2008-02-10, 18:57
Medlem
KungensMages avatar
Ingen som har någon rolig berättelse att berätta om den här herren? Han levde ju ett rätt så kaotiskt liv så det måste väl finnas några roliga eller tragiska berättelser om honom.
Kanske någon tjej här som tonåringstjej blev tryckt av han eller nån annan i Noice?
Eller varför inte nån gammal pundarkompis till han som sprungit runt på sergelstorg och leta efter heroin? Ja allt av intresse!
Citera
2008-02-10, 19:09
Medlem
langaocbs avatar
En kvinna jag var bekant med var på samma "avgiftnings-ställe" som honom, kan tänka mig att det var tidigt 90-tal alternativt sent 80-tal. Han ska ha legat och skrikit "Jag är kändis, jag ska ha vååård!", när han tände av.
Citera
2008-02-11, 18:55
Medlem
KungensMages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
En kvinna jag var bekant med var på samma "avgiftnings-ställe" som honom, kan tänka mig att det var tidigt 90-tal alternativt sent 80-tal. Han ska ha legat och skrikit "Jag är kändis, jag ska ha vååård!", när han tände av.
He he ja så kan det gå...

Förstår faktist inte varför Gyllene tider blev så mycket större än dessa herrar. Jag var iofs lite för ung när dessa blev stora mennu efteråt så tycker jag att Nocie har bra mycket mer svängiga låtar och låtar som sätter sig på hjärnan än va dom där bönderna från Halmstad har. Va det bara för att det gick så bra för PG i Roxette som Gyllene tider blivit så stora? Vilka va störst i början på 80 talet??
Citera
2008-02-11, 19:02
Medlem
Lite OT men vilken Linus i Södertälje SK hade sin farsa i Noice?
Citera
2008-02-11, 19:15
Medlem
Klasen.
Citera
2008-02-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Lite OT men vilken Linus i Södertälje SK hade sin farsa i Noice?

Hur kan man ha sin farsa i Noise? Min har aldrig varit där. Men han har varit i Farsta, så man kan säga att jag har haft min farsa i Farsta.
Citera
2008-02-11, 19:29
Medlem
medelklassmans avatar
Stackars Hasse är ju tvärdöd sedan en 5-6 år.
Levercancer/gulsot el något liknande - oftast är detta relaterat till ett sådant utsvävande och sybaritiskt leverne som stackarn ägnade sig åt i efterdyningarna efter att karriären somnade in.

Växte upp i och kolade också vippen i Gustavsberg.

Vet inte vad som hände med Fredrik von Gerber, men Peo Thyrén bor kvar i Värmdö och har bla representerat KD i Värmdö kommunfullmäktige.

Sedan var ju Hasse alltid den "gulligaste" på alla Okejaffischer - medans Freddie hade pizzafejs och Stockholms läns största adamsäpple - allt enligt kvinnliga bekanta som idag är avdelningschefer, arkitekter, lärarinnor, webredaktörer m.m. men som i början av 80-talet var storögda fans till pojkbandet där 50% senare kom att knarka ihjäl sig.
Senast redigerad av medelklassman 2008-02-11 kl. 20:14. Anledning: Stavfel, syftesfel, fel attityd m.m.
Citera
2008-02-11, 19:37
Medlem
Om jag inte är helt ute och Cyklar är/var någon av dom rektor på Rönninge Gymnasium.
Citera
2008-02-11, 20:01
Bannlyst
I stället för att lägga ned helt så försöker man tydligen mjölka ur det sista ur kossan/åsnan och köra på.

Va e de för en jävla sångare man tagit in? Nån jävla dokusåpa/wannabe.

Usch!
Citera
2008-02-12, 04:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
I stället för att lägga ned helt så försöker man tydligen mjölka ur det sista ur kossan/åsnan och köra på.

Va e de för en jävla sångare man tagit in? Nån jävla dokusåpa/wannabe.

Usch!
Var det inte Marcus Örn?
Citera
2008-02-12, 07:36
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kex
Var det inte Marcus Örn?
Är! Dom håller tydligen på fortfarande.

http://www.myspace.com/officialnoice
Citera
2008-02-12, 08:51
Medlem
MightyMike72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Är! Dom håller tydligen på fortfarande.

http://www.myspace.com/officialnoice
Den första Lp-skivan jag köpte var "Det ljuva livet", tror det var -82 på ett köpcentra någonstans i Sverige under en familjesemester.
Mina föräldrar protesterade bestämmt, men jag gav mig inte utan pungade upp 19.90 eller om det var 29.90 för den.
Dit jag vill komma är; Jag har älskat den skivan sedan dess, har sett Noice live och även köpt fler plattor med dom.
När jag gick in på den här länken till deras myspace, så blir jag ledsen. Så här låter inte Noice! Hasse vrider sig i sin grav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in