2008-03-11, 03:31
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
vad menas med hög... rinkeby/tensta/fittja/vårby hög?
eller någonstans mittemellan. går man ute på kvällen hem från sältsjöbanan blir man snittad 5 ggr av 10 ? eller vad är skalan...

ja du säger det bra själv. fiskis är inget man vill sätta sin svenska fot i. skalan som du säger är väll 5ggr av 10 med kniven. övriga 5ggr är andra sätt du kan bli berikad på.
Citera
2008-03-11, 11:19
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Om man vill bo nära globen men gärna vill undvika berikare, brottslingar och knarkslödder - var bor man då?

Är Sandsborg/Skogskyrkogården någonting?
Tallkrogen?
Gamla Enskede eller Enskede gård?

Eller bör man satsa på någonstans nära Söder eller Årsta?

Tallkrogen, Gamla Enskede, Enskede gård är helt ok och där man jag tänka mig att bo igen.

Sandsborg skulle jag helt klart undvika och Skogskyrkogården beror på var du menar.
Citera
2008-03-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
ja du säger det bra själv. fiskis är inget man vill sätta sin svenska fot i. skalan som du säger är väll 5ggr av 10 med kniven. övriga 5ggr är andra sätt du kan bli berikad på.

ok, det trodde jag verkligen inte... när det ändå ligger mot saltsjöbaden som är ett ok område. varför är det så mycket invandrare i fiskis då!?!
Citera
2008-03-11, 11:43
Bannlyst
Okej, då kanske det blir Tallkrogen jag hugger på.
Är erbjuden en lägenhet där och en i Sandsborg, båda i ungefär samma prisklass och storlek.
Utöver det erbjuds jag hyra ett rum i Vasastan - som i och för sig är fint, men vem fan vill bo i ett rum hos en tant?

Ska jobba vid globen och kommer att ha ganska bra lön (28-30 någonstans) så jag borde klara skapliga hyror på ettor.

Dock svårt att få några bra erbjudanden.
Man kan ju ringa på en annons fem minuter efter att den publicerats och ändå inte få något svar.

Fett irriterande.
Citera
2008-03-11, 13:16
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Okej, då kanske det blir Tallkrogen jag hugger på.
Är erbjuden en lägenhet där och en i Sandsborg, båda i ungefär samma prisklass och storlek.
Utöver det erbjuds jag hyra ett rum i Vasastan - som i och för sig är fint, men vem fan vill bo i ett rum hos en tant?

Ska jobba vid globen och kommer att ha ganska bra lön (28-30 någonstans) så jag borde klara skapliga hyror på ettor.

Dock svårt att få några bra erbjudanden.
Man kan ju ringa på en annons fem minuter efter att den publicerats och ändå inte få något svar.

Fett irriterande.

Utan att ha sett nån av dom så låter Tallkrogen helt klart som det bästa valet.
Citera
2008-03-11, 14:10
Bannlyst
Då får det vara Tallkrogen, om inte bättre dyker upp.
Citera
2008-03-11, 23:37
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
ok, det trodde jag verkligen inte... när det ändå ligger mot saltsjöbaden som är ett ok område. varför är det så mycket invandrare i fiskis då!?!

höghus områden med hyreslägenheter lär väll vara problemet. dem med pengar flyttar inte in där. men dem nya svenskarna verkar trivas glatt. att det sen kan vara hur lugnt som helst bara en liten bit därifrån är faktiskt rätt vanligt. vi har ju massor med områden i stockholm som är så.

edit: såg att du fått ett erbjudande om tallkrogen. mitt tips är att ta det. bättre erbjudande blir nog svårt att få.
Citera
2008-03-11, 23:53
Medlem
bernankes avatar
Citat:
är fisksätra något att bosätta sig i ? finns det några okej områden...
Undvik. Ruskigt många människor på en liten yta, som dessutom råkar vara invandrare hela röset. Skottlossning, mord och bråk är relativt vanliga (jag överdriver inte, så gott som varje vecka står det i den lokala blaskan om något grövre brott som skett i Fiskis.) Som sagt, undvik till varje grad. Om du ska bo billigt i Nacka är Orminge bättre.
Citera
2008-03-12, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Undvik. Ruskigt många människor på en liten yta, som dessutom råkar vara invandrare hela röset. Skottlossning, mord och bråk är relativt vanliga (jag överdriver inte, så gott som varje vecka står det i den lokala blaskan om något grövre brott som skett i Fiskis.) Som sagt, undvik till varje grad. Om du ska bo billigt i Nacka är Orminge bättre.

jo, men via bostadsförmedlingen är det oftast dessa områden med hög kulturberiknings grad som är "lättare" att få... när man har en 2,5års kö plats.
Citera
2008-03-13, 08:49
Medlem
jag vet att folk har trashat rågsved... men är verkligen hela rågsved totalt värdelöst.? vet endå folk som köpt bostad och flyttat dit, det är helt vanliga svenssons eller ungdomar... och nu menar jag inte runt rågsvedskolan och den sidan, utan mer ner mot fagersjö och myrängen hållet, dvs i utkanterna.

folk som har erfarenhet från att bott eller varit mycket i området skulle uppskattas svar från... folk som gissar, har en förutfattad mening eller har läst i tidningen göra sig icke besvär
Citera
2008-03-13, 09:39
Bannlyst
Blev erbjuden en lya vid Mariatorget nu. Typ 30 kvadrat.
Ganska prisvärt.

Får dock en aning skum vibb.
Citera
2008-03-13, 16:58
Bannlyst
Citat:
Blev erbjuden en lya vid Mariatorget nu. Typ 30 kvadrat.
Ganska prisvärt.

Får dock en aning skum vibb.

Bra hyra? Lyhört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in