2008-05-25, 13:10
Medlem
leguanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cook
http://www.youtube.com/watch?v=oM5AZ9-maZ8

För er som "missade" kvällens program.

Det känns som att man måste vara under 18 för att uppskatta den killens så kallade humor.

Pinsamt som sagt.

Jävlar vad kasst och pinsamt.
De från andra länder som såg björn måste ju ha undrat varför sverige lät en efterbliven person presentera våra poäng.
Citera
2008-05-25, 13:16
Bannlyst
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=405

Jag hoppas att det här humor"trollet" försvinner så snabbt som möjligt.
Citera
2008-05-25, 13:17
Medlem
Citat:

Det känns som att man måste vara under 18 för att uppskatta den killens så kallade humor.

Pinsamt som sagt.

Är det bara jag som tycker att det där stammade påminner jävligt mycket om det Robert Gustafsson kör med? Jag finner likheter.
Citera
2008-05-25, 13:31
Medlem
KönsKlass avatar
Han är något av en impulskomiker och det är svårt att få till det varje gång då. Det jag stör mig lite på är att han aldrig får till det. De grejer han kör är också såna grejer alla kan köra, oavsett man är komiker eller ej. Skillnaden är bara att han har möjligheten att synas i rutan.
Citera
2008-05-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Han är något av en impulskomiker och det är svårt att få till det varje gång då. Det jag stör mig lite på är att han aldrig får till det. De grejer han kör är också såna grejer alla kan köra, oavsett man är komiker eller ej. Skillnaden är bara att han har möjligheten att synas i rutan.

Dokusåpagenerationens version av humor/vadsomhelst. Om det ser ut att vara på gränsen att vem som helst skulle kunna prestera lika bra i samma situation blir det omåttligt populärt. Är det för bra gjort tappas "jag skulle kunna göra det där"-ingrediensen, som tydligen måste ingå nu för tiden.

Och personligen tycker jag han (tyvärr helt) saknar fingertoppskänsla för stor humor. Visst är han ung och hantverket slipas med erfarenhet och mer erfarenhet. Tar han humor på allvar och jobbar hårt kan han säkert bli en bra komiker.

Men är man inte en jävel på att skriva behöver man känslan att hitta det roliga i momentet. Fan vet om BG har det. "Modet" att ta sig ut på osäker mark har han ju, men det är inte roligt i sig.

Får mest känslan att han är en ny uppfriskande/oberäknelig "personlighet" snarare än en komiker. Och att hans cheerleaders förutsätter att han (nån gång i framtiden) blir rolig också.

Men han är ung, ser bra ut, saknar lite spärrar (eller är tillräckligt modig), men är tillräckligt "safe" för att krydda diverse dussin-TV-program där han kan gå lite lagom off-script. Inte med nyskapande humor, men så nånting händer som inte är totalt förutsägbart. Verkar för tillfället räcka långt.
Citera
2008-05-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leguanen
Jävlar vad kasst och pinsamt.
De från andra länder som såg björn måste ju ha undrat varför sverige lät en efterbliven person presentera våra poäng.

exakt, ska man skratta eller gråta?
Citera
2008-05-25, 15:41
Medlem
guldkorns avatar
Björn Gustafsson känns som humorns svar på Jens Byggmark. Jämförs med Stenmark men ägnar sig mest åt att köra ut...
Citera
2008-05-25, 15:52
Medlem
Khapis avatar
Killen är lite över 20 bast, och därför har man ett visst överseende med en del barnsjukdomar han bevisligen har. Det man ska tänka på är att Robert Gustavsson var inte särskilt gammal när han slog igenom.

Skillnaden var att Robert hade/har en uppenbar talang, det kunde man se direkt. Det fanns inget "vänta och se" med Robert. När Robert ville parkera bussen i pastejköket och ha smör på en musiker, då var det full poäng direkt. Björn har inte den talangen. Se bara på hans taffliga försök med "Benjamin" som är ljusår ifrån det Robert Gustavsson producerade i hans ålder.

För att citera: Don't believe the hype. BG lever på hypen och egentligen inte så mycket mer.

Edit: Stavfel.
Senast redigerad av Khapi 2008-05-25 kl. 16:06.
Citera
2008-05-25, 17:23
Medlem
Red Machines avatar
Citat:

Pinsamt som sagt.

Nja man behöver nog inte vara under 18 isådanafall är jag ett snart 30 årigt undantag. Känns som det är så otroligt mycket jante över all kritik. Ofta kommer kritiken från killar som hänger på forumdelen humorlänkar och skrattar åt utvecklingstörda. Vilka har kass humor kan man fråga sig
Citera
2008-05-25, 19:23
Medlem
Chandler Bings avatar
Va snackar ni om? Killen är guld........jag gillar han, humorn e på topp. Sen om alla andra länder i Europa ser ut som frågetecken, so what? Så skulle vi också uppfatta deras egna komiker. Ähh stå på dig Björn, du är rolig!!!!!
Citera
2008-05-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Nja man behöver nog inte vara under 18 isådanafall är jag ett snart 30 årigt undantag. Känns som det är så otroligt mycket jante över all kritik. Ofta kommer kritiken från killar som hänger på forumdelen humorlänkar och skrattar åt utvecklingstörda. Vilka har kass humor kan man fråga sig

Jantelagen är ett säkert kort dra fram mot kritiska röster. Vet inte om det passar så bra här.

Att vi andra icke-18-åringar -- med cynisk ironihumor osv. i lasten -- kanske "inte fattar" den nya, unga meta-humorn (som BG får representera) kan jag köpa. Typ. Men vilken överväldigande majoritet i tråden låter särskilt missunnsam menar du?

Och folk med kass humor som skrattar åt utvecklingsstörda ...eh, BGs sketcher där han spyr grädde, ramlar omkring i vardagsrummet och tvingar fram gråtattacker för att tjejen gjort slut? Eller när han i Parlamentet (i brist på något vasst att *säga*) drar fram "utvecklingsstörd-kille-vet-knappt-var-han-är"-karaktären?

Match made in heaven, skulle jag säga.
Citera
2008-05-25, 19:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag tycker att en lyckad komiker bör vara i första hand sarkastisk, nonchalant och insinuant. Kvick. Hajar inte grejen med flams och trams. Björn Gustavsson saknar i min mening mest iögonfallande finess och ironisk udd. Det är för jävla menlöst, bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in