Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-30, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doobing
vad var andledningen för bytet? har inte riktigt lust att lägga ut 200 på nåt jag använder 2 veckor ^^
Hmm hehe se se det såhär 200 är inte mycket detta typ 4 cigg paket. Kostade mej runt 1200 att hitta grejerna och smakerna jag ville ha nu kostar min rökning runt 200 i månaden
Citera
2013-11-30, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Hmm hehe se se det såhär 200 är inte mycket detta typ 4 cigg paket. Kostade mej runt 1200 att hitta grejerna och smakerna jag ville ha nu kostar min rökning runt 200 i månaden
visserligen sant men, skulle ju vara skönt om man hade en helt ok som funka länge som första men får väll slå till med den.
Citera
2013-11-30, 12:16
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
visserligen sant men, skulle ju vara skönt om man hade en helt ok som funka länge som första men får väll slå till med den.

Risken är stor att du ändå vill testa något annat efter någon veckas vejpande.

Gillar man det, växer nyfikenheten på hur man ska få ut mer smak, bättre livslängd, smidigare handhavande, mer funktioner och framförallt, vad som är bättre grejor

Jag började med billiga små startkit och det ångrar jag inte. Det gjorde att jag nu vet skillnaderna och har testat mig fram till vilka grejor som passar mina behov bäst.
Citera
2013-11-30, 15:11
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katamanjaru
Risken är stor att du ändå vill testa något annat efter någon veckas vejpande.

Gillar man det, växer nyfikenheten på hur man ska få ut mer smak, bättre livslängd, smidigare handhavande, mer funktioner och framförallt, vad som är bättre grejor

Jag började med billiga små startkit och det ångrar jag inte. Det gjorde att jag nu vet skillnaderna och har testat mig fram till vilka grejor som passar mina behov bäst.
På ett sätt vill man ju avråda nybörjare ifrån de billigaste instegsmodellerna, och spara pengar och gå direkt på bättre grejer som t.ex. http://www.e-bloss.se/getDesignerImage.asp?itemID=0000000172&variant=BLA CK&pictureSize=Picture_Large
Men du har helt rätt. Man måste få skaffa sig egna erfarenheter och insikt om vad det faktiskt är man själv vill ha.
Bara man är medveten om att de billigaste prylarna inte kan ersätta cigaretter fullt ut.
Annars är risken stor att man ger upp e-cigg och går tillbaks till vanliga. Vilket var nära för mig.

Annars skulle jag i dag, efter jobbig avhållsamhet pga ångtunga, prova på mina tobaksfavoriter igen.
Men vad händer. Man åker på en förkylning.
Inget smakar någonting
Citera
2013-11-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
På ett sätt vill man ju avråda nybörjare ifrån de billigaste instegsmodellerna, och spara pengar och gå direkt på bättre grejer som t.ex. http://www.e-bloss.se/getDesignerImage.asp?itemID=0000000172&variant=BLA CK&pictureSize=Picture_Large
Men du har helt rätt. Man måste få skaffa sig egna erfarenheter och insikt om vad det faktiskt är man själv vill ha.
Bara man är medveten om att de billigaste prylarna inte kan ersätta cigaretter fullt ut.
Annars är risken stor att man ger upp e-cigg och går tillbaks till vanliga. Vilket var nära för mig.

Annars skulle jag i dag, efter jobbig avhållsamhet pga ångtunga, prova på mina tobaksfavoriter igen.
Men vad händer. Man åker på en förkylning.
Inget smakar någonting
Dags att vejpa dom där juicerna som man köpte men smakade skit och spara på de goda tills man kan känna smak igen ;D
Citera
2013-11-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Dags att vejpa dom där juicerna som man köpte men smakade skit och spara på de goda tills man kan känna smak igen ;D
Prova Liquas mint en dag så är nog smakerna tillbaka sen
Citera
2013-11-30, 17:38
Medlem
Citat:
vad var andledningen för bytet? har inte riktigt lust att lägga ut 200 på nåt jag använder 2 veckor ^^

Sitter vid datorn nu så har lite lättare att svara än från mobilen.

Överlag i min mening är plast clearos inte bra. Dom funkar att starta med men dom kommer att börja läcka och bli sega osv. Det kan ge en bra hint av hur saker och ting fungerar för ett billigt pris dock.

För tanks rekomenderar jag dock skarpt att testa Pro tank eller Pro tank 2. Dom läcker inte alls och du slipper galet mycket problem överlag samt att dom är lätta att fylla och reservdelarna kostar en spotsyver. Så lägg 150 spänn på en sån direkt sen rotar du rätt på ett batteri som passar dej.

Ett Ego-T kör jag atm på min Kanger pro tank det skapar en väldigt liten Ecigg men räcker inte jättelänge och smaken går inte att justera.

Normalt kör jag min pro tank med en Vamo V2 vilket är helt jävla underbart :P
Citera
2013-11-30, 17:49
Medlem
Spårar ju gärna ur lite granna när man väl börjar köpa på sej saker av alla de slag ingen som har förvaringstips? . Framförallt för vätskor börjar bli trångt nu :P

http://www.ladda-upp.se/bilder/jtznkxtouwxqmh/
Citera
2013-11-30, 18:18
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Vet du vad? Dom slängde jag
Kunde inte drömma om att jag skulle vejpa sånt igen.
Som tur är bor jag hyfsat nära slutanu.com och kunde fylla på.

Citat:
Spårar ju gärna ur lite granna när man väl börjar köpa på sej saker av alla de slag ingen som har förvaringstips? . Framförallt för vätskor börjar bli trångt nu :P

Antingen hyra ett garage , eller kanske något i den stilen:
http://www.clasohlson.com/se/Sortimentskåp-Raaco-60-lådor/31-2376
Citera
2013-11-30, 20:07
Medlem
Citat:

jävlar, vad gick det där för?, lever ju dock på studiebidraget så pengar är inget man kan kasta hur som helst :/
Citera
2013-11-30, 20:47
Medlem
Citat:
jävlar, vad gick det där för?, lever ju dock på studiebidraget så pengar är inget man kan kasta hur som helst :/

Det ser nog dyrare ut än vad det var . En del av vätskorna säljs av nu så blir lite mindre högar tack och lov :P. Eftersom vi har fått några frågor nu så letade jag runt lite på dom nya grejorna vad som är nice att börja med nu. Det här skulle jag sikta på.
http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket/startpaket-protank-e-cigarett

Kanon paket att starta med i min mening man kommer ganska snabbt hitta vilka behov man har i början efter att ha startat med det där. Och man slipper alla bebis sjukdomar med det paketet. Finns att få tag i delarna billigare om man letar säkerligen. Men svårt att slå LyF överlag på allt annat så :P.
Citera
2013-12-01, 00:15
Medlem
Är det någon som testat canabis e juicen, som kan jämföra med äkta canabis? är det ungefär samma smak eller är det bara skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in