2015-06-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Grymt!
Då kanske man ska våga sig på att ta steget. Man måste ju göra det förr eller senare känns det som.

Om jag fattat det rätt så blir även nikotin-leveransen mer effektiv när kör sub, så man kan gå ner ett snäpp eller två i styrka?

Nu är det bara att invänta släppet av mojängen sen ångar det på!

Jag misstänker att det är så att nikotin-leveransen mer effektiv. Nu har jag själv börjat gå ned i styrka oxå.
Citera
2015-06-05, 16:23
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Grymt!
Då kanske man ska våga sig på att ta steget. Man måste ju göra det förr eller senare känns det som.

Om jag fattat det rätt så blir även nikotin-leveransen mer effektiv när kör sub, så man kan gå ner ett snäpp eller två i styrka?

Nu är det bara att invänta släppet av mojängen sen ångar det på!

Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Jag misstänker att det är så att nikotin-leveransen mer effektiv. Nu har jag själv börjat gå ned i styrka oxå.

Jag har gått ner till 0,3 nu... Testade 1,2 och det slog mig fan av stolen med en tugboat RDA!

Smaken är så mycket bättre vid låga nikotinprocent
Citera
2015-06-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekriminella123
elcigg fungerar

Ser jag någon av er kommentera något ang. skottlossningen igen kommer ja personligen ge er ett skott i pannan.
Citera
2015-06-08, 12:32
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladponny
Ser jag någon av er kommentera något ang. skottlossningen igen kommer ja personligen ge er ett skott i pannan.

Har jag missat något?
Citera
2015-06-13, 04:05
Medlem
Jag har en fråga angående var jag kan sälja mina e-cigaretter, Blocket och Tradera har plockat bort mina annoner (även utan e-Juicen, dom hävdar att tobakstillbehör säljs inte hos dem)?
Jag har 5-6 stycken eGo-kits (nybörjarkit) där två e-cigaretter, laddare och refillflaska finns i. Dessutom tänkte jag i min försäljning även skicka med 2 st e-Juice och en engångs-ecigarett (500 puffar). Allt för 250 kr.
Var ska jag vända mig för att sälja dessa på nätet? (våra kompisar och sånt har redan köpt, dessutom så plockar även dessa Facebook-grupper som sysslar med försäljningar bort annonsen.

Tackar för svar.
Citera
2015-06-15, 22:59
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Köp ett aspire premium kit och en bra e-juice med nikotin. Börja med 24 eller 18. Finns inte en chans att du saknar dina vanliga cigg sen.
Det ska han inte göra, han har redan en mvp v2
Citat:
Sitter och väntar på att Kanger Subox Mini ska släppas.
Känns som helt rätt steg för hela vejpingvärlden.

Med den kan man även göra sina egna coils och min fråga är nu hur pass avancerat det är?
Var börjar man kolla?

Har inte hittat någon nybörjarguide som känns bra. De jag ögnat igenom fokuserar antingen på hur man virar tråd eller hur räknar motstånd, men ingen har riktigt förklarat helheten bra.

Tips?
Det är inget du behöver överspekulera, det är inte svårt såvida dina händer inte skakar som fan eller du är blind. Det är bara med mech Du behöver lära dig massa saker, med en regulated är det bara att köra, den firear inte om det finns en kortslutning eller dyl. Använd bara steam-engine.
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Man får självklart ut mer nic då det kommer mer ånga i en RDA/RTA.
Citera
2015-06-16, 22:48
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
Det är inget du behöver överspekulera, det är inte svårt såvida dina händer inte skakar som fan eller du är blind. Det är bara med mech Du behöver lära dig massa saker, med en regulated är det bara att köra, den firear inte om det finns en kortslutning eller dyl. Använd bara steam-engine.
.
okey då kör jag på! Din kommentar får det helt klart att låta som något man skulle klara av. diggart!
Citera
2015-06-17, 17:04
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
okey då kör jag på! Din kommentar får det helt klart att låta som något man skulle klara av. diggart!
Kan rekommendera att du köper batterier från www.nkon.nl köp samsung 25R så kommer inget gå fel, du kan även köpa laddare där (nitecore i2) om inte subbox har usbladdning redan.

Ang coils så är ~2.5 mm inner diameter många använder, köp ett set med kuro coilers från FT så blir det svinlätt, bara att prova sig fram vilken ohm man gillar, subboxen kan gå ner till 0.3 vad jag vet och upp till 50 eller 70 (inte säker) watt. Du kan tillsammans med köpet av subbox-kittet ta kanthal A1 tråd i 28, 26 och 24 så har du varierade möjligheter. Jag har ingen subtank så kan inte ge något förslag, enda RTA jag har är cthulhu men den har mycket mer airflow och den kan jag köra på 100w om jag vill. Du får prova dig fram helt enkelt.

Jag använder puff japansk bomull från FT. 100 spänn för en påse som räcker i en evighet. 200 rutor typ + att man brukar dela dom på mitten så det blir 400, sen använder man heller inte en hel ruta på en wickning :P
Senast redigerad av Nidex 2015-06-17 kl. 17:07.
Citera
2015-06-21, 14:53
Bråkar fasttech med er om ni ska testa lägga en beställning? får bara möjlighet att betala med bitcoin, känns lite....

Ska bara ha lite Aspire Mini BVC 1.6ohm coils. inga större summor och inget akut - tips på svensk butik?
Citera
2015-06-21, 15:35
Medlem
Jag får betala med PayPal oxå. Jag tror mindre summor skall man betala med PayPal om du har det.
Citera
2015-06-21, 22:54
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Bråkar fasttech med er om ni ska testa lägga en beställning? får bara möjlighet att betala med bitcoin, känns lite....

Ska bara ha lite Aspire Mini BVC 1.6ohm coils. inga större summor och inget akut - tips på svensk butik?

Min erfarenhet av mina sista beställningar från FT av just Aspire BVC coils.... är att det inte gick att betala med Paypal just pga Aspire prylarna.... utan fick betala med kort.... vilket fungerade bra.
Citera
2015-06-26, 13:45
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Min erfarenhet av mina sista beställningar från FT av just Aspire BVC coils.... är att det inte gick att betala med Paypal just pga Aspire prylarna.... utan fick betala med kort.... vilket fungerade bra.

Nähe... nu testade jag att lägga en beställning på just Aspire BVC coils från FT & det stämmer tyvärr....enda betalningsmetod är Bitcoins... då blir det till att beställa från annan (dyrare) site
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in