2015-07-24, 20:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Okej skrev lite fel. Men utvecklades människornas evolution samtidigt som dinosaurinerna Eller dog alla djur ut samtidigt när dinosaurierna dog? Och sen började om på ny evolution?

Om du nu känner för att dra in evolutionsteorin i religionsdebatten (en kneejerk-reflex som vissa teister har), så KANSKE du själv kunne göra lite hemarbete först.
Citera
2015-07-24, 20:50
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Okej skrev lite fel. Men utvecklades människornas evolution samtidigt som dinosaurinerna Eller dog alla djur ut samtidigt när dinosaurierna dog? Och sen började om på ny evolution?

Det fanns inga människor när dinosaurierna fanns. När de dog i slutet av krita så dog ca hälften av alla arter på jorden. Evolutionen fortsatte att tuffa på och däggdjuren tog över de ekologiska nischer som uppstod genom dinosauriernas försvinnande.
Citera
2015-07-24, 22:16
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Om du nu känner för att dra in evolutionsteorin i religionsdebatten (en kneejerk-reflex som vissa teister har), så KANSKE du själv kunne göra lite hemarbete först.
Jag kan en hel del om evolutionen. Men trodde faktiskt dinosaurierna kom till långt innan evolutionen. Kreationisterna har ju svårt att få till övergången mellan en art till en annan. Att det skulle existera. Och tro allt är skapat av Gud.
Citera
2015-07-24, 22:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag kan en hel del om evolutionen. Men trodde faktiskt dinosaurierna kom till långt innan evolutionen.

Du har precis demonstrerat att du inte vet särskild mycket om evolutionsteorin.

Men ta det upp på relevant tråd om du vill följa upp det. För min del är ämnet slutdiskuterat på denna tråd.
Citera
2015-07-25, 13:40
Medlem
Apologists avatar
För att återgå till trådämnet. Vad tror ni om Irans möjligheter att utveckla atomvapen o sedan börja kriga med Israel??????
Citera
2015-07-25, 14:52
Bannlyst
Det är en intressant frågeställning. Inom Sunni-Islam inleds "nedgången" (eller vad man nu ska kalla det) Den 12:imanen ska uppenbara sig efter "kaos på jorden". Så, det är nog ingen vild gissning att den första kärnvapenbärande roboten är riktad mot vad vi västerlänningar kallar Harmagedon som ligger i norra Israel.

Själv tror jag inte på (religiösa) förutsägelser. Men många "experter" ser ett sådant scenario.

Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
För att återgå till trådämnet. Vad tror ni om Irans möjligheter att utveckla atomvapen o sedan börja kriga med Israel??????
Senast redigerad av Jarlsberg 2015-07-25 kl. 14:55.
Citera
2015-07-25, 15:33
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist

Det är troligt att Iran kan ha kärnvapen i dagsläget (inte omöjligt). Business går före. Pengar talar för sig själva och därför bör man inte vara förvånad ifall någon stormakt har sålt kärnvapen till Iran i hemlighet. Chansen att Iran skulle ge sig fysiskt på Israel finner jag som minimal. Det skulle vara det sista dem gör. Under Antikrist styre är det däremot något som kan vara en verklighet då han kommer samla alla nationer not Jerusalem (rätta mig om jag har fel).
Senast redigerad av cold17 2015-07-25 kl. 15:35.
Citera
2015-07-25, 17:22
Medlem
Anthologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Under Antikrist styre är det däremot något som kan vara en verklighet då han kommer samla alla nationer not Jerusalem (rätta mig om jag har fel).

Biblisk profetia är ju klar på den punkten, Israel kommer att attackeras och Jerusalem att intagas.
Tredje templet kommer att byggas och satan sätta sig på tronen och utnämna sig själv till Gud. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2015-07-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthology
Biblisk profetia är ju klar på den punkten, Israel kommer att attackeras och Jerusalem att intagas.
Tredje templet kommer att byggas och satan sätta sig på tronen och utnämna sig själv till Gud. Rätta mig om jag har fel.

dude, detta händer redan år 70 vt. romarna intog Jerusalem år 70 vt.
Senast redigerad av Boazobargi 2015-07-25 kl. 18:24.
Citera
2015-07-25, 18:06
Medlem
Anthologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boazobargi
dude, detta händer redan år 70 vt. romarna intog och förstörde Jerusalem år 70 vt.

Det kan inte vara samma händelse eftersom tredje templet måste byggas först
Citera
2015-07-25, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthology
Det kan inte vara samma händelse eftersom tredje templet måste byggas först

Vars står det? Har svårt att hitta på det i bibeln. Annars förstördes väl Jerusalem är 607 fvt?. År 70 förstördes väl inte staden även om den intogs av Romarna.
Senast redigerad av Boazobargi 2015-07-25 kl. 18:23.
Citera
2015-07-27, 23:13
Medlem
TheRestrainers avatar
Den sista tiden är när man dör. Sedan kommer domen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in