2013-11-13, 18:54
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Ja, dom är som vilka såser som helst. Dom är alla 100% VG dock så dom är rätt tjocka. Jag kan varmt rekommendera Long Bottom Leaf. Nu var det visserligen länge sedan jag smakade den men den var så god att jag gjorde flera beställningar. Kan närmast beskriva den som en mörk, karamelliserad tobak med en hel del djup. Grandpa´s Cough Medicine är också en juice från epipemods som är värd att provas förutsatt att man gillar Chaikryddor och absinth, varning för att använda i plasttanker dock.

Anledningen till att jag blandar eget är för att priset är så löjligt lågt och med min ekonomi så har jag inte mycket till val. 100ml uppblandad juice, beroende på vilka smaker jag använder, kostar mig 80-120kr. Med dom kostnaderna så får jag pengar till att prova fler smaker än jag annars hade haft råd med.

En förbrännare på 2.5ohm @ 4.8v på en twist kommer alltid att ge längre batteritid än 1.9ohm @ 4.8v på en twist. Ju högre watt desto lägre batteritid.
Så då har jag beställt Long Bottom Leaf därifrån. Tog en Oak Barrel Cider också.
Roliga är dom också:
1. Your online shopping skills are truly exceptional.
2. UK-Eliquid has strong feelings for you.
3. See 1 & 2.

Någon elektriker lär jag aldrig bli. Men om man drar ner volten på en lågohmare, och får samma smak som en högohmare, så drar inte högohmaren mer ström bara för att det är mer volt, så länge watten är densamma.
Om jag förstår rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zoegaz
Jag har nog smakat de flesta mentolsmaker där finns där ute (stora tillverkare) och jämfört med min egenblandade, de andra smakar inte ens nära så bra som jag själv kan blanda.

En annan fördel är att jag själv kan öka/minska smaken så den passar mig till 100%. Kanske vill blanda olika smaker för att hitta något nytt som är gott. Samt som MrDeltoid nämnde att det är mycket billigare.
Gillar du mentol borde du nog gilla Ice Mint från e-bloss. Rejält med mentol i den.
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Nu bidde det lite problem här!
Ciggen slutade ge ifrån sig rök efter att jag fyllt på juice.
Testade med den andra brännaren som följde med när jag köpte min
Mini Protank (V2) och då funkade det.
Vet inte om jag förstört brännaren av ngn anledning eller om de bara håller i ca 2 veckor.
Jag har inte torrkört brännaren

Är nu inne på light your fire's sida för att köpa några brännare.
Men där ska jag uppge vilket motstånd jag vill ha.
Hur ska jag veta det??
Please help!!
Om du väljer lägsta motståndet (1,9 tror jag för Kanger) så duger det i allmänhet med ett standardbatteri på 3,7 volt. Med högre motstånd behöver du helt säkert en twist, spinner eller mod.
Citera
2013-11-13, 19:05
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Någon elektriker lär jag aldrig bli. Men om man drar ner volten på en lågohmare, och får samma smak som en högohmare, så drar inte högohmaren mer ström bara för att det är mer volt, så länge watten är densamma.
Om jag förstår rätt.

Det stämmer bra.
Citera
2013-11-13, 19:22
Medlem
mina3grabbars avatar
Om du väljer lägsta motståndet (1,9 tror jag för Kanger) så duger det i allmänhet med ett standardbatteri på 3,7 volt. Med högre motstånd behöver du helt säkert en twist, spinner eller mod.[/quote]

Tack!
Hittade en tidigare post där Juggernawt rekommenderade 1.8
Har beställt 5 stycken.
Citera
2013-11-13, 19:39
Medlem
Citat:
Om du väljer lägsta motståndet (1,9 tror jag för Kanger) så duger det i allmänhet med ett standardbatteri på 3,7 volt. Med högre motstånd behöver du helt säkert en twist, spinner eller mod.

Tack!
Hittade en tidigare post där Juggernawt rekommenderade 1.8
Har beställt 5 stycken.

Med 1.8 ohm på standardbatteri får du ut 7,6 watt. Det brukar vara ok för normalvejparen.

Oj, citeringen blev knas, lessen.
Citera
2013-11-13, 19:55
Medlem
Kolagubbens avatar
Har precis gjort en dualcoil i min dripper, blev 0.5 Ohm, fy satan vilka rökmoln och för att inte tala om smaken, aldrig varit med om nåt liknande innan

Blir 8.5 ampere vid 4.2 volt och 35 watt

Har beställt en Trident 24K och en Kayfun, båda kloner såklart
Senast redigerad av Kolagubben 2013-11-13 kl. 19:59.
Citera
2013-11-13, 19:58
Medlem
StarGate3000s avatar
Någon som vet var Pink-Mule håller till?
Det jag köpte den 8:e dök först upp i Madrid.
Och är sedan den 11:e på väg från Tyskland.

(Jag trodde de var Danska)

Glöm detta.
Hittade på deras web att de även finns i Spanien
Senast redigerad av StarGate3000 2013-11-13 kl. 20:00.
Citera
2013-11-13, 20:00
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Någon som vet var Pink-Mule håller till?
Det jag köpte den 8:e dök först upp i Madrid.
Och är sedan den 11:e på väg från Tyskland.

(Jag trodde de var Danska)

Det är danskar som håller i det men det skickas från Spanien.
Citera
2013-11-13, 20:29
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Har precis gjort en dualcoil i min dripper, blev 0.5 Ohm, fy satan vilka rökmoln och för att inte tala om smaken, aldrig varit med om nåt liknande innan

Blir 8.5 ampere vid 4.2 volt och 35 watt

Har beställt en Trident 24K och en Kayfun, båda kloner såklart

Det råkar inte vara Kayfun 3.1 ES klonen från Fasttech?
Citera
2013-11-13, 20:41
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Nu bidde det lite problem här!
Ciggen slutade ge ifrån sig rök efter att jag fyllt på juice.
Testade med den andra brännaren som följde med när jag köpte min
Mini Protank (V2) och då funkade det.
Vet inte om jag förstört brännaren av ngn anledning eller om de bara håller i ca 2 veckor.
Jag har inte torrkört brännaren

Är nu inne på light your fire's sida för att köpa några brännare.
Men där ska jag uppge vilket motstånd jag vill ha.
Hur ska jag veta det??
Please help!!

Som jag nämnt tidigare är det *mycket* varierande kvalitet på brännarna. Speciellt de som följer med när man köper Protank. Ett par saker som du kan kolla ifall brännaren strular:
1. Kolla att den sitter ordentligt fastskruvad i bottenplattan.
2. Se till att brännaren/bottenplattan har kontakt med batteriet - ibland måste man dra ut bottenpluppen en smula så att den får kontakt.
Citera
2013-11-13, 21:21
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Det råkar inte vara Kayfun 3.1 ES klonen från Fasttech?

Yes
Citera
2013-11-13, 21:24
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Som jag nämnt tidigare är det *mycket* varierande kvalitet på brännarna. Speciellt de som följer med när man köper Protank. Ett par saker som du kan kolla ifall brännaren strular:
1. Kolla att den sitter ordentligt fastskruvad i bottenplattan.
2. Se till att brännaren/bottenplattan har kontakt med batteriet - ibland måste man dra ut bottenpluppen en smula så att den får kontakt.

Tycker oftast att brännarna man får med är värdelösa, mer regel än undantag, antingen floodas tanken eller så smakar det bränt, plocka av o sätta tillbaka flavourwicks och fram o tillbaka, slutar med att man får göra en egen coil.
Citera
2013-11-13, 21:33
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Tycker oftast att brännarna man får med är värdelösa, mer regel än undantag, antingen floodas tanken eller så smakar det bränt, plocka av o sätta tillbaka flavourwicks och fram o tillbaka, slutar med att man får göra en egen coil.

Har aldrig märkt att det skulle bli nån skillnad av att plocka bort en veke på dem, tyvärr. Tror de har stora problem med kvalitetskontrollen. Men de är ju ganska billiga att byta ut. Gjorde några egna coils till Protanken förr men tyckte det var alldele för mycket pillande så beställer nya om de strular bara. Däremot om man får en som är bra kan man skrämma liv i smakerna om man den låter använda och kläggiga brännaren ligga i vodka eller vatten över natten, låter torka och pillar in i tanken igen. Förlänger livet med minst det dubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in