2013-09-18, 20:57
Medlem
Blezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Skulle INTE rekommendera e-cigaretter som ser ut som vanliga cig. De är helt enkelt för små, levererar inte tillräckligt med effekt till förbrännaren, håller för dåligt och smakar mycket illa jämfört med riktiga vejpdon. Visst köp easyquit eller andra liknande produkter men du kommer inte att få den riktiga vape-upplevelsen och risken är överhängade att du går tillbaka till giftpinnarna.
Titta hellre på produkter från t.ex. Ego, Kanger, Vision och liknande - du får en mycket bättre upplevelse för samma pris, ofta till och med billigare!

Det har du helt rätt i. Beställde precis vision spinner + protank 2 från LYF.
Citera
2013-09-18, 23:07
Medlem
La en beställning på iClear 30 Dual Coil innan på FastTech. Ska bli ett nöje o testa! Beställde även en juice med vaniljsmak. Ska bli spännande o testa!
Btw, någon som har rekomendationer på E-liquid? Gillar fruktiga smaker, inte hittat någon tobakssmak som faktiskt smakar tobak. Testade Mojito, den smakade gräs. (inte Weed, utan gräsmattegräs, man måste vara tydlig här på FB!)
Citera
2013-09-19, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuffinManxD
Btw, någon som har rekomendationer på E-liquid? Gillar fruktiga smaker, inte hittat någon tobakssmak som faktiskt smakar tobak.
Hangsen Vattenmelon är min favorit av fruktsmaker, eller ännu hellre Vattenmelon blandat med USA-Mix
Juicerna från El Toro/House of Liquid är överlägset mest lika riktig tobak av alla jag testat, nackdelen är att dem förstör wicken/spolen väldigt snabbt så blir till att re-coila själv om man inte vill göra av med en halv förmögenhet på coil-heads. För mig är det utan tvekan värt besväret och jag har svårt att se mig gå tillbaka till dem kinesiska tobakssmakerna efter att ha vant mig vid denna kvalitén!
Senast redigerad av ChillCorrectly 2013-09-19 kl. 00:27.
Citera
2013-09-19, 13:31
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Btw, någon som har rekomendationer på E-liquid?

uk-eliquid.co.uk har massor med mycket trevliga smaker. Personligen föredrar jag Vermillion Rivers utbud med KY4, Kentucky Banana Blend, Cinnamon Roll och Applewood som favoriter.
Citera
2013-09-19, 14:14
Medlem
Citat:
La en beställning på iClear 30 Dual Coil innan på FastTech. Ska bli ett nöje o testa! Beställde även en juice med vaniljsmak. Ska bli spännande o testa!
Btw, någon som har rekomendationer på E-liquid? Gillar fruktiga smaker, inte hittat någon tobakssmak som faktiskt smakar tobak. Testade Mojito, den smakade gräs. (inte Weed, utan gräsmattegräs, man måste vara tydlig här på FB!)

Beställ aldrig från den JOKE sidan, allt jag fick därifrån var katastrofalt dåligt. kommer aldrig mera göra en beställning därifrån, jag beställde därifrån bara för jag läst här att många gör det härifrån, tankarna till min ego ce4 var rena skämtet smaka ingenting om dom. och det var 5-6 stycken o kom ingen smak utav nån av dom hahaha, aldrig mera sånt kina piss, och juicen var inte heller någon höjjdare plus att dom rivit bort hälften av ettiketten, så vem vet kanske är flera år gammal e-jucie man drar i sig.

Mvh
Citera
2013-09-19, 15:16
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krossa11
Beställ aldrig från den JOKE sidan, allt jag fick därifrån var katastrofalt dåligt. kommer aldrig mera göra en beställning därifrån, jag beställde därifrån bara för jag läst här att många gör det härifrån, tankarna till min ego ce4 var rena skämtet smaka ingenting om dom. och det var 5-6 stycken o kom ingen smak utav nån av dom hahaha, aldrig mera sånt kina piss, och juicen var inte heller någon höjjdare plus att dom rivit bort hälften av ettiketten, så vem vet kanske är flera år gammal e-jucie man drar i sig.

Mvh

Ge mig ett exempel på en clearomizer som inte tillverkats i Kina.
Citera
2013-09-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Ge mig ett exempel på en clearomizer som inte tillverkats i Kina.

hehe vart lite fel där när jag skrev, men just denna skit sida FASSTECH kommer jag aldrig mera beställa ifrån.. bättre att fortsätta där man beställt hela tiden innan o vet att prylarna funkar, en att snåla på några hundringar i månaden

Mvh
Citera
2013-09-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krossa11

Mvh
Det där låter precis som den CE4:an jag köpte i Sverige

Nästan allt jag köpt från Fasttech har fungerat utmärkt (vilket är en hel del vid detta laget) med undantag från ett Ego-batteri som var dött vid leverans och en Vivi Nova med dåliga gängor, men vart bara att kontakta supporten så fixade det sig.
Kan inte påstå att det varit mindre problem med saker jag köpt i Sverige men fördelen är att man förhoppningsvis slipper vänta så länge på utbytesprodukten om något är kasst.
De Liqua-juicer jag köpt av Fasttech har en ettikett med utgångsdatum 2015 och ser ut precis som de ska enligt Liquas hemsida.
Citera
2013-09-19, 18:11
Medlem
Gantz92s avatar
Nån som skulle kunna rekommendera en bra första e-cigg till mig som helt saknar koll på ämnet? Kan inte lägga ut så mycket stålar för tillfället. Som mest är jag beredd att betala 700 kr men ser helst att det blir lite billigare.
Citera
2013-09-19, 19:46
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Nån som skulle kunna rekommendera en bra första e-cigg till mig som helt saknar koll på ämnet? Kan inte lägga ut så mycket stålar för tillfället. Som mest är jag beredd att betala 700 kr men ser helst att det blir lite billigare.

Du behöver:
Batteri - rekommenderar E-Go Twist eller Vision Spinner. Köp 2-3st så du alltid har ett laddat.
Clearomizer - Kanger Evod, Kanger Protank 2 eller Protank Mini.
Laddare till batteri.
E-juice - Skulle faktiskt avråda dig att köpa tobakssmaker då dessa aldrig smakar speciellt likt den riktiga varan. Skaffa istället någon annan smak som du tycker om.

Allt ovanstående kan köpas från http://pink-mule.com/ - använd översättningsmenyn om danskan är svårförstådd - eller handla på svenska http://www.lightyourfire.se
Citera
2013-09-19, 21:01
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Du behöver:
Batteri - rekommenderar E-Go Twist eller Vision Spinner. Köp 2-3st så du alltid har ett laddat.
Clearomizer - Kanger Evod, Kanger Protank 2 eller Protank Mini.
Laddare till batteri.
E-juice - Skulle faktiskt avråda dig att köpa tobakssmaker då dessa aldrig smakar speciellt likt den riktiga varan. Skaffa istället någon annan smak som du tycker om.

Allt ovanstående kan köpas från http://pink-mule.com/ - använd översättningsmenyn om danskan är svårförstådd - eller handla på svenska http://www.lightyourfire.se

Tack för svaret. Jag skulle helst köpa ett komplett startpaket för att spara på stålarna. Är det bra kvalité på deras startpaket eller är det bättre att köpa separata grejer även om man har det snålt med pengar?

http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket
Citera
2013-09-19, 21:36
Medlem
Blezzas avatar
Kanske lite offtopic men hur funkar bonuspoäng på lyf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in