2010-10-30, 17:15
Medlem
waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnar
Jag har renat med aceton tidigare i livet, och jag tycker att det har funkat bra Fast d har jag ju bara dragit det i snoken iof...
En liten frga bara, om man ska kra IV - vilken r d bsta reningsmetoden?
Jag testade med aceton drar det ocks bara i snoken, men upptckte att det lser d fan inte druvsockret. Krvs det timmar av omrrelse?
Citera
2010-11-01, 11:43
Medlem
Fnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av water
Jag testade med aceton drar det ocks bara i snoken, men upptckte att det lser d fan inte druvsockret. Krvs det timmar av omrrelse?

Anvnde du kemiskt ren aceton? ^^
Man fr rra om, lta det st en kvart, rra om, lta det st en kvart och sen filtrera ordentligt..
Citera
2010-11-01, 22:52
Medlem
waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnar
Anvnde du kemiskt ren aceton? ^^
Man fr rra om, lta det st en kvart, rra om, lta det st en kvart och sen filtrera ordentligt..
Yes, kemiskt ren, men okej jag fr ha lite mer tlamod nsta gng d! ^_^
Citera
2010-11-02, 09:22
Medlem
Fnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av water
Yes, kemiskt ren, men okej jag fr ha lite mer tlamod nsta gng d! ^_^

Vld, Vilja och Aceton fixar biffen ska du f se
Citera
2010-11-05, 08:14
Medlem
Hur var det nu. Gick det att skjuta det eftert?
Citera
2011-04-03, 21:02
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle

Bumpar trden d jag har samma frga och knns bara ondigt att skapa en ny trd.

Jag har vitt Amfetamin i pulverform, testade att rena ett gram med acetonmetoden och fick ut 0,8g-0,81g efter reningen. Det r fortfarande vitt pulver, massvis med mycket sm korn. Det skulle ju kunna vara bankat med ngot som inte r lsligt med aceton visserligen. Vrt att tillggas r att det blev en hel del spill s jag r vldigt njd med resultatet.

Har testat att snorta det jag renade med gott resultat och det knns som det borde vara helt OK att skjuta det ocks, eller?
Citera
2011-04-04, 23:48
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Bumpar trden d jag har samma frga och knns bara ondigt att skapa en ny trd.

Jag har vitt Amfetamin i pulverform, testade att rena ett gram med acetonmetoden och fick ut 0,8g-0,81g efter reningen. Det r fortfarande vitt pulver, massvis med mycket sm korn. Det skulle ju kunna vara bankat med ngot som inte r lsligt med aceton visserligen. Vrt att tillggas r att det blev en hel del spill s jag r vldigt njd med resultatet.

Har testat att snorta det jag renade med gott resultat och det knns som det borde vara helt OK att skjuta det ocks, eller?

Undrar ven jag samma sak, hittar bara en trd om mnet men tyvrr utan ngot vettigt svar.
Citera
2011-05-10, 16:31
Medlem
schou_89s avatar
bump?
Citera
2011-05-12, 02:44
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schou_89
bump?

Vad undrar du?
Jag har IVat amfetamin renat med acetonmetoden nu och jag verlevde. var inga som helst problem.
Citera
2011-05-12, 03:36
Bannlyst
Det gr s bra att skjuta s jag har renat tjack p detta vis ett xxx antal ggr. Men lt dej inte luras nr du renar det jvla bommuls-tjacket fr det r inte ens tjack utan ntt skit som inte acetonet kan lsa..
Citera
2011-05-12, 14:25
Medlem
schou_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Vad undrar du?
Jag har IVat amfetamin renat med acetonmetoden nu och jag verlevde. var inga som helst problem.

Okej men om vi sger att jag gr exakt s enligt ovan , kan man snabb torka det i ugnen eller ska man kra elementet .o en del sger att man mste iaf ha ett par gram fr att inte frlora fr mkt i filtret ?. kristallerna som blir kvar antar jag att man maler ner sedan ? .

thx
Citera
2011-05-12, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schou_89
Okej men om vi sger att jag gr exakt s enligt ovan , kan man snabb torka det i ugnen eller ska man kra elementet .o en del sger att man mste iaf ha ett par gram fr att inte frlora fr mkt i filtret ?. kristallerna som blir kvar antar jag att man maler ner sedan ? .

thx

Gr shr, ta nskad mngd tjack och som sagt grna lite mer n ett gram typ en 5:a. Slng ner skiten i ett glas (anvnd aldrig plast d det smlter) tillstt aceton mngden r inte s viktig men tjacket ska iaf "bada" i aceton. Rr runt i nn minut och hll sedan ut i ett melitafilter ta lite hushlls papper och krama ut acetonet ur filtret sedan lter du filtret ligga ppet ca 15 minuter s har tjacket torkat sedan skjuter du upp nskad mngd av det rena tjacket..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in