Citat:
Ursprungligen postat av
heliumi
Tjo! Är sugen på att prova på en elektronisk cigarett för första gången. Hade tänkt att beställa från elcigg.se, är det någon som har beställt där ifrån förut? Är det bra osv?
Det är första gången jag ska prova och jag köper mest för nyfikenhetens skull men även för att dämpa cigarettsuget. Det står mellan
http://www.elcigg.se/ego-ce4-express...0ml-p-541.html
och
http://www.elcigg.se/express-kit-10ml-refill-p-250.html. Är det någon vänlig själ som har lust att förklara de stora skillnaderna mellan dessa två E-Cigaretterna? Är det stora skillnader? Finns det någon som är "bättre" eller "sämre" än den andre? Jag har läst på sidan om de två olika och även googlat och YouTube:at. Jag vet att eGo ce4 använder sig av en förångare och därför måste man hålla inne en knapp under blosset? Vad är just den knappen till för och varför används den inte på en "vanlig" el cigarett?.
Förlåt om jag ställer idiotiska frågor som är uppenbara! Uppskattar seriösa svar väldigt mycket!
Tack!
Där finns inga dumma frågor, alla är vi unga i början.
Jag har ingen erfarenhet med elcigg.se, men de är säkert seriösa (om det är rädslan att bli blåst på pengar du tänker på).
Skall du bara prova för nyfikenhetens skull, så kanske de du länkat till funkar. Det är ingen större kostnad ifall det inte faller dig på läppen. Men jag kan inte rekommendera någon av dem ifall du vill smaka vad 'vejpning' verkligen kan erbjuda. Funkar säkert som dämpning om man skall sluta och skall festa. (Jag vill också lyfta ett varningens finger för deras siffror. Jag har mycket svårt att tro att du kan få ut 400 bloss per laddning/påfyllning.)
Jag tycker du får ta dig en funderare ifall du känner för att göra ett seriöst försök i detta, eller om det är tänkt som en extragrej för att röka lite mindre.
Är det ett seriöst försök, så köper du ett spinner-batteri och en pro-tank 2, kostar runt 450 pix.
Är det extragrej, så kan du ta ditt länkade paket med CE4 clearomizer. Den som du länkade till som ser ut som en cigg är skit, rakt av mög.
Titta på lightyourfire.se, de har färdiga startpaket och en jättebra service.
Jag har skrivit en liten FAQ (som behöver uppdateras lite), den finns i min signatur. Läs den, där är lite matnyttigt om vad som är vad, samt hur det fungerar.
Oavsett vad du gör, så lycka till och vi är här för att hjälpa dig, om du behöver support