2015-06-28, 02:07
Medlem
pung-kulas avatar
Nedan kommer ett långt inlägg och gäng frågor.

Bakgrundsinfo:

Har ägt elcigg ett tag och vapat litegrann vid sidan om rökningen men det är först nu jag börjat försöka fimpa ciggen på riktigt. Har kört 1100mah ego batteri med CE4 fram tills nyligen då jag ville ha annan tank där det bara var att byta coil och har då kört på GS-H2 från electrocigarette.se i några dagar. Juicerna har varit dekang 16mg och hangsen 24mg. Då 24 varit för starkt och 16 för svagt så har jag blandat för att landa på 18-20mg.

Första coilen höll inte ens en vecka, typ 3-4 dagar med lite vapande så jag fick byta igår. Är coilsen till GS-H2 så sopiga? Borde jag skaffa något bättre om jag på allvar vill bli rökfri?

I hushållet har vi också ett ego twist batteri på 1300mah skulle jag gissa och en nautilus tank (ej mini), vet inte om den är äkta då vi fick den av en släkting i utlandet och den redan var fylld.

Bestämde mig för att rengöra tanken igår då den innehållit äcklig juice och lyckades även tvätta/blöta coilen, självklart fick vi inte med ersättningscoils så jag har inte kunnat testa att byta coil.

När jag monterat ihop alltsammans och fyllt tanken på nytt så funkar den inte längre. Det kommer ingen eller ibland minimalt med rök/ånga och den ger ifrån sig ett bubblande ljud som nån slags vattenpipa. Det bubblande ljudet kunde man höra tidigare, men nu stänker det verkligen upp vätska i käften och om jag blåser istället så flyger vätska ur lufthålen på ringen.

Kan detta lösa sig med ett coilbyte eller är det något jag missat?

Sett att flera i tråden rekommenderat
Aspire nautilus mini. Borde jag slå till på en sådan och i sådana fall hela kitet med tillhörande batteristicka eller endast tanken?

Behöver inte jättemkt rök/ånga utan har varit nöjd med rökutvecklingen med ce4 och Gs-h2, vill bara ha något stabilt som inte läcker och håller längre än några dagar. Så att bygga egna coils känns nog inte aktuellt just nu.

Sett en billigare clearo vid namn Aspire K1. Skit eller?
Citera
2015-06-28, 07:46
Medlem
Aspire nautilus mini är bra för dig med en bra batteri om du kan stå ut med coil byte som bara håller en vecka den oxå. Annars vill du bli ännu billigare måste du satsa på att bygga coilen själv.
Citera
2015-06-28, 11:23
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Nedan kommer ett långt inlägg och gäng frågor.

Sett en billigare clearo vid namn Aspire K1. Skit eller?

Har haft Aspire K1 i fyra dagar nu. Är helt klart nöjd hittills, med dina modesta krav på ångbildning borde den nog passa. Dock vet jag inte hur lång hållbarhet den har. Men känns som den kommer hålla ett tag iaf.
Citera
2015-06-28, 15:05
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Aspire nautilus mini är bra för dig med en bra batteri om du kan stå ut med coil byte som bara håller en vecka den oxå. Annars vill du bli ännu billigare måste du satsa på att bygga coilen själv.

Åfan, en vecka låter ju inte heller så bra. Klart jag vill vara snål o spara en slant men kommer inte kunna gå från dagens setup till att börja bygga egna nu. Dels pga bristande engagemang men också för att familjen skulle börja ifrågasätta min psykiska hälsa om jag beter mig helt frälst med en ny hobby. Så hemmabyggen får bli längre fram.

Kollade coils till nautilus mini på fasttech, verkar bli runt 15kr/coil. Inte en så stor utgift per vecka, fast billigare skulle ju självklart vara kul.

Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Har haft Aspire K1 i fyra dagar nu. Är helt klart nöjd hittills, med dina modesta krav på ångbildning borde den nog passa. Dock vet jag inte hur lång hållbarhet den har. Men känns som den kommer hålla ett tag iaf.

Allright. Vad är det som gör den bättre än riktigt billiga som t.ex. Gs-h2 och liknande och med hållbarhet syftar du då på coilen?

Är det dessa coils man satsar på?
Ca 10 spänn/coil är ju rätt bra.

Såg att coils till gs-h2 fanns på fasttech för ca 5kr/st om man köper 10-pack, lite skillnad mot de 19kr/st jag betalt här i Sverige.

Så jag skulle ju kunna fortsätta på den setupen om jag känner mig snål och vill komma undan ännu billigare, men av någon anledning vill jag gå vidare till något snyggare och bättre för att verkligen känna mig motiverad att fortsätta med det här framför rökningen, svårt att förklara.

Anledningen till att jag varit nöjd med mängden ånga är nog att jag är van vid cigarettröken, den brukar inte heller vara så tjock. Skulle dock inte tacka nej till lite tjockare, känns nog som ett kvitto på att man får ut något av puffandet.
Citera
2015-06-28, 16:02
Medlem
Citat:
Åfan, en vecka låter ju inte heller så bra. Klart jag vill vara snål o spara en slant men kommer inte kunna gå från dagens setup till att börja bygga egna nu. Dels pga bristande engagemang men också för att familjen skulle börja ifrågasätta min psykiska hälsa om jag beter mig helt frälst med en ny hobby. Så hemmabyggen får bli längre fram.

Kollade coils till nautilus mini på fasttech, verkar bli runt 15kr/coil. Inte en så stor utgift per vecka, fast billigare skulle ju självklart vara kul.

Ja, jag köpte hela tiden mina coils från FT men till sist blev jag så arg på några av deras colis som inte en gick använda mer är en enda dag. Då gav jag upp och satsade på att bygga själv och snart insåg jag att det var mycket enklare än jag hade trott och dessutom kostar bara 1 krona att bygga en coils som håller ca 4-5 dagar.

Kör med det som du har och i framtiden gå över att bygga coils själv.
Citera
2015-06-28, 17:32
Medlem
pung-kulas avatar
Var ändå lite sugen på Aspire k1 och skulle lägga beställningen på fasttech, tänkte ta 2st 5-pack coils också.

Då börjar sidan självklart jiddra om att endast bitcoin går bra. Hur genomför man en sådan betalning? Låter krångligt.
Citera
2015-06-28, 18:17
Medlem
GreenStuffs avatar
Ser att Aspire snart släpper en ny tank...."Triton tank"

https://www.ukecigstore.com/aspire-triton-tank.html

skall bli intressant & se reviews på den.... personligen så är jag inte intresserad av sub ohm men det kommer tydligen att finnas 1.8 ohm coils till den. Snygg är den ju onekligen (skadar ju inte heller att man kan bygga om viljan finns).
Citera
2015-06-28, 18:55
Medlem
Citat:
Var ändå lite sugen på Aspire k1 och skulle lägga beställningen på fasttech, tänkte ta 2st 5-pack coils också.

Då börjar sidan självklart jiddra om att endast bitcoin går bra. Hur genomför man en sådan betalning? Låter krångligt.

På sidan "Shopping cart summary" finns en knapp där står "Check out with PayPal" använda den då.
Citera
2015-06-28, 19:40
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
På sidan "Shopping cart summary" finns en knapp där står "Check out with PayPal" använda den då.

Nope, finns inget sådant. Bitcoin är enda valet och man möts av texten "paypal and credit card payments are disabled because of certain products in cart".

Finns det nån annanstans online där man kan få billiga original aspire coils utan att krångla med bitcoin?

Jag skulle kunna köpa aspire k1 i Sverige för ett högre pris, men coils vill jag inte lägga för mycket pengar på.
Citera
2015-06-28, 19:49
Medlem
Det som du kan göra är att logga in i FT göra din beställning och vänta tills den lilla meddelanden till höger kommer upp för att chatta. Om chatten inte kommer upp så kan gå till support sidan och vänta där. Detta kan du göra på måndag morgon när dem jobbar där. De som chattar kan hjälpa dig för att fixa det. Alternativ skapa en ticket. Den kan du göra redan idag så du får ditt svar imorgon.
Citera
2015-06-28, 21:02
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:

Allright. Vad är det som gör den bättre än riktigt billiga som t.ex. Gs-h2 och liknande och med hållbarhet syftar du då på coilen?

Är det dessa coils man satsar på?
Ca 10 spänn/coil är ju rätt bra.

Såg att coils till gs-h2 fanns på fasttech för ca 5kr/st om man köper 10-pack, lite skillnad mot de 19kr/st jag betalt här i Sverige.

Så jag skulle ju kunna fortsätta på den setupen om jag känner mig snål och vill komma undan ännu billigare, men av någon anledning vill jag gå vidare till något snyggare och bättre för att verkligen känna mig motiverad att fortsätta med det här framför rökningen, svårt att förklara.

Anledningen till att jag varit nöjd med mängden ånga är nog att jag är van vid cigarettröken, den brukar inte heller vara så tjock. Skulle dock inte tacka nej till lite tjockare, känns nog som ett kvitto på att man får ut något av puffandet.

Tror det är uppbyggnaden på K1an som gör den bättre jämfört med gs h2 mojängerna. Har inte haft nån bra upplevelse med dom direkt. Kan dock bero på att jag var ny i gamet när jag hade dom och inte visste så mkt om hur mojängerna ska hanteras.

Med hållbarheten tänker jag mer på om glaset skulle börja spricka osv, kan ju hända tidigare än man hoppas på, spec om man som jag konstant sitter och suger på e ciggen.

coilsen du länkade ser exakt ut som de jag har så de ska nog funka. Bra pris på den sidan med som du hittat.

Det finns definitivt risk för att bränna massa pengar på vaping, har själv fallit i fällan speciellt i början. Finns så mkt utrymme för förbättring hela tiden med alla grejer, samt att de kommer ut med nya tuffa mods och liknande hela tiden, samt alla juicer man "måste" prova.

Själv är jag nöjd så länge jag känner smak och det river lite i halsen när jag puffar, men visst är det ballt med massa ånga, så man ser ut som en drake när man går runt med sin e-puffra.
Citera
2015-06-28, 23:23
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Det som du kan göra är att logga in i FT göra din beställning och vänta tills den lilla meddelanden till höger kommer upp för att chatta. Om chatten inte kommer upp så kan gå till support sidan och vänta där. Detta kan du göra på måndag morgon när dem jobbar där. De som chattar kan hjälpa dig för att fixa det. Alternativ skapa en ticket. Den kan du göra redan idag så du får ditt svar imorgon.

Tack, men det lär tyvärr inte hjälpa då det verkar som att det är aspire som bitchar o vägrar acceptera paypal av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in