2008-05-10, 21:38
Medlem
Noice för mig dog ut i samband de spelningarna 95-96. Jag har ingenting emot Öhrn egentligen. Han är ett hängivet fan och bandet de låter bra och inte så grötigt som de kunde låta på 90-talet. Trots de har jag ändå svårt att tycka om Hans ljusa röst, lite som Jimmy Jansson.

I mitt tycke så känns de inte specielt relevant att åka runt med ett band och kalla de för något som de inte längre är. Vad har Öhrn egentligen gemensant me de liv dom levde? och Ännu mer relevant. Vad har numera Kristna Thyrén gemensamt me de idealen?

Som de är nu blir de mest en nostalgi-trip för de närmast sörjande. Ett gäng kvinnor i medelåldern som älskar de och låtsats att de är 1980 igen.

O andra sidan tycker jag att de är ganska harmlöst så länge de inte beslutar sig för att spela in nytt matrial under namnet Noice. Då är de verkligen illa.

För övrigt så är Tonnårsdrömmar/bedårande barn av sin tid och De ljuva livet bland de 20 bästa svenska plattor som gjorts och Live på ritz topp 5 bästa svenska liveskivor
Citera
2008-05-11, 11:42
Medlem
Frottefiltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Noice för mig dog ut i samband de spelningarna 95-96. Jag har ingenting emot Öhrn egentligen. Han är ett hängivet fan och bandet de låter bra och inte så grötigt som de kunde låta på 90-talet. Trots de har jag ändå svårt att tycka om Hans ljusa röst, lite som Jimmy Jansson.

I mitt tycke så känns de inte specielt relevant att åka runt med ett band och kalla de för något som de inte längre är. Vad har Öhrn egentligen gemensant me de liv dom levde? och Ännu mer relevant. Vad har numera Kristna Thyrén gemensamt me de idealen?

Som de är nu blir de mest en nostalgi-trip för de närmast sörjande. Ett gäng kvinnor i medelåldern som älskar de och låtsats att de är 1980 igen.

O andra sidan tycker jag att de är ganska harmlöst så länge de inte beslutar sig för att spela in nytt matrial under namnet Noice. Då är de verkligen illa.

För övrigt så är Tonnårsdrömmar/bedårande barn av sin tid och De ljuva livet bland de 20 bästa svenska plattor som gjorts och Live på ritz

topp 5 bästa svenska liveskivor

Jag visste inte ens vilka noice var innan år 2004.
Senast redigerad av Frottefilten 2008-05-11 kl. 11:45.
Citera
2008-05-11, 17:06
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Vad menar du? Han berättade att han inte tyckte Noice va lika bra som Beatles då tar man väl för givet att han tycker dom är bättre än Beatles eller hur, vad är problemet?

Haha, hur kan du tolka "Jag vill påpeka att jag inte alls tycker Noice är lika bra som Beatles, det var bara ett exempel" som att jag skulle tycka Noice var bättre än Beatles?
Som jag skrev var det ett exempel, vad är det du inte förstår?
Citera
2008-05-11, 17:07
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frottefilten
Jag visste inte ens vilka noice var innan år 2004.

Det bevisar ju hur lite du vet, och att du kan tycka Marcus Öhrns Bebisröst(35 år gammal dessutom) är bättre än Hasses, jag menar Hasse lät bättre när han var 14.
Citera
2008-05-12, 08:42
Medlem
Frottefiltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Det bevisar ju hur lite du vet, och att du kan tycka Marcus Öhrns Bebisröst(35 år gammal dessutom) är bättre än Hasses, jag menar Hasse lät bättre när han var 14.

Men marcus är min favvo från när han var med i fame factory 2004!
Citera
2008-05-12, 10:53
Medlem
Citat:
Vad menar du? Han berättade att han inte tyckte Noice va lika bra som Beatles då tar man väl för givet att han tycker dom är bättre än Beatles eller hur, vad är problemet?

Du är ju ta mig fan dummare än tåget och vartenda inlägg av dig i den här tråden har hjälpt till att cementera den åsikten.
Citera
2008-05-12, 11:52
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Problemet? Det enda problemet här är du...
Citera
2008-05-12, 13:05
Medlem
Samwises avatar
Citat:

Ja men du kan ju inte jämföra en legend och en poser?
Citera
2008-05-12, 21:47
Medlem
Frottefiltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Ja men du kan ju inte jämföra en legend och en poser?

poser???
Citera
2008-05-12, 21:58
Medlem
Citat:

Här är det dags för ett klassiskt och otrevligt OCH?!
Citera
2008-05-12, 22:00
Medlem
Citat:
poser???

Dokusåpa-deltagare. Alltså människor som är lite sämre än resten.
Citera
2008-05-12, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Dokusåpa-deltagare. Alltså människor som är lite sämre än resten.

Precis!

Alkis och mediakåt wannabe rockstar som försöker ragga fjortisbrudar typ Frotteliten en riktigt djälva looser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in