2008-02-12, 19:21
Medlem
akzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
ärligt talat har jag inte sett honom så mycket. 2-3 gånger i parlamentet och i nåt annat sammahang. men han är INTE roligast i sverige.

Du får väl också betänka vad för slags program det där är som du dömer efter. Melodifestivalen och Parlamentet..

Grejer som t.ex Killinggängets Hardy Nilsson på Expressen Fredag hade aldrig ens haft en chans att göras i de sammanhangen. Det är för snävt och smalt. Framträdandena måste i dessa fall vara mycket mer mainstream, och vad är då inte Haddaway och "röra-sig-feminint"? Så mainstreamhumor det går, men det hyllas av många.

Jag har heller inte sett BG live, men innan jag anser honom vara rolig eller inte vill jag se hans egna material.
Citera
2008-02-12, 19:24
Jag såg han bara på Melodifestivalen, tyckte inte han var något vidare direkt.

Att säga att han är "bäst i Sverige" är OTROLIGT långsökt. Kolla på Robert Gustafsson och liknande istället.

Denna snubbe har varit med 3 gånger i TV eller nåt.

Som nån tidigare sa:
"Magnus Betnér säger "gubbar är äckliga" = publiken skrattar.
Björn Gustafsson gör en fånig min = publien skrattar."

instämmer.
Citera
2008-02-12, 19:25
Medlem
Jarreaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge N. Prajd
Som fransmännen säger: "Helvetet är den plats där engelsmännen tillreder all maten och svenskarna är komiker!" Det är synd om oss!

Nu ljög du. Gör inte det!
Citera
2008-02-12, 21:55
Medlem
bonapartes avatar
Citat:
Som fransmännen säger: "Helvetet är den plats där engelsmännen tillreder all maten och svenskarna är komiker!" Det är synd om oss!
Dra inte in fransmännen i detta! Tråkigare folk får man leta efter i revisionsbyråer för dövstumma.
Vad gäller Björn Gustafsson så håller jag med de som tycker att han är rolig men när man beskriver honom som humorns riddare som ska rädda Sverige undan tristess och andra tråkigheter så går man för lång. Kalla honom dessutom inte för nydanande. Han är rolig men han gör ju knappast något nytt man måste fan vara 14 för att tro det. Barn och deras brist på referensramar är ett av livets glädjeämnen men det är inte så jag vill bli road på FB- ett diskussionsforum för myndiga.
Citera
2008-02-12, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bonaparte
Dra inte in fransmännen i detta! Tråkigare folk får man leta efter i revisionsbyråer för dövstumma.
Du har inte provat att lära dig franska språket? Jag tror det skulle underlätta för dig att förstå fransk humor!
För att hålla sig till ämnet så anser jag inte att Björn Gustafsson är någon nämnvärd vitamininjektion för humorn i landet Lagom. Här är alla lagom roliga på ett lagom smart sätt, ingen får eller vill sticka ut. Folksjälen är karg, så ock humorn.
Citera
2008-02-12, 22:35
Medlem
bonapartes avatar
Citat:
Du har inte provat att lära dig franska språket? Jag tror det skulle underlätta för dig att förstå fransk humor!
Får inte eftersom jag varken heter Bengt Frithiofsson eller är en 13-årig skolflicka. Jag har däremot sett en hel del franska komedier och det är mycket slap stick, "roliga" röster och situationskomik alltså lite som Stefan och Krister och jag avskyr det.

Vi ska dock inte ha för höga förväntningar på Björn Gustaffsons nyskapande då det är svårt att förnya sig i hans ålder. Det skulle vara svårt för vilken 74-åring som helst.
Citera
2008-02-12, 22:59
Bannlyst
Citat:
Vi ska dock inte ha för höga förväntningar på Björn Gustaffsons nyskapande då det är svårt att förnya sig i hans ålder. Det skulle vara svårt för vilken 74-åring som helst.
Tråden handlar om Björn Gustafsson den yngre, den 21-årige BG! Blindstyre!

Förresten, hur kan man ha ett franskt (korsikanskt) efternamn som nick och inte gilla fransmän, deras språk eller humor? En motsägelse i termer enligt mig!
Citera
2008-02-12, 23:05
Medlem
bonapartes avatar
Citat:
Tråden handlar om Björn Gustafsson den yngre, den 21-årige BG! Blindstyre!

Förresten, hur kan man ha ett franskt (korsikanskt) efternamn som nick och inte gilla fransmän, deras språk eller humor? En motsägelse i termer enligt mig!

Det där om BG var ett litet störigt skämt från min sida Och vad gällar mitt namnval så kan jag hålla med om att det är motsägelsefullt ungefär lika motsägelsefullt som en homofob frankofil

Edit: Var lite för glad i mellanslagstangenten
Senast redigerad av bonaparte 2008-02-12 kl. 23:44.
Citera
2008-02-12, 23:33
Bannlyst
Citat:
Det där om BG var ett litet störigt skämt från min sida Och vad gällar mitt namn val så kan jag hålla med om att det är motsägelsefullt ungefär lika motsägelsefullt som en homofob frankofil
Tvärtom, en homofobisk hellenofil ("grekofil") hade varit motsägelsefull! Fransmännen däremot har alltid hyllat kvinnan som det optimalt sköna!!!
Citera
2008-02-12, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Björn din lille fjolla.

Du har verkligen dålig fantasi, bättre kan du!
Citera
2008-02-13, 00:29
Medlem
Gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uggla-Kamachi
Såå han förlorade oskulden i fjol och nu går hans döttrar med högklackat, inte läst hela tråden och förstått vem det gäller va

Hoho! Det här är humor.
Citera
2008-02-13, 01:59
Medlem
wonderlands avatar
När han gjorde sin danssketch fr.o.m What is Love? så kunde jag inte sluta tänka på den här SNL-Jim Carrey sketchen där de använder samma låt.

http://www.youtube.com/watch?v=4iTGc...eature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in