Citat:
Nu framgår det inte riktigt på vilket sätt det smakar kasst. Helt enkelt.
Men mount baker är i mitt tycke ren och skär skit. Med undantaget Coumarine Pipe Tobacco, som är den kanske bästa vaniljsmaken jag hittat hittills.
Generellt måste alla MBV juicer steepat minst 10 dagar innan de utvecklar sin "tänkta" smak, men själv gillar jag dom inte alls. Det mesta smakar hostmedicin i mitt tycke.
Om du menar att det smakar för lite så får du öka på koncentrationen.
Men jag tror att det du måste göra, utan att veta ditt problem fullt ut, är att låta blandningarna steepa minst 10-14 dagar.
Men mount baker är i mitt tycke ren och skär skit. Med undantaget Coumarine Pipe Tobacco, som är den kanske bästa vaniljsmaken jag hittat hittills.
Generellt måste alla MBV juicer steepat minst 10 dagar innan de utvecklar sin "tänkta" smak, men själv gillar jag dom inte alls. Det mesta smakar hostmedicin i mitt tycke.
Om du menar att det smakar för lite så får du öka på koncentrationen.
Men jag tror att det du måste göra, utan att veta ditt problem fullt ut, är att låta blandningarna steepa minst 10-14 dagar.
Uppfattat, de får stå i två veckor någonting då, annars får det vara och jag köper annan essens. Tips på sådan? Kan tänka mig att testa lite olika smaker.
Citat:
Hmm VG från apoteket, klart intressant om man vill göra DIY, tack för tipset!
Det såg ju klart billigare ut än i webbshopar som marknadsför det för ecigg, men är det helt ren VG?
Tar gärna emot tips om var man kan köpa PG billigt ;-)
Har du provat att värma blandningen i vattenbad? Såg online att vissa gör det. Folk verkar använda sig av en jävla massa tekniker: shaking, heating, breathing, steeping, streathing.
Det såg ju klart billigare ut än i webbshopar som marknadsför det för ecigg, men är det helt ren VG?
Tar gärna emot tips om var man kan köpa PG billigt ;-)
Har du provat att värma blandningen i vattenbad? Såg online att vissa gör det. Folk verkar använda sig av en jävla massa tekniker: shaking, heating, breathing, steeping, streathing.
Hört det där med vattenbadet och det ska testas i morgon. Breathing vet jag inte om det är någon mening då det sägs att man vädrar ut mycket av smaken, men jag har inget bevis på det.
Citat:
Sweet! Letar efter PG billigt med.