2008-03-13, 19:10
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
jag vet att folk har trashat rågsved... men är verkligen hela rågsved totalt värdelöst.? vet endå folk som köpt bostad och flyttat dit, det är helt vanliga svenssons eller ungdomar... och nu menar jag inte runt rågsvedskolan och den sidan, utan mer ner mot fagersjö och myrängen hållet, dvs i utkanterna.
folk som har erfarenhet från att bott eller varit mycket i området skulle uppskattas svar från... folk som gissar, har en förutfattad mening eller har läst i tidningen göra sig icke besvär
folk som har erfarenhet från att bott eller varit mycket i området skulle uppskattas svar från... folk som gissar, har en förutfattad mening eller har läst i tidningen göra sig icke besvär
Det var jag som trashade Rågsved mest. Myrängen och Fagersjö har ingenting med Rågsved att göra. Fagersjö har visserligen liknande problem i sitt område med höghus som ligger mot Farsta till, men annars är det villor och radhus som gäller. De dyraste i femmiljoners-klassen.
Myrängen är inte ens Stockholm kommun. Det är Huddinge. Det skiljer en stor äng upp till Rågsved men jag tror inte att skiten spiller över nåt nämvärt. Jag tror inte det finns en enda kommunal hyresrätt i Myrängen. Villor, radhus och ett fritidshusområde i skogen är det som gäller där. Jag funderade själv ett tag på att köpa ett sådant fritidshus (för att bygga om till permanentboende) när jag fick nys på att Myrängen skulle bli omvandlingsområde och få vatten och avlopp.
Hellre Myrängen än Fagersjö och ska man bo i Fagersjö ska man göra det i västra änden. Men ingendera platsen har med Rågsved att göra.
Och jag varken gissar, har förutfattade meningar eller fått min info om Rågsved från tidningarna.