar inte ohmen speciellt stor roll dock, men runt .2 brukar väl vara vettigt.
Citera
2018-03-24, 19:14
  #4967
Medlem
Någon som har smakat Ms. Meringue?
https://www.nofire.se/e-juice/588-ms...halk-dust.html
Citera
2018-04-02, 20:12
  #4968
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuska
Någon som har smakat Ms. Meringue?
https://www.nofire.se/e-juice/588-ms...halk-dust.html

Smakade den på ciggoteket inne i stan. Funderade på den men slutade med Coastal Clouds The Abyss. Tyckte den var najs, men The Abyss föll mig mer i smaken. I'm a sucker for watermelon

Hade nog valt den annars. Du borde inte bli besviken.

Citat:
Ursprungligen postat av Arnehare
Hej! Tänkte införskaffa mig en tfv12 rba-t då det är snuskigt dyrt med att köpa färdiga Tfv12 coils.

Det som förvirrar mig är coilsen. Jag hade tänkt att köpa färdiga coils och bomull, sedan wicka. Problemet är att det finns en jävla massa olika sorters coils med olika ohm.

Har för mig att man vill ha coils med låg ohm när man kör tfv12. Har också för mig att fused Clapton är bra.

När jag kollar på vapes hittar jag bara dessa som heter fused Clapton: https://www.vapes.se/produkt/rba/rof...rebuilt-coils/

Dessa har 0.45 ohm vilket jag tror är för mycket.

Kan någon hjälpa mig förstå och rådgiva vilka coils som är bra till tfv12 rba-t?

Kan inte hjälpa dig med RBA då jag är för lat och köper färdiga coils men om du har det lite tight ekonomiskt för tillfället är ju TFV12 inte direkt bästa tanken då den lär dra extremt mycket juice. Jag har lagt min gamla TFV4 på hyllan då jag inte pallar köpa litervis med juice hela tiden. Gör du egen juice så spelar det ju ingen större roll.

Själv anser jag super subohm som ett nöje man kan ägna sig åt på helgerna eller liknande men sitter man och blossar konstant så blir det fan dyrt om man inte gör sin egen juice. Det är ju juicen som bränner mest pengar inte coilsen enligt mig.

www.fasttech.com är bästa och billigaste leverantören när det gäller coils enligt mig.
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2018-04-02 kl. 20:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback