2014-01-08, 18:57
Medlem
Kan någon skriva som vill prata. Jag är deprimerad och har förmodligen någon diagnos.
2014-01-08, 19:13
Medlem
Elistis avatar
Hej alla,

Skriv om ni vill. Är en tjej på 20+. Jag lyssnar gärna och dömer inte någon. Har själv mått dåligt och betett mig illa förr. Vi är alla människor!
2014-01-09, 00:09
Medlem
T51-Bs avatar
Vill gärna prata med någon, har kommit till insikt med att jag lider av social fobi och har isolerat mig från yttre världen i snart ett halvår... Det känns inte längre som om jag är en del av de andras liv längre. Mår väldigt dåligt över det och har ångest i princip varje natt så finns det någon annan som är vaken pratar jag gärna
2014-01-10, 09:30
Medlem
Det finns vissa saker som följer mig jämt, och det är JÄVLIGT irriterande, eftersom det påverkar t.ex min förmåga till att lyssna i skolan, utmattas av att hålla saker i schack så att jag kan få må bra och vara egen, och kunna få koncentrera mig på skolan.

Kände behov av att få ur mig det.
Samtidigt som avigsidor och upp och ned perioder ger livet värde, annars känner man ingenting inombords.
2014-01-10, 17:03
Medlem
ledzapplins avatar
vet inte om jag är deprimerad, har kännts som det länge nu nån ja kan skriva av mig lite hos?
2014-01-13, 20:13
Medlem
PlanetCaravans avatar
Nån som vill snacka på Skype?
2014-01-14, 18:27
Medlem
Hej!

Jag snackar gärna med någon då jag mår dåligt just nu. Är nyinflyttad utan vänner och familj.
Skicka gärna ett pm om ni vill prata, chatta eller vad som helst.
Kan vara någon som också mår dåligt och som vill prata av sig med mig. Även folk som vill hjälpa går bra.
2014-01-17, 01:25
Medlem
Vad ska man göra? Jag vet att det är destruktivt att bara sitta hemma. Jag vill ha ett jobb, men jag är rädd att jag blir den där konstiga nya killen, och därför vågar jag inte söka några jobb.

AF skickar mig till massor av gruppaktiviteter, tredje aktiviteten för i år börjar snart, och som de föregående gångerna så kommer alla andra att bli bra vänner medan jag sitter ensam i hörnet.

Det enda jag gör är att sitta framför datorn och sova. Och på datorn gör jag typ ingenting. Jag väntar bara på att det ska bli natt.

Jag har ingen att prata med i verkliga livet eller på internet.

Det känns som att hela livet rinner ut i sanden.

Alla som vill får skicka ett PM.
2014-01-23, 00:03
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Skulle gärna skriva till någon som har erfarenhet av socialfobi/depression, samt som har/har haft kontakt med olika instanser samtidigt (Psyk./Arbetsförmedling/Socialen/F-kassan)...
2014-01-23, 19:17
Medlem
Håller typ på att explodera för att jag inte har någon att prata med. Inte för att jag är deprimerad eller mår dåligt utan mer för att jag har så svårt att hitta folk som vill prata om samma saker som jag eller som inte tycker att jag är galen om de någon gång råkar halka in i en lustig diskussion med mig.

Spelar ingen roll vem du är så länge du tycker det är intressant att prata om livet och är någorlunda begåvad i sinnet, alltså har lite tankar att dela med dig av och har intelligens nog att ge lite respons. Är väl lite av en livsfilosof skulle man kunna säga.

Sen kan jag ju tillägga att jag väldigt gärna pratar med er som behöver råd, känner er lite (eller mycket) nere eller har problem - får ofta höra att jag är en ultimat problemlösare.

(Vet inte om det här är rätt tråd att skriva i ens men ovan flashbackare som jag är så får jag väl prova mig fram...?)
2014-01-24, 18:13
Medlem
Hej!

Vid problem med stamning, om du har aspergers syndrom eller panikångest kan jag vara behjälplig. Pm:a mig gärna så hjälps vi åt. Tillsammans kan vi ge varandra öppningar till hur man lär känna nya människor, hur man lär känna sig själv bättre och hur man ger hjälp till självhjälp. Det finns inget värre än att tro att man är ensam om att vara funktionshindrad i en tuff och föränderlig värld.

Även jag söker nya vänner. Vill du vara en av dem? Pm:a mig, så snackar vi!

Med vänliga hälsningar/
Beermeup2012
2014-01-25, 22:37
Medlem
VVCs avatar
Min pappa dog idag och jag har redan tillräckligt med ångest sen innan, va fan ska man göra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in