2015-03-27, 07:30
Medlem
Hej på er!

Vart beställer ni er e-juice?
Jag letar efter bra 0 nic juicer. Har lite MBV på ingång, men vill testa mer framöver.
Citera
2015-03-27, 07:40
Medlem
KbryFtws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scooba
Hej på er!

Vart beställer ni er e-juice?
Jag letar efter bra 0 nic juicer. Har lite MBV på ingång, men vill testa mer framöver.

esmokes.se
Citera
2015-03-27, 12:02
Medlem
Yurichis avatar
Tog ett tag, men har äntligen fått hem ett Nautilus Mini Premium kit.

http://liquidvoyage.eu/index.php?id_...roller=product

Hittar ingen information, men precis vad behöver man göra innan man använder den första gången?
Behöver den rengöras? Batteriet är på laddning, tänkte vänta tills det är fulladdat innan jag börjar.
Den info jag hittar säger typ bara att man skall vara noggrann med att alla delar är fastskruvade innan man börjar. Den är redan förladdad med coil, så där behöver jag inte göra ngt heller, eller?

Bara att vänta på batteriet, ladda på med juice, börja vejpa?
Citera
2015-03-27, 12:41
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yurichi

Hittar ingen information, men precis vad behöver man göra innan man använder den första gången?
Behöver den rengöras? Batteriet är på laddning, tänkte vänta tills det är fulladdat innan jag börjar.
Den info jag hittar säger typ bara att man skall vara noggrann med att alla delar är fastskruvade innan man börjar. Den är redan förladdad med coil, så där behöver jag inte göra ngt heller, eller?

Tänk på efter du har fyllt på med e-juice.... att låta den stå 5-10 minuter så att vekmaterialet verkligen hinner dra åt sig juicen..... inte så skoj att dra en lång puff & dra in bränd polyfill rök.... + att man just sabbat en 20+kr coil....
Det jag brukar göra förutöver att låta den stå en stund är (när jag byter coil) att droppa en droppe e-juice i varje ett av de små hål som du ser på sidan av coilen (tittar du noga så ser du vekmaterialet i hålen).
Citera
2015-03-27, 22:37
Medlem
smellyproofs avatar
Kan man späda ut sin ejuice med glycerol från apoteket?
http://www.apoteket.se/privatpersone...?varuid=243268
Citera
2015-03-30, 13:48
Medlem
warp10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Kan man späda ut sin ejuice med glycerol från apoteket?
http://www.apoteket.se/privatpersone...?varuid=243268

varför vill du spä ut din juice?
Citera
2015-03-30, 13:59
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warp10
varför vill du spä ut din juice?
För 6mg gav mig konstiga biverkningar på hjärtat. Även 3 mg gjorde, kände mig spänd och svårt att andas när jag ansträngde mig. Sjukt kanske är det PG eller så är det ngt annat, för inte ens den starkaste snus gör att jag får problem med hjärtat. tror ecigaretter är farligare än de flesta tror, eller så är jag algerisk på något sätt.
Citera
2015-03-30, 14:22
Medlem
Det har förekommit rapport om att vissa personer känner som du. Försök att sluta med e-cigg då.
Citera
2015-03-31, 06:35
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
För 6mg gav mig konstiga biverkningar på hjärtat. Även 3 mg gjorde, kände mig spänd och svårt att andas när jag ansträngde mig. Sjukt kanske är det PG eller så är det ngt annat, för inte ens den starkaste snus gör att jag får problem med hjärtat. tror ecigaretter är farligare än de flesta tror, eller så är jag algerisk på något sätt.
Bara för att du har problem är det inte farligare än vad alla tror, folk har fått hjärtattacker av energidricka.

Du kan utan tvekan vara allergisk mot pg eller vg, eller något ämne i smakessensen, har du rökt cigg innan utan problem? Kan ju vara så att du har något märkligt med lungorna.

PG och VG finns i t.ex parfymer respektive tvål, har du problem med dessa?

Citat:
Ursprungligen postat av Yurichi

Du behöver inte rengöra den, det behövs bara om det finns exempelvis maskinolja på, men med ett företag som aspire är det ingen risk.

Jag brukar droppa ner några droppar direkt i coilen och sen fylla tanken och låta det stå en stund typ 10-15 minuter. Tar några primepuffs(dra bloss utan att trycka på knappen) så veken verkligen suger åt sig sen är det bara att blossa. Du behöver inte droppa i coilen när du fyller på med juice om du inte sugit tanken snustorr.
Senast redigerad av Nidex 2015-03-31 kl. 06:46.
Citera
2015-03-31, 15:24
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
Bara för att du har problem är det inte farligare än vad alla tror, folk har fått hjärtattacker av energidricka.

Du kan utan tvekan vara allergisk mot pg eller vg, eller något ämne i smakessensen, har du rökt cigg innan utan problem? Kan ju vara så att du har något märkligt med lungorna.
Den konstiga är att jag inte känner mig spänd eller har svart att andas när jag vejpar. Det är snarare någre timmar efter, när nikotinet bryts ner. Tror inte jag är algerisk mot någon av dessa då jag är firsk som en nötkärna i övrigt.
Senast redigerad av smellyproof 2015-03-31 kl. 15:32.
Citera
2015-03-31, 18:29
Medlem
warp10s avatar
Vaping News: Seeing the effects of Tobacco Smoke and Ecig Vapor on Heart Cells
Publicerades den 31 jan. 2013 inte så nytt, men ändå lite intressant.

Formaldehyde In Vaping - Let's Vape A CE5 Clearomizer At 5 Volts!
Senast redigerad av warp10 2015-03-31 kl. 18:41.
Citera
2015-04-07, 04:18
Bannlyst
Är det farligt att röka utan nikotin? Är sugen på att lära mig göra rökringar och bara puffa vid datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in