2010-11-06, 23:11
Medlem
Mycket av ett "longshot", men om någon har otroligt tråkigt och skulle vara sugen på att dela tankar om allt med mig, så vore det väldigt tacksamt.
Släng iväg ett PM med msn, eller bara via pm för den delen.
2010-11-11, 02:16
Medlem
Känner också att jag behöver någon att prata med. Har känt mej ganska deppig ( Orkar ingenting och vill bara bort ) på senaste tiden . Vet dock inte vrf. Skulle troligtvis vara lättast att prata med en social tjej som kan lyssna samtidigt som hon kan prata tillbax Pratar gärna om allt mellen himmel och jord på sidan om
PM:a om ni känner för det ( Skulle kännas skönast att prata över MSN )

Mkt fin tråd btw !
Senast redigerad av -Enj0y- 2010-11-11 kl. 02:22.
2010-11-11, 19:19
Medlem
air-frances avatar
Har nyss fått tid hos en vårdcentral för att prata med läkare som kan ge mig en remiss till psykolog.
Om jag förstått det rätt.

Hur brukar sånt här gå till? Hur långa är handläggningstiderna?
Det är inom Stockholms län.

Om någon har ett hum så är jag intresserad av att veta, alltid konstigt att gå in i processer man inte vet så mycket om.
2010-11-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nite
Ibland blir man fan rörd över vad det finns för människor "där ute". All heder till er som ställer upp på detta viset för TS!!!
Jag håller med. Världen kanske inte är så ond som man får för sig ibland.
2010-11-12, 12:50
Medlem
Jag måste bara tillägga här att jag tycker den här tråden var fullkomligt lysande. "The kindness of strangers" är ett helt underbart fenomen och jag älskar hur, för varandra, helt okända människor ställer upp här.
Jag är absolut tillgänglig för personlig kontakt om någon önskar, är en lättsam person med en heldel erfarenhet inom området psykiska problem, både personliga sådana och genom anhöriga.
Tveka inte om du/ni vill ha någon att bolla med.
2010-11-12, 13:17
Medlem
Gidellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av air-france
Har nyss fått tid hos en vårdcentral för att prata med läkare som kan ge mig en remiss till psykolog.
Om jag förstått det rätt.

Hur brukar sånt här gå till? Hur långa är handläggningstiderna?
Det är inom Stockholms län.

Om någon har ett hum så är jag intresserad av att veta, alltid konstigt att gå in i processer man inte vet så mycket om.
Beror på, får du psykolog via öppenvården lär du troligen få träffa sjuksköterska eller annan person innan för bedömningssamtal - med andra ord är det inte raka spåret till psykolog, där de försöker få reda på vad för slags problem och vilken vård du kan tänkas behöva. Och då kan det tänkas ta en månad eller två. Annars är jag osäker.
2010-11-13, 20:46
Medlem
MLP5s avatar
Ställer helt och hållet upp, ifall någon vill prata. Bara att PM:a!
Senast redigerad av MLP5 2010-11-13 kl. 20:55.
2010-11-14, 00:30
Medlem
-Johan-s avatar
Om nån vill snacka så hör av dig bara, har msn o liknande.

Erfarenhet av panikångest, overklighetskänslor, vanlig ångest och allt möjligt.
2010-11-15, 02:30
Medlem
mrvecks avatar
Jag pratar gärna med någon, jag både behöver och ställer upp för den som behöver nån, släng iväg ett PM
2010-11-16, 00:02
Medlem
Drömmarens avatar
Hejsan.

Skulle behöva lite hjälp eller kanske bara ett par lugnande ord.
Jag tror precis att jag hade en panikångestattack och är sjukt rädd nu. Satt i sängen och jobbade med lite skolarbete och blev irriterad på mig själv för att jag samtidigt gjorde massa annat när jag plötsligt kände ett enormt självförakt... och då började det. Började gråta hejdlöst, fick massa konstiga tankar och en stark känsla av hopplöshet, hyperventilerade och kände stickningar (främst vid handlederna). Har känt av någonting liknande men inte lika farligt ett par gånger innan.

Jag googlade och det verkar stämma in på ångestattacker.

Har börjat lugna ner sig men känner mig fortfarande väldigt märklig. Vad händer nu? Har alltid haft små perioder i livet där jag mått väldigt dåligt psykiskt för att i nästa stund må jättebra. Är tjugotre år gammal, har en väldigt fin familj som ställer upp och bryr sig, har en flickvän som jag tycker om, väldigt många vänner och ett väldigt bra liv egentligen.

Känns som att det precis öppnade sig någonting obehagligt inom mig, någonting främmande som man inte känner igen.

Någon som har varit med om liknande? Hur har ni gjort? Har ni pratat med någon?
2010-11-16, 01:40
Medlem
kolits avatar
jag skulle behöva någon att prata med, mitt problem beskrivs i ett antal av mina trådar om du vill ha lite background. Kort sagt jag är deprimerad och vet inte vad jag ska ta mig till riktigt.
2010-11-16, 02:08
Medlem
Brukar aldrig be om hjälp, men nu för stunden tar deppen och ensamheten överhanden. Inbillar mig att ett par vänliga ord kanske skulle hjälpa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in