Citat:
Ursprungligen postat av jazzmange
Min farsa var lika övertygad han! Under hela min uppväxt fick man höra att tiden var nära för Jesu återkomst. Att detta skulle ske långt före tjugohundra var en självklarhet! Han dog 1988.
Det har att göra med Israels tillkomst 1948. Det var därför alla maranata kyrkor kom till på 50-70 talen eftersom de visste att tiden var nära.
Ur ett bibliskt perspektv så var det absolut första datumet 1988 som slutet kunde komma, Hal Lindsey föreslog bla detta. Det är ingen felaktig bibeltolkning men det är en otillräcklig tolkning eftersom den sista generation kan sträcka sig så långt som till 2087.
Bibeln talar om The Later Days, vilket är före sista tiden. Så den tiden har vi varit i sedan 1900talets början med alla världskrigen o så.
Som det ser ut nu så kommer allt vara över före 2050. Islamisterna har redan då statistiskt sett övertagit stora delar av världen utan att ens behövt tagit till vapen.
7 När Lammet bröt det fjärde sigillet, hörde jag det fjärde väsendets röst säga: "Kom!" 8 Och jag såg, och se: en gulblek häst. Och han som satt på den hette Döden, och helvetet[b] följde efter honom. Och
åt dem gavs makt över en fjärdedel av jorden, makt att döda med svärd och med svält och med pest och genom jordens vilda djur.
Islamisterna är ju redan nästan 25% av världsandelen.