2008-03-29, 00:51
Medlem
Tänder?

Jag var ett stort fan på den tiden. De gjorde musik, och texter, som kändes nyskapande och jag minns att stans alla punks gillade dem skarpt och gick på deras konsert.
Märkligt så här i efterhand, men de var faktiskt uppskattade i de kretsarna.

När jag ser Hasse på klippen från återföreningen så ser han lite smått tandlös ut, eller är det jag som borde skaffa starkare linser?

Peo blev väl frireligiös, med i Livets ord eller Pingstkyrkan? Har för mig att han träffade en kristen flickvän och gick med i en kyrka och talade ut om detta i kvällspressen?
Citera
2008-03-29, 09:14
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piggy64
de kretsarna.

När jag ser Hasse på klippen från återföreningen så ser han lite smått tandlös ut, eller är det jag som borde skaffa starkare linser?

?

Just förvandlingen är spännande, från sockersöt flickidol till tandlös uteliggare. söta Hasse blev fula Hasse och allt detta är drogernas fel, stoppa knarket!!!!
Citera
2008-03-29, 09:26
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Vad var det för bråk mellan Hasse och Freddie? Nån som vet varför dom blev osams det märks när man tittar på tryffels intervjuer att det är mkt ont blod...
Jag tror inte att dom va osams, i ztv intervjun berättar dom om att nån hade storhetsvansinne nån som inte direkt medverkade. Så det borde ju inte handla om nån i bandet. Hade man medverkat så hade man ju uppfattats som delaktig. Jag tror det handlar om nån manager som ville att dom skulle slå internationellt typ Norge... satsa så får ni utdelning!!! och det var inte Noice villiga att göra.
Senast redigerad av diemydarling 2008-03-29 kl. 09:34.
Citera
2008-03-29, 09:55
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Just förvandlingen är spännande, från sockersöt flickidol till tandlös uteliggare. söta Hasse blev fula Hasse och allt detta är drogernas fel, stoppa knarket!!!!
Hmmm!

Stoppa knarket?

Jag tror inte du är så naiv (men troligtvis spontan?) att du menar vad du säger!!!

Knark kan va den medicin din morsa behöver för att lindra hennes smärtor när hon har ont, eller hur?

Självklart håller jag med om att ingen ska behöva "fuska" för att trivas med livet.

Men mår du bättre av att dom "olyckliga" dör direkt?

Du tycker inte att dom "olyckliga" ska få ta dom halmstrån som finns?

PS! Jag mår bra och vill inte dö
Senast redigerad av diemydarling 2008-03-29 kl. 10:10.
Citera
2008-03-29, 12:56
Medlem
De som sägs i ztv klippet är att en viss person som inte längre medverkar fick storhetsvansinne osv. Noice 95 bestod av Pheo thyrén, Hasse carlsson och Fredrik von Germber. Men Freddie Hansson va inte med. Så även om de kan tyckas va väldigt enkelspårigt av Hasse så så är nog snnolikheten stor att de va Freddie man syftade på. Han va en otroligt bossig och komplicerad person har man hört.. O andra sidan vet vi med säkerhet att Hasse och Freddie förblev goda vänner resten av livet.

Andledningen till att de sprack är säkert många. Men en del stor del va helt klart att de började dela på sig vad gäller den musikaliska inrikningen. Gerber och Hasse carlsson va ju Rock in i själen men Freddie Hansson och Peo Thyren snöade in mer och mer på mer synthpop och liknande. De går att läsa i gamla artiklar att de inte va överens om den nya stilen och de slutade som de slutade. Projektet Europa släpptes som iofs va en rätt bra platta, om än, annorlunda..

Jag tycker att ni som gillade Noices 80-tals matrial för skojs skull ska lyssna på några av de låtarna de spelade in under 95.. Stjärnor över stockholm, på min radio, miljoner och september är klart sköna poplåtar med Hasse på sång.
Citera
2008-03-29, 14:06
Medlem
Liten pressent till alla. Har laddat upp en En 20 minuter lång Radio-intervju med Noice från sommaren 1981 med utmärkt ljudkvalité.
Följ bara instruktionerna och och klicka er vidare så tankas den hem till er dator.

Mer godis kommer snart.

http://rapidshare.com/files/10327870...07-09.wma.html
Senast redigerad av tryffel 2008-03-29 kl. 14:17.
Citera
2008-03-29, 19:31
Medlem
Har laddat upp Live på Ritz nu också.

Kom gärna med kommentarer om vad ni tycker om den.

http://www.megaupload.com/se/?d=GGOJCJYC
Citera
2008-03-29, 22:02
Medlem
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Liten pressent till alla. Har laddat upp en En 20 minuter lång Radio-intervju med Noice från sommaren 1981 med utmärkt ljudkvalité.
Följ bara instruktionerna och och klicka er vidare så tankas den hem till er dator.

Mer godis kommer snart.

Tusen tack!!
Mycket intressant. Kul med allt ditt material.
Citera
2008-03-30, 09:34
Medlem
Tänkte samma sak när jag såg klippet

Citat:
Ursprungligen postat av piggy64
Jag var ett stort fan på den tiden. De gjorde musik, och texter, som kändes nyskapande och jag minns att stans alla punks gillade dem skarpt och gick på deras konsert.
Märkligt så här i efterhand, men de var faktiskt uppskattade i de kretsarna.

Peo blev väl frireligiös, med i Livets ord eller Pingstkyrkan? Har för mig att han träffade en kristen flickvän och gick med i en kyrka och talade ut om detta i kvällspressen?
Hade han tappat framtänder? Han hade alla tänderna kvar i ett senare klipp så jag tror vi måste sett fel. Jag tycker att Noice var milsvida bättre änn gyllene tider, men noice finns inte längre, dessa nya konstellation är inget för mig, hasse var sångaren och han är död dessvärre så noice finns inte längre.
En sorglig sak som jag upptäckt är att hasses mamma dog kort efter hasse ,de har samma grav.. Vad hände henne?
peo gick med i livets ord och blev tillsammans med en asiatisk tjej (adopterad antar jag ) och de fick barn, det var hon som var med i livets ord och fick med honom är jag rätt säker på. Att peo klarat sig antar jag är pga att han blev frireligiös och fick något att fylla tomrummet med. Han är även några år äldre( Fredrik von gerber som låtsades vara ung men var ca 10 år äldre änn han utgav sig för att vara på den tiden.. pinsamt.) änn de andra och hade säkert en annan trygghet i sig änn dem som det gick sämre för.
Senast redigerad av kopplingen 2008-03-30 kl. 10:17.
Citera
2008-03-30, 21:12
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel

Mer godis kommer snart.

Tack, den var rolig att höra. Framför allt för att noice var den första musiken som jag minns att jag aktivt lyssnade på. Musiken och texterna känns väl inte helt klockrena idag, fast har ett stort nostalgi-värde och måste erkänna att jag faktiskt tycker en del av låtarna är bra....
Hursom helst intervjun förstärker bilden av att Hasse och freddie verkigen är som eld och vatten. Freedie verkar vara väldigt bossig och bestämd i sitt tyckande och åsikter. Hasse kan bara inte låta bli att tycka tvärtom...Peo försöker vara det ljumna vattnet emellan.
Citera
2008-03-31, 01:26
Medlem
Noice på engelska

Kull att du gillade intervjuen.

De gjordes ju ett par inspelningar på engelska också, precis som Magnus Uggla och Thomas ledin så floppade de givetvis men rätt kul endå.
Nu ger jag ju bort låtar men de lär ju inte gå några stim-pengar förloade i vilket fall som hälst

One night in the subways- en kväll i tunnelbanan

http://www.speedyshare.com/910891145.html

Everythings alriight- Allting okej

http://www.speedyshare.com/988514443.html

live på Ritz-

http://www.megaupload.com/se/?d=GGOJCJYC
Citera
2008-03-31, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallis
Gerber har väl suttit inne för droglangning har jag för mej...Det kanske var han som fick igång Hasse och Freddie...Han kom ju med i bandet 1980.

Jag såg Fredrik v. Gerber utanför ICA Maxi i Västerås för en vecka sedan. Han såg inte helt ren ut om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in