Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-01, 01:37
Medlem
Farfarsfars avatar
Sådär. Nu är FFF ägare till en bostadsrätt i Hammarbyhöjden. En smula dyrt, men smakar det så kostar det. Väldigt behagligt område och bara ett par minuter till söder.

Centrala Hammarbyhöjden, omkring Finn Malmgrens Plan, vad tror ni om det läget?
Citera
2009-02-01, 12:30
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Sådär. Nu är FFF ägare till en bostadsrätt i Hammarbyhöjden. En smula dyrt, men smakar det så kostar det. Väldigt behagligt område och bara ett par minuter till söder.

Grattis! Rätt tid att köpa också.
Citera
2009-02-01, 14:41
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Ohhh, jättefarligt. Invandrarna där är så hemska. Du får akta dig så att de inte äter upp dig.

De har dessutom byggt BR som kostar 40 000/m2 där...

Ljug mera så kanske jag tror på dig, kanske dags bli myndig först och sen kanske skaffa lite egen erfarenhet av olika områden?

När nämnde jag invandrare förresten?
Citera
2009-02-01, 14:46
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Fullt förståeligt. Det är inte förrän man spenderar en längre tid i andra huvudstäder, som man inser hur fint Stockholm faktiskt är. Vidare håller jag inte alls med om dem som påstår att Stockholm är litet. Ser man till många andra storstäder, så är det som kallas Stockholm innerstad en till ytan ganska stor stad. Åk till Warsawa, så ska ni få se på skit. Den yta man kan tänka sig att bo i är visserligen fin, men extremt liten. Allt runtomkring är kommunistghetto och dåligt stadsplanerade skyskrapor (hotell).

Paris är fantastiskt. Milano och Rom likaså.

Sthlm är ingen vacker stad, har du överhuvudtaget besökt stan?

För om du är turist är det enda du sett förmodligen kring slottet inne i stan och det är den enda delen som kan styrka ditt påstående, resten av Sthlm är ghetto idag, betongförorter, sunking trist centrum.

Det är ju rätt lustigt att alla Sthlmare jag känner säger samma sak om vilken skitstad det är.

Mycket beror det på att staden tappat sitt värde med alla inflyttade lantisar under åren.
Citera
2009-02-01, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radioskugga
Min sambo och jag ska också flytta dit, men vi tänker ställa oss i kö i Upplands-Bro där man kan få en bostad efter några månader. Inte världens roligaste område och 30 min med pendeln till stan, men samtidigt står vi i kö i Stockholm och har alla möjligheter att åka och titta på områden så vi vet var vi vill bo när det blir dags "på allvar".
Beror på vart i Upplands-Bro. Gamla Kungsängen är helt okej.
Citera
2009-02-02, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar

Grattis!! Välkommen!
Citera
2009-02-02, 09:51
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin

För om du är turist är det enda du sett förmodligen kring slottet inne i stan och det är den enda delen som kan styrka ditt påstående, resten av Sthlm är ghetto idag, betongförorter, sunking trist centrum.

Det är ju rätt lustigt att alla Sthlmare jag känner säger samma sak om vilken skitstad det är.

Mycket beror det på att staden tappat sitt värde med alla inflyttade lantisar under åren.

Jag har bott i Stockholm i två år nu, och när jag talar om Stockholm som vacker stad så menar jag just Stockholm stad, och inte förorterna som ni andra "Stockholmare" gärna vill kalla Stockholm.
Citera
2009-02-02, 10:10
Medlem
radioskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen
Beror på vart i Upplands-Bro. Gamla Kungsängen är helt okej.
Vad är det för fel på Bro? Jag har aldrig varit där, men det verkar vara det troligaste alternativet för oss. Man får ta vad som bjuds om man köat i bara ett år.

Ja kanske Kungsängen då. Men hur är det med Berggatan där? En kvinna på Upplands-Brohus antydde att där ville man kanske inte bo.... Då måste det vara riktigt illa, eller?
Citera
2009-02-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radioskugga
Vad är det för fel på Bro? Jag har aldrig varit där, men det verkar vara det troligaste alternativet för oss. Man får ta vad som bjuds om man köat i bara ett år.

Ja kanske Kungsängen då. Men hur är det med Berggatan där? En kvinna på Upplands-Brohus antydde att där ville man kanske inte bo.... Då måste det vara riktigt illa, eller?

Ja
Citera
2009-02-02, 23:23
Medlem
Citat:

Har du ens besökt ett ghetto? Vi har inga "ghetton" i Sverige - sunkiga förorter räknas knappast...

Trivs skitbra i stan och har sett mycket värre i Europeiska städer. Men visst, Östermalm är väl ghetto när herrn talat. Inte för jag håller med..men.
Citera
2009-02-16, 17:01
Medlem
Horribel_gåss avatar
Citat:
TEXT.

Du kan ju inte vara särskilt berest om du tycker att Stockholm är en av dom fulare städerna i världen.
Citera
2009-02-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discusnl
Har du ens besökt ett ghetto? Vi har inga "ghetton" i Sverige - sunkiga förorter räknas knappast...

Trivs skitbra i stan och har sett mycket värre i Europeiska städer. Men visst, Östermalm är väl ghetto när herrn talat. Inte för jag håller med..men.

Han kanske menar förorter till Sthlm och visst vi har inga riktiga ghetton i SVerige men snart så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in