Noice.. vilka grabbar, älskar dem.
Nåväl, om jag ska hålla mig till topic så finns det väl inte så mycket att säga då det mesta är sagt.
Eller, min moster som bor i Sala jobbade med Hasse när han satt inne på rehab. Han var helt borta ibland och hur deprimerad som helst över att allt hade gått så snett. "Varför var jag inte äldre? Jag var alldeles för ung för hela skiten" brukade han yttra sig när han mådde som värst. Stackarn, underbar människa det där..
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Nej jag har ingen personlig relation till någon av Noices-medlemmarna även om jag har träffat ett flertal av dom 95-96 när jag va liten. Gillar musiken som fan dock.
Hade Gerber fortfarande like långt hår? Han fyller ju faktiskt 50 om några månader och är morfar och allt.
Jag är ganska övertygad om att han aldrig varit nån riktig missbrukare dock. De är en väldigt smart snubbe faktiskt men han har säkert party-drogat lite under åren precis som (utan att nämna några namn) en viss 2,42-höjdhoppare.
Men värre än så har de nog aldrig varit.
Fredrik von Gerber missbrukade narkotika under 2003, som han själv sa under en intervju i slutet av 2006 på TV4.
Justja, anledningen till att Peo Thyrén och Fredrik von Gerber aldrig höll på med droger under och strax efter Noice-tiden (Hasse och Freddie höll faktiskt på lite under Noice-tiden, det var ljudteknikerna etc som erbjöd dem, men det var inte föränn några år senare de började på allvar) var för att Peo först och främst absolut inte vågade, alkohol höll han sig gärna till men droger struntade han i med nöje.
Fredrik von Gerber var lite äldre än dom, och hade mycket lättare att hantera hela kändissituationen som de befann sig i då. Dock hamnade ju han i träsket några år senare, men det är en annan historia.