2016-07-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Köpte denna: http://www.angfabriken.se/ego-aio-quick-svart

Följde guiden i den lilla foldern man fick med, när jag håller in knappen för att "vejpa" så sprakar och susar det, dessutom blir den väldigt varm längst upp ovanför ejuice-behållaren. Röken blir också ganska varm dessutom den man sätter munnen på när man suger.

Har jag gjort något fel?

Hur mycket juice har du haft i behållaren? Låter som du haft i allt för lite juice i mina öron.
Citera
2016-07-04, 00:58
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Hur mycket juice har du haft i behållaren? Låter som du haft i allt för lite juice i mina öron.

Jag hade till max-strecket i behållaren. Jag trodde att jag först hade haft i för mycket juice
Citera
2016-07-04, 08:06
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Jag hade till max-strecket i behållaren. Jag trodde att jag först hade haft i för mycket juice

Blötte du upp coilen ordentligt o lätt vapen stå så att coilen kunde suga i sig ordentligt med sås innan du började vejpa? Viktigt är också att du börjar vejpa på låg effekt en stund innan du kör på för fullt, detta om det går att ställa effekten på din mod...
Citera
2016-07-04, 12:48
Medlem
1.vilken hemsida rekommenderas för köp av nikotin e-juice där prioriteringen ligger på e-juices med bra smak.
2.vilket märke föredrar ni?
3.vilken smak föredrar ni?

#bra smak= dvs att man känner av smaken
finns en hel del e-juices som knappt ger den smak man önskar så får se om jag hittar det här

tack!
Citera
2016-07-04, 13:14
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Blötte du upp coilen ordentligt o lätt vapen stå så att coilen kunde suga i sig ordentligt med sås innan du började vejpa? Viktigt är också att du börjar vejpa på låg effekt en stund innan du kör på för fullt, detta om det går att ställa effekten på din mod...

Hade i 5 droppar, lät den stå en stund medan jag fortsatte läsa guiden och sedan vejpade jag utan ström några gånger, sen tog jag små bloss utan ström. Nu när jag har läst runt lite och frågat på /r/vaping101 så verkar det som att det här är standard för ego AIO.
Citera
2016-07-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohshiet
1.vilken hemsida rekommenderas för köp av nikotin e-juice där prioriteringen ligger på e-juices med bra smak.
2.vilket märke föredrar ni?
3.vilken smak föredrar ni?

#bra smak= dvs att man känner av smaken
finns en hel del e-juices som knappt ger den smak man önskar så får se om jag hittar det här

tack!

Jag kör bara Yaeliq. Har beställt från esmokes fram till nu (100ml för 229kr), men har nu gjort en beställning direkt från Yaeliqs hemsida för 11$/100ml flaska.

Kan bara säga att jag varmt Rekomenderar dom. Låt flaskan stå utan kork en dag och skaka ibland så har du enastående smak
Citera
2016-07-04, 22:25
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Hade i 5 droppar, lät den stå en stund medan jag fortsatte läsa guiden och sedan vejpade jag utan ström några gånger, sen tog jag små bloss utan ström. Nu när jag har läst runt lite och frågat på /r/vaping101 så verkar det som att det här är standard för ego AIO.

Jag har också en ego AIO och jag primear med några droppar och låter den stå en kvart för att droppa i ytterligare några droppar och låter den stå några minuter tills jag ser att juicen har absorberats av coilen. Sen fyller jag tanken skruvar ihop coil och huvud skruvar fast allt. Suger kanske 20-25 gånger utan att trycka på knappen. Sen brukar det vara färdigt att köra.

Det bästa är nog att primea en omgång med några droppar, fylla tanken och bara låta den vara över natten.

Jag pallar dock i princip aldrig att vänta över natten och enligt min erfarenhet efter två månader (helt rökfri, yay mig) så antingen primear man för dåligt, får dry hits och riskerar att förkorta livslängden på coilen eller t.o.m. sabba coilen direkt. Eller så primear man för mycket så dom första 15-20 blossen blir en geggig historia med en hel del vätska i käften. Finns liksom inget mellanting om man inte orkar vänta men det är ju bara att skölja ur käften och hellre det än att bränna coils i onödan. Med det sagt känns det som att man nog får räkna med lite svinn när det gäller coils. Som tur är är dom billiga om man köper från fasttech. Skulle råda dig att beställa ett 5-pack redan nu då det tar ett par veckor att få hem dom och du sannolikt kommer sabba dom inkluderade rätt snabbt såhär i början innan du blivit polare med din AIO.

Får 0.5 ohms cubis coils i veckan som jag ska testa och det är möjligt att dom är lättare att ha att göra med.

Jag kan förövrigt konstatera att det inte alls är hokus pokus med steeping. Min första flaska Liqua Two Apples gick jag och skakade och luftade i två - tre veckor och den smakade väldigt intensivt. Min andra som jag påbörjade häromdagen direkt när den trillade ner i brevlådan smakar inte alls lika intensivt. Helvete vad god Two Apples är förresten, damerna på jobbet älskar dessutom doften.

/#LOUDmouth#
Citera
2016-07-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonA
Jag kör bara Yaeliq. Har beställt från esmokes fram till nu (100ml för 229kr), men har nu gjort en beställning direkt från Yaeliqs hemsida för 11$/100ml flaska.

Kan bara säga att jag varmt Rekomenderar dom. Låt flaskan stå utan kork en dag och skaka ibland så har du enastående smak

Kaan man ta in sånna med nikotin i i sverige? Tyllen brukar väll stoppa sånt
Citera
2016-07-05, 16:48
Medlem
royal vapes har några av dom godaste e vätskorna imo..
Citera
2016-07-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
royal vapes har några av dom godaste e vätskorna imo..

Tack för tipset ska genast kika på deras sortiment!
Finns den att inhandla i någon svensk e-butik ?

Någon som kan rekommendera mig något märke på en god Green Apple/Grön Äpple juice ?
Citera
2016-07-05, 21:19
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Får 0.5 ohms cubis coils i veckan som jag ska testa och det är möjligt att dom är lättare att ha att göra med.

Kunde inte hålla mig utan har redan hunnit testa en Cubis 0.5 ohm coil och dra åt helvete vilken skillnad mot 0.6 coilsen AIO'n lev. med. Med 0.6 coilen kör jag med max luftgenomströmning men det går fan inte med 0.5 coilen. Ska testa ordentligt några dagar men jag gillar't.

/#LOUDmouth#
Citera
2016-07-12, 13:12
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Är det någon som vet om det är OK att blanda smakerna?
Tex, om jag har jordgubb och sen energidryck och sen hälla i båda vätskorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in