2008-05-31, 02:28
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Jag kan ha fel, men jag hörde att någon sålde den på Tradera för 3-4tusen, sen så måste den vara i bra skick.

De va som fan... Jag trodde inte cd skivor inbringade sådana fantasisummor....

Det blir till att försöka kränga skiten...
Citera
2008-06-03, 21:18
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ja det visste jag, lilla du.
Men att använda samma sak 28 år senare, är det inte lite töntigt?
Vad har det för betydelse att det gått 28 år? Hade det varit mindre töntigt om det bara gått 17 år menar du? Att sminka sig var/är ju ett av deras attribut.
Citera
2008-06-06, 19:14
Medlem
Du får knappast 3-4 tusen för Noice Europa cdn.

Den högsta summan den såkts för på tradera är nog 1500 kronor. Mitt Första ex köpte jag för 700 kronor. Mitt billigaste ex köpte jag för bara 150 kronor på tradera. Andledniingen till att de blev så billigt var att auktionen va slarvigt skriven och saknade bild. Sålde sedan den vidare och fick 400 kronor för den. Så de är svårt att säga vad du får för den i nuläget.

Den trycktes iaf bara i 300 ex iaf på CD. Vinylen är inte sällsynt. Bedårande barn av sin tid är nog mer värdefull på CD den också.

Dock så har VHS-filmen De öjuva livet sålt för närmare 3000 kronor. Mitt ex köpte jag för 2500 kronor.

Kan också tala om att jag har fått en förhandstitt på de första kapitlet i Noice-biografin. Kan iaf säga att de kommer att bli bra och också de mest inbitna fansen kommer att lära sig mycke nytt.
Citera
2008-06-08, 10:48
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel

Den högsta summan den såkts för på tradera är nog 1500 kronor. Mitt Första ex köpte jag för 700 kronor. Mitt billigaste ex köpte jag för bara 150 kronor på tradera. Andledniingen till att de blev så billigt var att auktionen va slarvigt skriven och saknade bild. Sålde sedan den vidare och fick 400 kronor för den. Så de är svårt att säga vad du får för den i nuläget.

Den trycktes iaf bara i 300 ex iaf på CD. Vinylen är inte sällsynt. Bedårande barn av sin tid är nog mer värdefull på CD den också.

Dock så har VHS-filmen De öjuva livet sålt för närmare 3000 kronor. Mitt ex köpte jag för 2500 kronor.

Kan också tala om att jag har fått en förhandstitt på de första kapitlet i Noice-biografin. Kan iaf säga att de kommer att bli bra och också de mest inbitna fansen kommer att lära sig mycke nytt.

Är inte Europa vinylen med affischen värd något?

VHS:en har jag aldrig sett med egna ögon, utom möjligen någon enstaka gång när den kom ut.
Citera
2008-06-08, 11:05
Medlem
Citat:

Berätta mer
Citera
2008-06-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Är inte Europa vinylen med affischen värd något?

VHS:en har jag aldrig sett med egna ögon, utom möjligen någon enstaka gång när den kom ut.

Den skulle nog kunna värd en del. Har inte själv sätt den på tradera nångång men den borde egentligen inte va specielt sällsynt, trycktes i rätt många ex har jag för mig. Jag köpte den för en hundring i en affär.

Vhsen va ute i höstas på tradera en gång och får nog frtfarande ses som de mest åtråvärda objektet. Vad jag vet så såldes den ju bara till medlemmar av fanclubbe en kort peiod under 82
Citera
2008-06-08, 14:49
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Vad har det för betydelse att det gått 28 år? Hade det varit mindre töntigt om det bara gått 17 år menar du? Att sminka sig var/är ju ett av deras attribut.

Nej, det har det inte alls varit.
Självfallet har de haft lite smink, men det är inte många shower de har haft helvit makeup.
Ja det är töntigt efter 28år om bandet inte heter KISS och om bandets image inte går ut på att sminka sig som "The Crow"

Tryffel, jag skrev "Jag kan ha fel".
Citera
2008-06-08, 17:00
Medlem
Citat:
Nej, det har det inte alls varit.
Självfallet har de haft lite smink, men det är inte många shower de har haft helvit makeup.
Ja det är töntigt efter 28år om bandet inte heter KISS och om bandets image inte går ut på att sminka sig som "The Crow"

Tryffel, jag skrev "Jag kan ha fel".

Där har du helt rätt i. De är i 45årsåldern och lever inget liv som på något sätt har något gemensamt med va de repesenterade på tidigt 80-tal. Då känns de inte mer än lovligt gubbigt att sminka på sig ännu mer än va de va förr. Lika mycke som jag ser de som extremt larvigt att se dessa lönnfeta kvinnor i 35-45 åråldern klä sig i tidstypiska kläder på konserterna med randiga leggings, converse-skor och allt annat.

De är svårt att åldras som punkband. Kanske därför vi aldrig får se några återföreningsgig med Ebba grön trots att de på några kvällar skulle bli mångmiljonärer och få ett tacksamt tillslag i kassan.
Ung och kåt kanske inte ska framföras av en såpass gammal Thåström.

Antar att de är lättare för popband.
Citera
2008-06-08, 17:04
Medlem
Citat:
Kanske därför vi aldrig får se några återföreningsgig med Ebba grön trots att de på några kvällar skulle bli mångmiljonärer och få ett tacksamt tillslag i kassan.

Räcker med en kväll De blev erbjudna 18 miljoner för tre konserter men tackade nej. Respekt till Ebba Grön, det är inte punk att sälja ut sig!
Citera
2008-06-08, 19:02
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Den skulle nog kunna värd en del. Har inte själv sätt den på tradera nångång men den borde egentligen inte va specielt sällsynt, trycktes i rätt många ex har jag för mig. Jag köpte den för en hundring i en affär.

Vhsen va ute i höstas på tradera en gång och får nog frtfarande ses som de mest åtråvärda objektet. Vad jag vet så såldes den ju bara till medlemmar av fanclubbe en kort peiod under 82

Jag vill minnas att jag sett VHS:en i affär men kan vara i en begagnat affär.

Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Räcker med en kväll De blev erbjudna 18 miljoner för tre konserter men tackade nej. Respekt till Ebba Grön, det är inte punk att sälja ut sig!

Hela bandet utom Thåström ville det, vilket säkert beror på att de inte har några pengar att tala om, vilket jag tror han har... han har iaf en hyfsad karriär efter Ebba.
Citera
2008-06-08, 20:47
Medlem
Jag har lagt ut min Europa cd på tradera för 2000:-. Iskallt... Inte ett svar... Så den är nog inte värd så mycket...
Funderar på att lägga ut min Bedårande barn cd oxå... Vad tror ni man kan få för den?
Citera
2008-06-08, 20:58
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensMage
He he ja så kan det gå...

Förstår faktist inte varför Gyllene tider blev så mycket större än dessa herrar. Jag var iofs lite för ung när dessa blev stora mennu efteråt så tycker jag att Nocie har bra mycket mer svängiga låtar och låtar som sätter sig på hjärnan än va dom där bönderna från Halmstad har. Va det bara för att det gick så bra för PG i Roxette som Gyllene tider blivit så stora? Vilka va störst i början på 80 talet??

Fanns egentligen 3 läger. Noice, Gyllene Tider och Freestyle. Gyllene Tider var i särklass störst, i alla fall i min umgängeskrets. Noice var större i Stockholm då de sjöng om tunnelbanan o sånt. Dessutom var Gyllene Tider populära bland lite äldre folk, mest pga deras snälla texter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in