Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Han är något av en impulskomiker och det är svårt att få till det varje gång då. Det jag stör mig lite på är att han aldrig får till det. De grejer han kör är också såna grejer alla kan köra, oavsett man är komiker eller ej. Skillnaden är bara att han har möjligheten att synas i rutan.
Dokusåpagenerationens version av humor/vadsomhelst. Om det ser ut att vara på gränsen att vem som helst skulle kunna prestera lika bra i samma situation blir det omåttligt populärt. Är det för bra gjort tappas "jag skulle kunna göra det där"-ingrediensen, som tydligen måste ingå nu för tiden.
Och personligen tycker jag han (tyvärr helt) saknar fingertoppskänsla för stor humor. Visst är han ung och hantverket slipas med erfarenhet och mer erfarenhet. Tar han humor på allvar och jobbar hårt kan han säkert bli en bra komiker.
Men är man inte en jävel på att skriva behöver man
känslan att hitta det roliga i momentet. Fan vet om BG har det. "Modet" att ta sig ut på osäker mark har han ju, men det är inte roligt i sig.
Får mest känslan att han är en ny uppfriskande/oberäknelig "personlighet" snarare än en komiker. Och att hans cheerleaders förutsätter att han (nån gång i framtiden) blir rolig också.
Men han är ung, ser bra ut, saknar lite spärrar (eller är tillräckligt modig), men är tillräckligt "safe" för att krydda diverse dussin-TV-program där han kan gå lite lagom off-script. Inte med nyskapande humor, men så
nånting händer som inte är totalt förutsägbart. Verkar för tillfället räcka långt.