2013-11-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mealthy
Jag har följande:
http://www.lightyourfire.se/vision-s...st%203,2V-4,8V
http://www.lightyourfire.se/kanger-p...0Bottom%20Coil
http://www.lightyourfire.se/nikotin-...ape%20-%2030ml (med äppelsmak)

Bör man känna smaken väl eller?

Jag har testat äpple smak från följande tillverkare i den ordning jag tycker dom smakar bäst:
Liqua 18mg (krispigt grönt äpple)
Dekang 16mg (sött grönt äpple)
Hangsen 12mg (sötare och en aning parfymig smak)
EnJuice 18mg (30ml 24mg utblandad med 10ml 0mg)

EnJuice Apple smakar nästan ingenting, river mest bara i halsen. Har testat juicen i PTII, iClear 16/30 och i en dripper.

Väntar leverans från Yaeliq så den kan jag inte uttala mig om ännu.
Senast redigerad av Losad 2013-11-12 kl. 17:49.
Citera
2013-11-12, 17:51
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losad
Jag har testat äpple smak från följande tillverkare i den ordning jag tycker dom smakar bäst:

EnJuice Apple smakar nästan ingenting, river mest bara i halsen. Har testat juicen i PTII, iClear 16/30 och i en dripper.

Tycker faktiskt att ingen av de såser du nämner smakar speciellt mycket eller bra. ENJuicen är klart smaklösast. Tyvärr blir ens smaklökar bortskämda med goda, starka smaker när man stiger ner i vape-träsket ordentligt. Idag skulle jag aldrig godta de usla smakerna man sög på i början av vapekarriären.
En sak som många kanske inte vet om är att man bör låta såserna stå, utan kork och pip i ett svalt och mörkt utrymme i nån vecka innan man börja suga på dem. Smakerna blir betydligt starkare och fylligare när de får stå och dra ett tag.
Citera
2013-11-12, 17:54
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Om jag får e-juice i munnen brukar jag blåsa till i munstycket, vilket jag tycker hjälper.
Finns det risk att det kommer e-juice där det inte borde då?

Finns risk för att du blåser ner såsen i batteriet om du gör så. Funkar bättre att vinkla munstycket ner, sätta för lite papper i hålet och torrbränna (trycka på knappen tills det inte finns någon sås i brännaren). Att "sota" i hålet med en tops funkar också.
Citera
2013-11-12, 19:04
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Förbrännarna till Kangers produkter kan ha mycket varierande kvalitet. Skulle nog tyvärr säga att 10% är helt kass och det bara är att kasta dem...
Det verkar så. Köpte just en Protank II och den ena av två brännare var heldöd (det blir iof 50%)
Wayeasy, där jag köpte den för 139:- inkl frakt, tipsade om att dra ut staven en bit, och sen skruva på protanken ganska löst på batteriet.
Då fick den kontakt med batteriet och vaknade upp.
Inte vad jag kallar kvalitét.
Citera
2013-11-12, 19:29
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losad

Väntar leverans från Yaeliq så den kan jag inte uttala mig om ännu.

Om du är ute efter en riktigt god äppelvape så får du inte missa epipemods.com ´s Oak Barrel Cider.
En av dom bästa juicer jag smakat.
Citera
2013-11-12, 19:33
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Det verkar så. Köpte just en Protank II och den ena av två brännare var heldöd (det blir iof 50%)
Wayeasy, där jag köpte den för 139:- inkl frakt, tipsade om att dra ut staven en bit, och sen skruva på protanken ganska löst på batteriet.
Då fick den kontakt med batteriet och vaknade upp.
Inte vad jag kallar kvalitét.

Jupp - så man för göra. En annan sak du kan tänka på är att aldrig skruva på tanken för hårt då du kan trycka ner kontaktplattan i batteriet för mycket och den kan fastna där nere. Då får man försöka pilla upp den med skruvmejsel eller nått. Dra åt så den sitter - men inte för kung och fostervatten.

Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Om du är ute efter en riktigt god äppelvape så får du inte missa epipemods.com ´s Oak Barrel Cider.
En av dom bästa juicer jag smakat.

Pipe Sauce finns även hos www.uk-eliquid.co.uk om man inte vill beställa från USA
Senast redigerad av Juggernawt 2013-11-12 kl. 19:35.
Citera
2013-11-13, 03:09
Medlem
Unbalanceds avatar
Vart köper ni PG och VG basvätskorna?
Jag har kikat på pink-mule men dom nämner inte vart deras PG/VG vätskor kommer ifrån och om det över huvudtaget är human grade eller pharmaceutical grade.
Någon som provat deras och om dom håller kvalite?

Har även kollat http://www.nicvape.com som föreslogs här i tråden och där finns USP grade till ok pris men hur lång är väntan att få det skickat hit till Sverige?

Tack.
Citera
2013-11-13, 13:41
Medlem
StarGate3000s avatar
Som LOTR fan måste jag prova Long bottom leaf från http://www.uk-eliquid.co.uk
Eller kanske något för deras skandinaviska vejpare (har vi frusna smaklökar här uppe?)
Men alltså, Pipe Såser är väl som vilka såser som helst?

Varför är vissa brännare > 2,5 Ohm? Med ett standardbatteri ger det för klen vejp, och med en VV Twist verkar batteriet ta slut onödigt fort.

Varför skulle man vilja blanda sina egna smaker?
Det måste finnas 100-tals kanske 1000 färdigblandade smaker att välja bland. Några av dem måste rimligen passa.

Jag har hittills hållit mig till en smak, liksom jag tidigare höll mig till ett cigarettmärke. Skiljt på rökning/vejpning och sådant man äter/dricker.
Tills jag provade Cream Coffee, som kändes riktigt god och äkta. Hur ska jag nu veta vilken smak jag ska använda vid olika tillfällen? Livet blev plötsligt mer komplicerat.

Sen måste jag tyvärr till hälften ta tillbaka en rekommendation jag gjort tidigare , när det gäller startpaketet http://www.e-bloss.se/?ItemNo=40066
iKit batterier/laddare i detta har för dålig kvalitet.
Däremot är Ismoka Clearomizer i paketet bra. Både vad gäller smak och kvalitet. Jag kör med 1,8 Ohm och vanligt eGo batteri.
Citera
2013-11-13, 14:15
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Eller kanske något för deras skandinaviska vejpare (har vi frusna smaklökar här uppe?)

Varför är vissa brännare > 2,5 Ohm? Med ett standardbatteri ger det för klen vejp, och med en VV Twist verkar batteriet ta slut onödigt fort.

Det måste finnas 100-tals kanske 1000 färdigblandade smaker att välja bland. Några av dem måste rimligen passa.

Jag har hittills hållit mig till en smak, liksom jag tidigare höll mig till ett cigarettmärke. Skiljt på rökning/vejpning och sådant man äter/dricker.
Tills jag provade Cream Coffee, som kändes riktigt god och äkta. Hur ska jag nu veta vilken smak jag ska använda vid olika tillfällen? Livet blev plötsligt mer komplicerat.

Sen måste jag tyvärr till hälften ta tillbaka en rekommendation jag gjort tidigare , när det gäller startpaketet http://www.e-bloss.se/?ItemNo=40066
Däremot är Ismoka Clearomizer i paketet bra. Både vad gäller smak och kvalitet. Jag kör med 1,8 Ohm och vanligt eGo batteri.

Ja, dom är som vilka såser som helst. Dom är alla 100% VG dock så dom är rätt tjocka. Jag kan varmt rekommendera Long Bottom Leaf. Nu var det visserligen länge sedan jag smakade den men den var så god att jag gjorde flera beställningar. Kan närmast beskriva den som en mörk, karamelliserad tobak med en hel del djup. Grandpa´s Cough Medicine är också en juice från epipemods som är värd att provas förutsatt att man gillar Chaikryddor och absinth, varning för att använda i plasttanker dock.

Anledningen till att jag blandar eget är för att priset är så löjligt lågt och med min ekonomi så har jag inte mycket till val. 100ml uppblandad juice, beroende på vilka smaker jag använder, kostar mig 80-120kr. Med dom kostnaderna så får jag pengar till att prova fler smaker än jag annars hade haft råd med.

En förbrännare på 2.5ohm @ 4.8v på en twist kommer alltid att ge längre batteritid än 1.9ohm @ 4.8v på en twist. Ju högre watt desto lägre batteritid.
Citera
2013-11-13, 16:28
Medlem
Citat:

Jag har nog smakat de flesta mentolsmaker där finns där ute (stora tillverkare) och jämfört med min egenblandade, de andra smakar inte ens nära så bra som jag själv kan blanda.

En annan fördel är att jag själv kan öka/minska smaken så den passar mig till 100%. Kanske vill blanda olika smaker för att hitta något nytt som är gott. Samt som MrDeltoid nämnde att det är mycket billigare.
Citera
2013-11-13, 17:10
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Vart köper ni PG och VG basvätskorna?
Jag har kikat på pink-mule men dom nämner inte vart deras PG/VG vätskor kommer ifrån och om det över huvudtaget är human grade eller pharmaceutical grade.
Någon som provat deras och om dom håller kvalite?

Har även kollat http://www.nicvape.com som föreslogs här i tråden och där finns USP grade till ok pris men hur lång är väntan att få det skickat hit till Sverige?

Tack.

Finns hos lightyourfire.se - supersnabba leveranser.
Pink-mule säljer inte PG/VG av dålig kvalitet - ingen av de större försäljarna gör det. Kolla www.28vapeslater.com för mer gör-det-själv-grejor - ligger i UK.
Citera
2013-11-13, 18:41
Medlem
mina3grabbars avatar
Nu bidde det lite problem här!
Ciggen slutade ge ifrån sig rök efter att jag fyllt på juice.
Testade med den andra brännaren som följde med när jag köpte min
Mini Protank (V2) och då funkade det.
Vet inte om jag förstört brännaren av ngn anledning eller om de bara håller i ca 2 veckor.
Jag har inte torrkört brännaren

Är nu inne på light your fire's sida för att köpa några brännare.
Men där ska jag uppge vilket motstånd jag vill ha.
Hur ska jag veta det??
Please help!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in