Citat:
Ursprungligen postat av jazzmange
Det är många barn som farit illa på grund av föräldrars religiösa fantasier. Peter Hallström, låtskrivare, kom nyligen ut med en cd, där han försöker ge tröst till de kyrkoskadade. Han själv har lidit oerhört på grund av detta, långt in i vuxenålder. Sångaren och prästen Ingmar Johànsson har hjälpt honom att se tron från ett mer sunt perspektiv. Personligen revolterade jag tidigt från mina föräldrars föreställningar där jag rent intellektuellt förstod att det inte stämde. Det har tagit tid rent känslomässigt att frigöra sig från detta. Jag läste mig ur ångesten. Ju mer kunskap desto mindre fanatisk tro. Jag gillar inte att etikettera mig men jag tror inte på en teistisk övernaturlig Gud.
Peter Hallström, ingen aning vem detta är, men om han tror att en olycklig barndom är att växa upp med troende föräldrar så är det ett HÅN mot alla människor som VERKLIGEN har en olycklig barndom!
Missbrukande, splittrade föräldrar som utnyttjar barnet i sina egna vendettor mot varandra, psykisk obalans och avsaknad av starkt stöd och intresse hemifrån samt normer och moral i hemmet.
Där har du sånt som verkligen skadar barn. , Lite söndagsskola, predikningar och och familjeandakter är ju ingenting, även om han sedan barnsben kände att han var ateist så går det utmärkt att bara sitta tyst och hänga med. De flesta människor som förlorar sin tro brukar behålla respekten för en bra uppväxt med kristna värderingar.
Men denna tönt skall tydligen hänga ut sina föräldrar i media och smutskasta en förmodligen bättre än medel uppväxt för att PK mesarna på DN och liknande skall tycka synd om honom.
Vilket patetiskt trams.