Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Usch, jag har tyvärr precis samma fördomar. Men är det inte lite samma visa i stambytta innerstadslägenheter? Mina kompisar som bor i stan har allehanda muppar till grannar. Folk med barnvagnar som kostar som en småbil etc. De är nog överallt i dagens Stockholm... Den samlande egenskapen hos de människorna är för övrigt att alla verkar vara inflyttade lantisar. Lustigt.
hä, fast då bor man ju iaf i ett sekelskifteshus med stuckaturer o skit samt en låg avgift, sen har jag ändå nån bild av att inne i stan är det mer pluralism och dina kompisar bor ju där

. De som bor i hammarby sjöstad tycker uppenbarligen att det är viktigt med nybyggda fräscha lägenheter med golvvärme i klädkammaren annars skulle de inte pröjsa avgift på tusentals kronor.
för min del blir det innerstad om det går ner ganska mycket mer, vilket jag inte tror, annars tror jag nog att det blir nåt på andra sidan bron med en låg månadskostnad, bor man inte på gångavstånd till jobbet så kvittar det ju om man åker tre eller fyra stationer liksom