2012-12-01, 09:12
Medlem
FingeringAminors avatar
Hämtade ut mitt Joytech 510T kit från Heavenly Gifts igår och det verkar som jag är såld, har inte ens tittat på mitt halvfulla ciggpacke. Är dock lite missnöjd med rökutvecklingen och batteritiden. Har förstått att en cartomizer hjälper med det förstnända men jag känner mig väldigt grön när jag kollar igenom 510/eGo cartomizer avdelningen på HG. Nån som kan bryta ner gå igenom detta?
Senast redigerad av FingeringAminor 2012-12-01 kl. 09:20.
Citera
2012-12-01, 09:17
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FingeringAminor
Hämtade ut mitt Joytech 510T kit från Heavenly Gifts igår och det verkar som jag är såld, har inte ens tittat på mitt halvfulla ciggpacke. Är dock lite missnöjd med rökutvecklingen och batteritiden. Har förstått att en cartomizer hjälper med det förstnända men jag känner mig väldigt grön när jag kollar igenom 510/eGo cartomizer avdelningen på HG. Nån som kan bryta ner gå igenom detta?

Jag kör enbart med clearomizers, bra med rök och smak: http://dx.com/p/electronic-cigarette...k-2-pcs-153663

Finns större varianter o.s.v. men alla andra jag har testat har läckt och droppat från botten.
Citera
2012-12-01, 15:44
Medlem
FingeringAminors avatar
Blev ett ett 5-pack Boge cartomizer 2.6Ohm. Ska skriva av mig sen när jag har testat.
Citera
2012-12-03, 14:07
Medlem
FingeringAminors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddish
Tänkte göra ett nytt försök med e-cigg och beställa en eGo T, men jag undrar var jag ska handla. Vilken e-butik rekommenderas?
Varför just Ego-T?
Citera
2012-12-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strawberryking
Det hela är faktiskt väldigt enkelt om vi bara bryter ner det lite.
Olika versioner fungerar olika men för att ta ett väldigt bra startkitt så skulle jag rekomendera en 510-t.

Den har ett batteri, med antingen automatiskt batteri (man suger bara så aktiveras det) eller manuellt som aktiveras när man trycker på en liten knapp.
På batteriet skruvar man på en valfri förångare, den som följer med 510-t är anpassade för plastpatroner som bara innehåller vätska och när ens tank har tagit slut drar man ut den ut förångaren , öppnar skyddet och häller i valfri vätska.
Alla förångare har en viss livsspan, och tumregeln är att om det börjar smaka dåligt fast den får vätska så ska den tvättas rent i ex. kokande vatten, eller bytas ut. Smakar det dåligt så kan man även kolla så att förångaren får tillräckligt med vätska, annars går den torrt (det mesta går att hitta på youtube).
Utöver detta finns det även sk. cartomizers och mycket annat men det är nog överkurs här.
Vätskan man använder har olika namn överallt, men e-juice är nog det vanligaste, kostar ~70kr/30ml i utlandet med nikotin i sig och finns i alla olika smaker, man kan även köpa 10ml flaskor som ligger runt 35kr. Det är vist att lägga någon hundring på olika smaker för att komma fram till vad som går hem, söta smaker kan vara goda och caramel från HG är underbar, men har man den för länge så blir det bara för mycket, likså med menthol. Något att testa om hon gillar kaffe är Mocha Coffee, lite söt men inte så mycket och det är min personliga favorit, men alla har ju olika smaklökar

Ingen ecigarett kommer någonsin avge rök utan vattenånga, och köper du från en certifierad återförsäljare så kommer du alltid få med rätt instruktioner, möjligt att dom som säljer kopior/no-names också har instruktioner men enligt min erfarenhet har det aldrig varit så.

Här i sverige säljer lightyourfire.se dugliga tillbehör av vad jag hört men de har inte nikotin i sitt, visst de beställer åt dig från england men varför inte beställa allt från utlandet isåfall?
http://www.totallywicked-eliquid.co.uk/ Är en väldigt bra sida, grymma juicer och dugliga priser.
Har lite dålig koll på engelska sidor faktiskt då jag nästan exklusivt beställer från heaven-gifts.com, och det är inte att jag gillar sidan i sig, men allt jag har köpt från dom har varit av bra kvalité, äkta joytech produkter, snabb frakt (oftast är det hemma efter en vecka) och bra priser!

510-t startkit
http://www.heaven-gifts.com/product-361.html (äkta joytech 510-t 248kr utan vätska)
http://www.lightyourfire.se/el-cigar...lcigg-510-tank (kopia/no-name 510-t 321kr utan vätska)

Så den här äkta Joytech 510-t är med nicotin va? och då köper jag med: HG PG e-juice e-liquid (Menthol,36mg/ml), allt detta blir 49 dollar. Det känns som du kan en hel del om detta och vill vara säker innan jag gör något annat. Är den hållbar? och vad har din frakt blivigt när du beställt från dem? tack så mycket för ditt svar
/Emil
Citera
2012-12-03, 19:32
Medlem
Har en låda full med runt 300 filter,(bulköpte) 600st och e-cig, 2 st men båda pajjade efter ett lång tid. fundar dock på beställa nya

Men det är riktigt bra saker det där med e-cig speciellt att man får röka dom inomhus utan problem
Citera
2012-12-03, 20:25
Medlem
FingeringAminors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontherpjustderp
Så den här äkta Joytech 510-t är med nicotin va? och då köper jag med: HG PG e-juice e-liquid (Menthol,36mg/ml), allt detta blir 49 dollar. Det känns som du kan en hel del om detta och vill vara säker innan jag gör något annat. Är den hållbar? och vad har din frakt blivigt när du beställt från dem? tack så mycket för ditt svar
/Emil

Ganska ny på området men från vad jag har läst och hört mig för om: Om du inte har emot att ha en större e-cigg för en bättre vejpupplevelse (och batteritid)ta en titt på Ego-C twist batteri samt Vivi Nova atomizer. Tänk på att vissa inte tål PG så beställ en flaska VG juice också.
Senast redigerad av FingeringAminor 2012-12-03 kl. 20:38.
Citera
2012-12-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ganska ny på området men från vad jag har läst och hört mig för om: Om du inte har emot att ha en större e-cigg för en bättre vejpupplevelse (och batteritid)ta en titt på Ego-C twist batteri samt Vivi Nova atomizer. Tänk på att vissa inte tål PG så beställ en flaska VG juice också.

Okey, såg på reviews på den här Ego-C twist. Såg helt ok ut, den där Vivi Nova atomizern ser lite stor ut för min smak. Vad står PG för? Jag har använt min polares El cigg och tyckte den var bra, frågan är om kvaliten är bra. då några andra som köpt den, har den gått sönder efter 1 vecka. (kan vara fel användning, det gissar jag på) De köpte den i en affär, och inte online bör jag kanske nämna. Vad är den bästa hemsidan man kan hitta den här Ego-C twist då? tack för svar
Citera
2012-12-03, 23:15
Medlem
FingeringAminors avatar
Har du tittat på Mini Nova? Annars finns Kanger T3...Du hittar länkar några sidor tillbaka i tråden.
Citera
2012-12-03, 23:21
Medlem
Citat:
Har du tittat på Mini Nova? Annars finns Kanger T3...Du hittar länkar några sidor tillbaka i tråden.

Jo, jag tittade på Mini Nova, och Kanger T3, Ser fortfarande ut som den här Ego-C twist blir det som jag köper. Man tackar
Citera
2012-12-04, 16:30
Medlem
FingeringAminors avatar
Detta får duga tills jag har ett Ego batteri lol
http://i.imgur.com/Jny0V.jpg
Citera
2012-12-04, 21:28
Medlem
Okey, är helt grön inom området och är själv ingen vane rökare men tänkte att det var dags att ge min morfar en knuff i rätt riktning nu på julafton
Vad tror ni om den här sidan http://www.paulsaar.se/?
Verkar nästan vara lite för bra för att vara sant.

Tack ska ni ha iaf
Mvh DagenEfterIdag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in