Citat:
Ursprungligen postat av pontaz
nu e de så att jag har suttit och läst om psykoser bara för att jag tror att jag har en psykos.
det började med att jag fick typ tankar om typ tänk om jag springer runt och pratar i luften med min hund och att jag inte har nån hund men jag vet innerst inne att jag har hund osv har inga hör halisar och inga syn hallisar vad jag vet iaf .sen har de bara eskalerat nu kan jag typ tänka saker å ting om att maten å skit skulla va förgiftat osv men vet innerst inne att den inte.sen att morsan och bruden e typ faliga osv fast dom inte är de.sen så kommer panikångesten och ovärklighetskännslorna å man blir livrädd att de ska vara så osv.kan detta vara en början på psykos eller är de helt enkelt bara rädsla och ångest å hypokondrisk?
nån som vet hur man får bort sånna tankar osv?
är så jävla rädd

kan nån övertyga mig att jag inte har nån psykos eller säga om jag är på väg å gå in i en?
Du skriver att du har en mor och flickvän. Hade du haft en psykos hade dom märkt det. Psykoser skapar i regel väldigt underliga och tydliga beteende.
Jag vet ungefär hur du känner dig. Jag har trott jag ska dö varenda jävla dag i snart 10 år (därför jag kom in på den här tråden. Tänkte nämligen skriva av mig efter det här).
Mitt tips för akuta tillfällen?
- Gör något du känner väl till, men som kräver uppmärksamhet. Exempelvis använder jag mig av datorspelande. Det är ingenting nytt, men det krävs att jag har fokus för att inte ständigt misslyckas i liret.
Notera att det är MYCKET viktigt att du tar tag i det och inte enbart trycker ner problemen. Dom försvinner verkligen inte, tro mig. Förmår du dig inte att ta tag i det så måste du ta hjälp av någon. Annars blir du som jag. Ensam, rädd, total ångest och apati.