Citat:
Ursprungligen postat av
Lyfang
Kan det här fungera osmaksatt?
GermanFLAVOURS 18mg OBS! REN VG 100 ml VG. 18mg/ml nikotin SEK: 126:-
Vilken typ av e-cigg passar bra för 100% VG e-juice?
Jag tror att det skulle funka med 100% vg på en subtank mini med deras rba plus, den har större hål för intag av e-juice. På deras gamla rba skulle det nog inte gå, jag har svårt att få 60% vg att fukta bomullen bra på den gamla och använder i princip uteslutande rba plus för att den är överlägsen.
Skit i den där färdigblandade juicen, satsa hellre på 30mg nikotin 100% vg från lightyourfire.se och sen blandar du ut med ren VG som du köper från pgw.se för några tior. Smaksättning finns på lightyourfire.se och något billigare om du köper direkt från flavourarts egna hemsida. Jag föredrar runt 5-6% smak när jag blandar flera smaker, annars 2-3% max vid standalone.
Jämför gärna priser på mods och tanks på fasttech, gearbest och efun.top innan du slår till, priserna kan variera en del på olika mods. T.ex så var evic vtc mini rätt dyr på fasttech nyligen medan den gick för ca $35 på efun.top. Idag ser priserna lite jämnare ut.
Jag kan rekommendera kombinationen evic vtc mini och subtank mini, men det blir billigare om du slår till på en subox mini som innehåller både mod och tank, $46.45 på Efun.top.
Tänk på att du måste köpa 18650 batteri separat.
Hojta till om du har fler frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hawkseye
Har nyligen börjat med E-cigg och det har snabbt blivit en hobby.
Vill byta upp mig rejält nu från min 300krscigg till något betydligt bättre som ger mer smak och mer rök.
Vill ha det bästa man kan få för runt 1000kr.
Har kollat runt lite på diverse hemsidor men har inte så bra koll ännu så tips uppskattas!
Tänkte du på både mod och tank nu?
Kan rekommendera subtank som en annan användare skrivit, där går det att få mycket smak och ånga om du kör coils med lågt motstånd. Bygger du egna sub ohm coils kan du vejpa på rätt hög watt.
Om du ska ha både tank, mod och batterier skulle jag nog rekommendera antingen en subox mini som innehåller både mod och tank, eller en evic vtc mini och en subtank mini separat.
Sen ett tvåpack 18650 samsung 25r batterier med en nitecore laddare från fasttech.