2013-09-19, 21:37
Medlem
Blezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Tack för svaret. Jag skulle helst köpa ett komplett startpaket för att spara på stålarna. Är det bra kvalité på deras startpaket eller är det bättre att köpa separata grejer även om man har det snålt med pengar?

http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket

Är billigare att köpa separat eftersom du knappast behöver 2 batterier ( imo i all fall)
Citera
2013-09-20, 03:25
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blezza
Är billigare att köpa separat eftersom du knappast behöver 2 batterier ( imo i all fall)

Behöver *minst* 2 batterier. Du vill ju knappast stå med ett tomt batteri när du är vejp-sugen och vara tvungen att vänta 4-6 timmar på att få din fix. Tror jag har 5-6st till mitt standard vejpdon + 5-6 Ego-varianter och några Vision Spinner.
Citera
2013-09-20, 03:36
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Tack för svaret. Jag skulle helst köpa ett komplett startpaket för att spara på stålarna. Är det bra kvalité på deras startpaket eller är det bättre att köpa separata grejer även om man har det snålt med pengar?

http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket

Skulle rekommendera följande:

2 st Vision Spinner 1300mAh (Valfria färger)
1 st laddare Ego 420mA för Vision Spinner
1 st Kanger Protank Mini
5 st utbytesförbrännare (1.8 ohm) till Kanger Protank Mini
Priset landar någonstans runt 800kr.

Till detta rekommenderar jag att du provar några såser (med nikotin) med smaker som du själv tycker om. Tobak-smak är dock klurigt att hitta någon som är identisk så ta nått annat också - äpple, citron och choklad brukar funka för de flesta.
Senast redigerad av Juggernawt 2013-09-20 kl. 03:38.
Citera
2013-09-20, 04:41
Medlem
Blezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Behöver *minst* 2 batterier. Du vill ju knappast stå med ett tomt batteri när du är vejp-sugen och vara tvungen att vänta 4-6 timmar på att få din fix. Tror jag har 5-6st till mitt standard vejpdon + 5-6 Ego-varianter och några Vision Spinner.

Har aldrig hört talas om en e-cig som tar 4-6 timmar att ladda..
Citera
2013-09-20, 13:05
Medlem
Citat:
Kanske lite offtopic men hur funkar bonuspoäng på lyf?
Inte riktigt offtopic tycker jag.
Bonuspoängen fungerar som så att du får helt enkelt bonus på allt du köper (undantag ejucie och lite annat). Så fort du har kommit upp till en viss summa skickar dom ut ett mail att "nu är du xxxkund och får y% rabatt" Jag har precis kommit upp till brons och t.ex. en vamo kostar för mig 354.25 kr istället för 369 kr.
Citera
2013-09-20, 14:28
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Har aldrig hört talas om en e-cig som tar 4-6 timmar att ladda..

3000mAh 18650-batterier tar lätt 4-6 timmar.
Citera
2013-09-20, 23:46
Medlem
Blezzas avatar
Stämmer det där att man ska ladda nya batterier man får i 8 timmar?

Fick mitt paket idag med grejerna jag beställde, förutom vätskorna som nog kommer nästa vecka.. I alla fall fick jag en ego-c twist istället för 900mah vision spinner, mycket underligt. Har kontaktat lyf om det. Kollade min order så jag inte hade fel, men det är dem som skickat fel batteri.

Och en andra fråga.. varför får jag inte särskilt mycket ånga med min nya protank 2?? Kör på cirka 3.7 volt med 2.2 ohm. Vätskan är det jag hade kvar från min beställning från paul saar.
Citera
2013-09-21, 00:21
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Stämmer det där att man ska ladda nya batterier man får i 8 timmar?

Fick mitt paket idag med grejerna jag beställde, förutom vätskorna som nog kommer nästa vecka.. I alla fall fick jag en ego-c twist istället för 900mah vision spinner, mycket underligt. Har kontaktat lyf om det. Kollade min order så jag inte hade fel, men det är dem som skickat fel batteri.

Och en andra fråga.. varför får jag inte särskilt mycket ånga med min nya protank 2?? Kör på cirka 3.7 volt med 2.2 ohm. Vätskan är det jag hade kvar från min beställning från paul saar.

2.2ohm vid 3.7v blir 6.2w och är i min mening aningen svagt. Jag förmodar att du provat att skruva upp volten? Problemet kan även bero på att du får in för mycket juice till förbrännaren. Gurglar den?
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-09-21 kl. 00:24.
Citera
2013-09-21, 01:36
Medlem
Blezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
2.2ohm vid 3.7v blir 6.2w och är i min mening aningen svagt. Jag förmodar att du provat att skruva upp volten? Problemet kan även bero på att du får in för mycket juice till förbrännaren. Gurglar den?

4 volt gav konstig smak tycker jag, 3.8 funkar bra. Gurglar gör den inte, rätt luftig draw men det är inte så farligt. Var väl mest det att det inte är så mycket ånga som jag ser i vissa videos och så tycker jag smaken kunde vara lite starkare.. Men det är väl juicens fel kanske :l Är mer nöjd med detta än paul saars skitclearomizers i alla fall. Har ju 5 extra förångare också så jag kan byta ut.
Citera
2013-09-21, 05:09
Medlem
Juggernawts avatar
Mängden ånga beror på dels vätska och dels vilken effekt du kör på. Troligtvis är det dina såser som inte har så mycket VG (vegetabilisk glycerin) i dem, vilket är vad som producerar den mesta ångan. En del skit-såser späds ut med vatten också, så du kan ha råkat ut för det med.
Citera
2013-09-21, 05:40
Medlem
Blezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Mängden ånga beror på dels vätska och dels vilken effekt du kör på. Troligtvis är det dina såser som inte har så mycket VG (vegetabilisk glycerin) i dem, vilket är vad som producerar den mesta ångan. En del skit-såser späds ut med vatten också, så du kan ha råkat ut för det med.

Funkar bättre nu i alla fall, behövde väl vejpas in.
Citera
2013-09-21, 20:46
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Funkar bättre nu i alla fall, behövde väl vejpas in.

Japp, det tar ett tag att "bränna" in en ny förbrännare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in